Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag rustig aan het cruisen op cc (bebouwde kom: 50 km/u) en ik merkte dat hij zelf voor de bocht afremde naar ongeveer 30 km/u. Zou hij een bepaald bordje "slingerende bochten" gelezen hebben of uit de kaart hebben opgemaakt dat er wat rare bochten aan kwamen?

ik merk hetzelfde op de aansluiting van de E313 op de ring rond antwerpen (richting Gent) , de wagen remt af , te veel naar mijn mening, zelfs als er niemand voor me rijdt. Of wordt de hoek van bocht gecontroleerd door het OOG ?
 
ik merk hetzelfde op de aansluiting van de E313 op de ring rond antwerpen (richting Gent) , de wagen remt af , te veel naar mijn mening, zelfs als er niemand voor me rijdt. Of wordt de hoek van bocht gecontroleerd door het OOG ?

Gisteren ook zo'n situatie meegemaakt op de grote ring richting Waterloo in de tunnel bij Hoeilaart. De normale snelheid is daar 90 met vertraging tot 70 in de tunnel en zonder dat er iemand voor me reed begon die tot 45! af te remmen in de tunnel. Het achterop komende verkeer reed me voorbij en ze zullen gedacht hebben: "Wat voor een kwiebus is dit...". Dit is gewoon gevaarlijk.
 
Is dat nu echt zo ? hij gaat toch niet vol in de ankers ? en je zit er zelf toch bij, dus je ziet de snelheid dalen . even gas geven en je bent weer weg.
Het is eigenlijk ook geen Auto pilot maar meer een Assistant Pilot of zoiets.

Op die plaats, in het midden van de tunnel, vertragen tot 45 is echt geen goed idee. Ik ga het de volgende keer opnieuw proberen in een poging te begrijpen wat de autopilot bezielde.
 
Jan, ik ben vanavond al ff door die tunnel gereden met cruise op 90 en autosteer aan. Hij bleef netjes met 90 doorrijden. Reed jij daar ook 90 of 70 op de cruisecontrol?

Ik reed er inderdaad 90 met autosteer. Heb het zaakje moeten af zetten in het midden van de tunnel toen hij tot 45 was vertraagd. Het is al goed dat het bij jou niet het geval was. Er is nog hoop. :rolleyes: Joost mag weten waarom mijn wagen daar vertraagde gezien er niet meteen een voorganger was op dat moment. Reflectie?
 
Ik reed er inderdaad 90 met autosteer. Heb het zaakje moeten af zetten in het midden van de tunnel toen hij tot 45 was vertraagd. Het is al goed dat het bij jou niet het geval was. Er is nog hoop. :rolleyes: Joost mag weten waarom mijn wagen daar vertraagde gezien er niet meteen een voorganger was op dat moment. Reflectie?

Ik ben Joost niet, maar kan het te maken hebben met wegvallen van GPS en/of 3G ?

Xavier
 
Gisteren was ik de handleiding op het scherm aan het lezen aangaande auto pilot, autosteer, autopark...
bij auto pilot staat een uitdrukkelijke waarschuwing om niet met een hogedrukreiniger op de sensoren te spuiten.

bij mijn weten was dit hier nog niet voorbij gekomen:
 
Gisteren was ik de handleiding op het scherm aan het lezen aangaande auto pilot, autosteer, autopark...
bij auto pilot staat een uitdrukkelijke waarschuwing om niet met een hogedrukreiniger op de sensoren te spuiten.

bij mijn weten was dit hier nog niet voorbij gekomen:

Dat heeft er inderdaad van in het begin gestaan. Ik hou er wel rekening mee door er snel over te gaan met de hogedrukreiniger.