Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Het viel mij vandaag op de A12 tussen Arnhem en Utrecht op dat auto lane change niet werkt wanneer je een spitsstrook op of af wil met een onderbroken streep zoals op onderstaand plaatje. Komt dat doordat de strepen langer zijn (en wellicht door de AP als doorgetrokken streep wordt gezien)? Of was dit gewoon een van de 'kuren' van AP?

Heb pas 4 dagen ervaring dus weet niet goed wat de norm is. Ik moet verder wel zeggen dat de AP boven verwachting goed werkt!
images.jpg
 
Het viel mij vandaag op de A12 tussen Arnhem en Utrecht op dat auto lane change niet werkt wanneer je een spitsstrook op of af wil met een onderbroken streep zoals op onderstaand plaatje. Komt dat doordat de strepen langer zijn (en wellicht door de AP als doorgetrokken streep wordt gezien)? Of was dit gewoon een van de 'kuren' van AP?

Heb pas 4 dagen ervaring dus weet niet goed wat de norm is. Ik moet verder wel zeggen dat de AP boven verwachting goed werkt!


View attachment 104363

Zie post van Jpet op pagina 22 van dit draadje
 
Zie post van Jpet op pagina 22 van dit draadje

Thanks. Heb die post hieronder voor het overzicht nog even gequote. Denk jij dus dat de camera het niet eens is met het passeren van een spitsstrook lijn zoals op de foto? Of zou de camera onvoldoende detail kunnen zien om een dergelijk lijn te onderscheiden van een geheel doorgetrokken lijn?

Het werkt enkel indien de camera het met je eens is. Ik verklaar mij nader: van doorlopende witte lijnen wil hij niet weten (gelukkig) en hij moet overtuigd zijn dat er minstens 2 rij vakken zijn. Dit kan je zien omdat hij die 2 (of 3) rij vakken dan ook laat zien op je dashboard. Als die voorwaarden niet aanwezig zijn, zal je het zelf moeten doen.

En nog: altijd handen aan het stuur als je hem van rij vak wil laten wisselen. In de US moet dat niet maar bij ons wel.
 
Thanks. Heb die post hieronder voor het overzicht nog even gequote. Denk jij dus dat de camera het niet eens is met het passeren van een spitsstrook lijn zoals op de foto? Of zou de camera onvoldoende detail kunnen zien om een dergelijk lijn te onderscheiden van een geheel doorgetrokken lijn?

Ja ik denk dat hij dit eerder interpreteert als een doorgestrokken streep met hier en daar een geplet konijn dan als een (bewust) onderbroken streep. En bij twijfel kiest hij voor de veilige interpretatie. Gelukkig maar. Better safe than sorry.
 

Het zou heel goed kunnen. Het is een handige Harry en er is al heel veel open source materiaal om mee te beginnen. Waar ik wat onrustig van wordt is het feit dat hij meteen (zelf) zegt dat het beter en goedkoper is. Verder is het denkbaar dat het op de wegen die je zelf rijdt, en dus traint, steeds beter wordt. Maar betekent dat dan ook dat je die techniek meteen op wegen kan inzetten waarvoor niet getraint is? Enfin, van hobby project naar wereldwijde uitrol + goedkeuring is geen sinecure.

Bonus video Meet the 26-Year-Old Hacker Who Built a Self-Driving Car... in His Garage - YouTube

Update: Het wordt steeds interessanter: dit is een geweldig artikel!

George Hotz Is Taking on Tesla by Himself
 
Last edited:
Blauw geeft aan wat de primaire omstandigheid op de weg is die de autopilot volgt, dus een blauwe auto betekent dat hij de auto voor je volgt, blauwe lijnen betekent dat hij die lijnen gebruikt. Neemt niet weg dat hij de andere data ook wel in enige mate gebruikt. Bij blauwe lijnen wordt de auto voor je natuurlijk ook gebruikt om de snelheid aan te passen. En bij een blauwe auto gebruikt hij vaak ook nog in enige mate de lijnen (hij weet ook wel een beetje waar die auto zich bevindt ten opzichte van het midden van de rijstrook).

Antwoord goedgekeurd? :D Het is vast nog wel iets complexer dan dit.
 
Gisteren weer iets bijgeleerd van een tesla technieker.
bij het rijden op AP zijn de voorliggende auto's op uw display meestal grijs, maar soms worden die blauw.
wat is er dan aan de hand? (eigenlijk moest dit bij de quiz, maar ik ben niet aan de beurt.:smile:)
Ik weet het!!! Maar ik stond erbij gisteren...

Blauw geeft aan wat de primaire omstandigheid op de weg is die de autopilot volgt, dus een blauwe auto betekent dat hij de auto voor je volgt, blauwe lijnen betekent dat hij die lijnen gebruikt. Neemt niet weg dat hij de andere data ook wel in enige mate gebruikt. Bij blauwe lijnen wordt de auto voor je natuurlijk ook gebruikt om de snelheid aan te passen. En bij een blauwe auto gebruikt hij vaak ook nog in enige mate de lijnen (hij weet ook wel een beetje waar die auto zich bevindt ten opzichte van het midden van de rijstrook).

Antwoord goedgekeurd? :D Het is vast nog wel iets complexer dan dit.

Juist!
 
Blauw geeft aan wat de primaire omstandigheid op de weg is die de autopilot volgt, dus een blauwe auto betekent dat hij de auto voor je volgt, blauwe lijnen betekent dat hij die lijnen gebruikt. Neemt niet weg dat hij de andere data ook wel in enige mate gebruikt. Bij blauwe lijnen wordt de auto voor je natuurlijk ook gebruikt om de snelheid aan te passen. En bij een blauwe auto gebruikt hij vaak ook nog in enige mate de lijnen (hij weet ook wel een beetje waar die auto zich bevindt ten opzichte van het midden van de rijstrook).

Antwoord goedgekeurd? :D Het is vast nog wel iets complexer dan dit.
Juist! Ik wou u hiervoor 22punten geven, maar het ging niet meer voor vandaag. die heb je nog tegoed :wink:
 
Het zou heel goed kunnen. Het is een handige Harry en er is al heel veel open source materiaal om mee te beginnen. Waar ik wat onrustig van wordt is het feit dat hij meteen (zelf) zegt dat het beter en goedkoper is. Verder is het denkbaar dat het op de wegen die je zelf rijdt, en dus traint, steeds beter wordt. Maar betekent dat dan ook dat je die techniek meteen op wegen kan inzetten waarvoor niet getraint is? Enfin, van hobby project naar wereldwijde uitrol + goedkeuring is geen sinecure.

Bonus video Meet the 26-Year-Old Hacker Who Built a Self-Driving Car... in His Garage - YouTube

Update: Het wordt steeds interessanter: dit is een geweldig artikel!

George Hotz Is Taking on Tesla by Himself

Inmiddels heeft Tesla ook gereageerd. Het komt er op neer dat ook zij aangeven dat het niet zo eenvoudig is als het lijkt, hem veel succes wensen :)
Verder vertellen ze ook dat MobileEye alleen wordt gebruikt voor de sensoren en dat de rest van de software in-house is ontwikkeld.

Correction to article: "The First Person to Hack the iPhone Built a Self-Driving Car" | Tesla Motors
 
Inmiddels heeft Tesla ook gereageerd. Het komt er op neer dat ook zij aangeven dat het niet zo eenvoudig is als het lijkt, hem veel succes wensen :)
Verder vertellen ze ook dat MobileEye alleen wordt gebruikt voor de sensoren en dat de rest van de software in-house is ontwikkeld.

Correction to article: "The First Person to Hack the iPhone Built a Self-Driving Car" | Tesla Motors

Wat denk je dat de setup van onze hacker verbruikt aan energie? Dat is ook een belangrijke factor. Niemand doet op dit moment beter in de verhouding processing power / verbruik dan MobilEye. Ik zie onze hacker nog niet zelf zo'n chip bouwen.
 
En toch.. een nieuw idee hoeft maar bij een persoon vandaan te komen. Hij heeft wel lef EN hij heeft bewezen dat hij verstand van techniek heeft. Het is te makkelijk om het af te doen met "het gaat niet werken" maar laten we eerst eens afwachten wat hij bedacht heeft en waar hij uiteindelijk mee op de proppen komt.

Vergeet niet: toen Tesla Cars net begon zei ook iedereen dat ze kansloos waren....