Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het stuur vast houden al irritant want hij pakt het niet heel soepel en met 1 hand kan ook niet.

Vind het ook belachelijk dat je niet van baan kan wisselen zonder je handen vast te houden. Naja safety first denk ik dan maar, maar daardoor is het wel stukken minder praktisch. Nu blijf ik vaak uit luiheid langer op de linker baan hangen en dan worden mensen boos :rolleyes:

diegene voor jou ? die moeten maar sneller naar rechts :p:p:p
 
Ik vind het stuur vast houden al irritant want hij pakt het niet heel soepel en met 1 hand kan ook niet.

Vind het ook belachelijk dat je niet van baan kan wisselen zonder je handen vast te houden. Naja safety first denk ik dan maar, maar daardoor is het wel stukken minder praktisch. Nu blijf ik vaak uit luiheid langer op de linker baan hangen en dan worden mensen boos :rolleyes:
Oorspronkelijk hoefde het stuur niet vastgehouden te worden voor het verwisselen van baan. Richtingaanwijzer lichtindrukken was voldoende. In Amerika werkt dit nog steeds zo.
 
Wat @MickC zegt, idd halverwege weer loslaten is voldoende, maar je gaat mogelijk een paar keer 'terug'zwabberen naar waar je vandaan kwam (als je te vroeg loslaat). Al doende leert men, maar niet handig als iemand achter je z'n ICE aanzet tot snel inhalen :)

Misschien komt dit in volgende updates, maar idd het manoeuvre neemt veel tijd in beslag, als er dan een haastigaard achter je zit in een -begint met B en eindigt op W- zie je al boze blikken in je spiegel… .
Als het te druk is qua achteropkomend verkeer ( of bumperklevers ) trek ik hem meestal uit AP en neem het zelf over.

Op rustiger snelwegen blijft AP een fantastisch ding.
 
Bij gebrek aan een beter draadje:
Heel interessant filmpje van Google over hun zelfrijdende technologie. Geeft duidelijk aan hoe moeilijk het is om stadsverkeer te begrijpen en alle gekke situaties (heel leuke voorbeelden) te begrijpen. Ook interessant (en overeenkomend met Tesla) dat Google aangeeft dat autonome technologie beetje bij beetje wordt uitgerold. Zij zijn begonnen met snelweg en vervolgens steeds moeilijkere wegen gaan rijden.
 
Volledig zelfrijdende auto's, zie het nog niet voor de komende jaren. Ook al zijn er andere signalen van Tesla en andere.
Zoals gezegd, 'normale' verkeerssituatie's zullen geen enkel probleem zijn over X aantal jaar. Maar het zijn die zaken die niet normaal zijn waar ik niet kan inzien dat de AI een goede oplossing zal bieden.

Rij maar eens rond in Belgie. Vaak weet ik zelf nog niet wat ik moet doen op bepaalde punten met 10-tallen verkeersborden of wegversperring / omleiding die niet of slecht is aangegeven. (zelfs verkeerde verkeersborden)
Volgens mij gaat de wagen dan niet weten wat te moeten doen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Richtingaanwijzers en AP: als richtingaanwijzers per se moeten bediend worden door zo'n honderd jaar geleden uitgevonden hendeltje, dan vind ik toch minstens dat de functie zou kunnen gedupliceerd worden op het stuur zelf bijv. door twee drukknopjes ter hoogte van de "uitstulpingen" op het stuur op 10 voor 2. Zou wat meer comfort bieden bij rijbaanveranderingen denk ik.
 
Ik heb al een paar keer gehad dat alle alarmen en bellen afgingen bij het inhalen van een vrachtwagen terwijl ik op AP reed. Er wordt dan ook sterk afgeremd en op dat moment zit ik al zo goed als naast de achterkant van de vrachtwagen. Je schikt je kapot. Ik kan nog niet verklaren waarom dit gebeurd, maar zo snel als de alarmen komen gaan ze ook weer.