You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het viel mij vandaag op de A12 tussen Arnhem en Utrecht op dat auto lane change niet werkt wanneer je een spitsstrook op of af wil met een onderbroken streep zoals op onderstaand plaatje. Komt dat doordat de strepen langer zijn (en wellicht door de AP als doorgetrokken streep wordt gezien)? Of was dit gewoon een van de 'kuren' van AP?
Heb pas 4 dagen ervaring dus weet niet goed wat de norm is. Ik moet verder wel zeggen dat de AP boven verwachting goed werkt!
View attachment 104363
Zie post van Jpet op pagina 22 van dit draadje
Het werkt enkel indien de camera het met je eens is. Ik verklaar mij nader: van doorlopende witte lijnen wil hij niet weten (gelukkig) en hij moet overtuigd zijn dat er minstens 2 rij vakken zijn. Dit kan je zien omdat hij die 2 (of 3) rij vakken dan ook laat zien op je dashboard. Als die voorwaarden niet aanwezig zijn, zal je het zelf moeten doen.
En nog: altijd handen aan het stuur als je hem van rij vak wil laten wisselen. In de US moet dat niet maar bij ons wel.
Thanks. Heb die post hieronder voor het overzicht nog even gequote. Denk jij dus dat de camera het niet eens is met het passeren van een spitsstrook lijn zoals op de foto? Of zou de camera onvoldoende detail kunnen zien om een dergelijk lijn te onderscheiden van een geheel doorgetrokken lijn?
Interesting story of luchtballon?
iPhone-hacker werkt aan zelfrijdende auto | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ik weet het!!! Maar ik stond erbij gisteren...Gisteren weer iets bijgeleerd van een tesla technieker.
bij het rijden op AP zijn de voorliggende auto's op uw display meestal grijs, maar soms worden die blauw.
wat is er dan aan de hand? (eigenlijk moest dit bij de quiz, maar ik ben niet aan de beurt.:smile
Blauw geeft aan wat de primaire omstandigheid op de weg is die de autopilot volgt, dus een blauwe auto betekent dat hij de auto voor je volgt, blauwe lijnen betekent dat hij die lijnen gebruikt. Neemt niet weg dat hij de andere data ook wel in enige mate gebruikt. Bij blauwe lijnen wordt de auto voor je natuurlijk ook gebruikt om de snelheid aan te passen. En bij een blauwe auto gebruikt hij vaak ook nog in enige mate de lijnen (hij weet ook wel een beetje waar die auto zich bevindt ten opzichte van het midden van de rijstrook).
Antwoord goedgekeurd? Het is vast nog wel iets complexer dan dit.
Juist! Ik wou u hiervoor 22punten geven, maar het ging niet meer voor vandaag. die heb je nog tegoed :wink:Blauw geeft aan wat de primaire omstandigheid op de weg is die de autopilot volgt, dus een blauwe auto betekent dat hij de auto voor je volgt, blauwe lijnen betekent dat hij die lijnen gebruikt. Neemt niet weg dat hij de andere data ook wel in enige mate gebruikt. Bij blauwe lijnen wordt de auto voor je natuurlijk ook gebruikt om de snelheid aan te passen. En bij een blauwe auto gebruikt hij vaak ook nog in enige mate de lijnen (hij weet ook wel een beetje waar die auto zich bevindt ten opzichte van het midden van de rijstrook).
Antwoord goedgekeurd? Het is vast nog wel iets complexer dan dit.
Het zou heel goed kunnen. Het is een handige Harry en er is al heel veel open source materiaal om mee te beginnen. Waar ik wat onrustig van wordt is het feit dat hij meteen (zelf) zegt dat het beter en goedkoper is. Verder is het denkbaar dat het op de wegen die je zelf rijdt, en dus traint, steeds beter wordt. Maar betekent dat dan ook dat je die techniek meteen op wegen kan inzetten waarvoor niet getraint is? Enfin, van hobby project naar wereldwijde uitrol + goedkeuring is geen sinecure.
Bonus video Meet the 26-Year-Old Hacker Who Built a Self-Driving Car... in His Garage - YouTube
Update: Het wordt steeds interessanter: dit is een geweldig artikel!
George Hotz Is Taking on Tesla by Himself
Inmiddels heeft Tesla ook gereageerd. Het komt er op neer dat ook zij aangeven dat het niet zo eenvoudig is als het lijkt, hem veel succes wensen
Verder vertellen ze ook dat MobileEye alleen wordt gebruikt voor de sensoren en dat de rest van de software in-house is ontwikkeld.
Correction to article: "The First Person to Hack the iPhone Built a Self-Driving Car" | Tesla Motors