Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Voel me op dit moment redelijk miskocht met de autopilot functie!

Tot de laatste update werkte deze prima en gebruikte ik deze veelvuldig (lees dagelijks).Echter sinds de laatste update is bijna heel de weg die ik dag dagelijks afleg voor mijn woon-werk autopilot restricted. Vreemd, want de autopilot werkte hier perfect...dagelijks!

De snelheid is op dat moment restricted tot 40km/h ... nutteloos dus!
Ik heb op dit moment dus een investering gedaan in een system wat nagenoeg onbruikbaar is geworden.

Naar mijn idee moet Tesla mij de mogelijkheid geven dit system nu uit te zetten in de configuratie en het geld terug storten.
Vind het zoiezo niet aan Tesla om te bepalen voor mij waar ik dit system gebruik. Dat is mijn verantwoordelijkheid, als ik daar voor moet tekenen prima. Maar ik ben wel baas over mijn auto!
 
Voel me op dit moment redelijk miskocht met de autopilot functie!

Tot de laatste update werkte deze prima en gebruikte ik deze veelvuldig (lees dagelijks).Echter sinds de laatste update is bijna heel de weg die ik dag dagelijks afleg voor mijn woon-werk autopilot restricted. Vreemd, want de autopilot werkte hier perfect...dagelijks!

De snelheid is op dat moment restricted tot 40km/h ... nutteloos dus!
Ik heb op dit moment dus een investering gedaan in een system wat nagenoeg onbruikbaar is geworden.

Naar mijn idee moet Tesla mij de mogelijkheid geven dit system nu uit te zetten in de configuratie en het geld terug storten.
Vind het zoiezo niet aan Tesla om te bepalen voor mij waar ik dit system gebruik. Dat is mijn verantwoordelijkheid, als ik daar voor moet tekenen prima. Maar ik ben wel baas over mijn auto!

Heeft dit te maken met een nieuw verkeersbord voor de snelheid? Ik zou eerst rustig met Tesla overleggen en vragen of zij kunnen uitzoeken wat er mis gaat. Je gaat ook niet om een nieuwe telefoon vragen als na een update een functie slecht werkt. Dan geef je dat door en komt er een update.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Moeilijke situatie.

Maar ik heb deze melding enkel als ik een dorp aankom (AP beperkt tot 60km/h). Dit terwijl er een max van 50 km/h is. Als ik langs de andere kant het dorp inrij heb ik deze melding trouwens niet.

Geld ga je nooit terugkrijgen, dit aangezien AP altijd al gepromoot is als assistentie op snelwegen en dus in principe niet mag gebruikt worden op secundaire wegen (waar het ook nog verbazend goed werkt).

Maar ik snap wel dat vele mensen een verkeerd beeld hebben van AP. Dit omdat je enkel info krijgt van autonome wagens van Tesla. Onlangs vroeg iemand nog of ik enkel een adres moest ingeven en of dat de Tesla dan naar huis zou rijden...
 
@Kymo Ik begrijp je frustratie, maar naar mijn mening iets te kort door de bocht. Het is aan de wetgever om uiteindelijk te bepalen wat wel of niet mag. En aan Tesla om te bepalen op welke wegen Autopilot gebruikt kan worden en op welke wegen beter niet. Tesla doet aan risico-beperking en geef haar eens ongelijk. De laatste tijd is helaas en overduidelijk gebleken dat diverse Autopilot-gebruikers niet geheel met hun verantwoordelijkheden en de beperkingen van Autopilot wisten om te gaan. Met alle tragische gevolgen van dien voor die rijders én, in de pers / publieke opinie / politiek, voor Tesla zelf. Dat jij die verantwoordelijkheid wel hebt en de beperkingen in acht neemt, maakt het dan wel zuur.
 
Die restrictie van 40 km/u is wel bijzonder. Dan zou de auto het dus als een secundaire weg met maximumsnelheid van 30 km/u moeten herkennen. Als dat niet juist is, lijkt me het handig dat te gaan melden aan Tesla (en daarbij dus ook deze ergernis kenbaar te maken).
 
Onlangs vroeg iemand nog of ik enkel een adres moest ingeven en of dat de Tesla dan naar huis zou rijden...

Ik zou dan zeggen: Neen, hij weet waar ik woon, ik zeg alleen tegen hem "Take me home".

Maar alle gekheid op een stokje, een dergelijke beperking is vreemd en waarschijnlijk niet nodig. Dat hij beperkt tot 60 waar je 50 mag in een dorp vind ik ok, maar 40? Overigens haalt hij die beperkingen niet uit de borden maar die zitten in de magische kaart. In Duitsland kom je dat heel veel tegen. Op Landstrassen waar je normaal 100 mag en er een beperking is tot 70 op een bepaald traject laat hij je 80 max rijden.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Het betreft gewoon de A58 van bergen op Zoom naar Vlissingen.

Bijna overal gewoon 130 km/h
Ideale weg voor de autosteer functie. Maar niet tegen 40 per uur.

Heb wel een oplossing. Je kan de autosteer namelijk gewoon door zijn restriction heen trappen. Dus nu zet ik autosteer aan en geef ik zelf "gas". Alleen werkt dan het remmen en afstandhouden niet meer. Wat ook minder zuinig is.

Al met al niet echt blij mee. Door geslagen veiligheid en bemoeizucht.


Moeilijke situatie.

Maar ik heb deze melding enkel als ik een dorp aankom (AP beperkt tot 60km/h). Dit terwijl er een max van 50 km/h is. Als ik langs de andere kant het dorp inrij heb ik deze melding trouwens niet.

Geld ga je nooit terugkrijgen, dit aangezien AP altijd al gepromoot is als assistentie op snelwegen en dus in principe niet mag gebruikt worden op secundaire wegen (waar het ook nog verbazend goed werkt).

Maar ik snap wel dat vele mensen een verkeerd beeld hebben van AP. Dit omdat je enkel info krijgt van autonome wagens van Tesla. Onlangs vroeg iemand nog of ik enkel een adres moest ingeven en of dat de Tesla dan naar huis zou rijden...
t
 
  • Informative
Reactions: MickC
Persoonlijk vind ik ook dat mijn ap vroeger soms beter werkte. Sinds de laatste update gaat de mijne soms vrij hevig in de remmen als ik een vrachtwagen links voorbij net ga voorbijsteken. Rijdt de kamion dan te dicht van de tesla of zo? In de praktijk is er alleszins niets aan de hand. Wel vervelend voor je achterkomers, als je zo plots zonder reden serieus afremt.
 
Wat fijn dat we, terwijl we wachten op 8.0 met een veel betere Performance van AP, ons nog kunnen opwinden over de laatste 7 versies :)

Wat de A58 betreft, je kunt toch ook, totdat de update er is, rijden met alleen TACC? Eén in plaats van twee keer aan het handeltje trekken. Maar is ongetwijfeld bug want dat kan niet zo.
 
@Kymo Met deze informatie kan het haast niet anders dan een bug zijn. Als je op de A58 geen Autopilot mag gebruiken, dan mag je het bij wijze van spreken nergens. Heeft naar mijn mening dan ook niets met doorgeslagen veiligheid en bemoeizucht te maken. Maar ..... hebben anderen die de A58 gebruiken hetzelfde probleem?
 
Een leuk artikel, van de SAS, over wat Autopilot in vliegtuigen doet.

Toch nog niet zo'n gekke naam.

SAS.jpg
 
Oh boy, here we go again... Het heeft er alle schijn van dat de bestuurder (zoals gewoonlijk) niet zat op te letten, het moge duidelijk zijn dat de bestuurder sowieso verantwoordelijk is. Wat nog onderzocht wordt is waarom de veiligheidssystemen niet hebben ingegrepen. Tesla Model S crashes into a bus in Germany, Autopilot is being blamed again

Inmiddels blijkt dat de Autopilot goed werkte en lijkt het erop dat de bus juist van baan wisselde
 
Last edited:
Oh boy, here we go again... Het heeft er alle schijn van dat de bestuurder (zoals gewoonlijk) niet zat op te letten, het moge duidelijk zijn dat de bestuurder sowieso verantwoordelijk is. Wat nog onderzocht wordt is waarom de veiligheidssystemen niet hebben ingegrepen. Tesla Model S crashes into a bus in Germany, Autopilot is being blamed again

Inmiddels blijkt dat de Autopilot goed werkte en lijkt het erop dat de bus juist van baan wisselde
En zo weer negatieve aandacht.
En dat blijft ook zo met 8.0!