You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik had je gezicht wel willen zien als daar wel het plaatje van een pont in je scherm had gestaanDe Autopilot moet met een gezonde dosis wantrouwen worden bejegend. Op deze foto denkt de Autopilot dat de pont die ons van en naar ons eiland brengt .... een auto is.
View attachment 202382
Dat zal mij ook benieuwen. Je hebt dan daar echt niet veel ruimte. En misschien nog erger dan die vrachtwagens zijn de Kia Picantos die denken dat ze 2,5m breed zijn en dan maar tegen de middenlijn aan gaan rijdenToch vraag ik me wel af hoe AP2 het gaat doen op dat soort wegen als de A44 en dan dus vooral die heel smalle stukken met betonnen muren ernaast. Of je nou 1 of 3 camera's naar voor toe hebt, het blijft vrij exact stuurwerk. Zelfs als je zelf rijdt en net een vrachtwagen rechts heb kan het al zeer krap zijn...
De nieuwe ultrasoon sensoren, met én een groter aantal én een veel groter bereik zullen die job veel beter klaren. Bij de huidige AP1 heb je geen ultrasoon sensor in het midden van de auto, de nieuwe sensoren kijken echt 360 graden rondom. Het is vooral veel meer rekenwerk en dat doet de NVidia computer 40x sneller. Ik voorspel dat als de software voor AP2 meer ontwikkeld is deze in staat zal zijn stilstaande objecten tijdig waar te nemen. Ook de positie op de rijbaan zal zeer veer nauwkeuriger worden. Zal voor Tesla weer een nieuwe golf verkopen betekenen. Eigenaren van AP1 auto's zullen dan naar AP2 willen.Toch vraag ik me wel af hoe AP2 het gaat doen op dat soort wegen als de A44 en dan dus vooral die heel smalle stukken met betonnen muren ernaast. Of je nou 1 of 3 camera's naar voor toe hebt, het blijft vrij exact stuurwerk. Zelfs als je zelf rijdt en net een vrachtwagen rechts heb kan het al zeer krap zijn...
Heb je weer op de bestelknop gedrukt, Wim?Eigenaren van AP1 auto's zullen dan naar AP2 willen.
Nee Pim, ik kan me redelijk tot goed beheersen. Als de grote voordelen van AP2 duidelijk worden, ik ben 100% overtuigd dat Tesla daar al vrij snel spectaculaire dingen van zal laten zien, wordt het wel een issue. Model 3 zal er toch met ruim een jaar wel zijn. Dan zitten die mooie spulletje er al in tegen lagere prijzen. Het is wel mooi om te volgen.Heb je weer op de bestelknop gedrukt, Wim?
Nee Pim, ik kan me redelijk tot goed beheersen. Als de grote voordelen van AP2 duidelijk worden, ik ben 100% overtuigd dat Tesla daar al vrij snel spectaculaire dingen van zal laten zien, wordt het wel een issue. Model 3 zal er toch met ruim een jaar wel zijn. Dan zitten die mooie spulletje er al in tegen lagere prijzen. Het is wel mooi om te volgen.
Ach, en als de situatie zo is dat het gevaarlijk wordt, zoals bij slecht zicht, zal ook AP2 er gewoon mee stoppen en moet je zelf sturen. De weg naar volledig autonoom rijden is geen kwestie van een knop omzetten maar van een reeks stappen in die richting. Misschien dat hij wel 80% van de situaties zelf kan doen, wat al enorm is, maar in de andere 20% zal hij je erbij roepen. Hier ligt ook een taak voor de infrabouwer om serieus mee bezig te zijn zodat het percentage waar autonoom gereden mag worden zo hoog mogelijk wordt. Maar echt 100% zal nog wel even weg zijn. En dat geeft niets. Vanavond teruggekomen uit Ede en mij, het was helder weer met goede zichtbaarheid, er weer eens over verbaasd wat we al niet hebben met AP1.
Ach, en als de situatie zo is dat het gevaarlijk wordt, zoals bij slecht zicht, zal ook AP2 er gewoon mee stoppen en moet je zelf sturen. De weg naar volledig autonoom rijden is geen kwestie van een knop omzetten maar van een reeks stappen in die richting. Misschien dat hij wel 80% van de situaties zelf kan doen, wat al enorm is, maar in de andere 20% zal hij je erbij roepen. Hier ligt ook een taak voor de infrabouwer om serieus mee bezig te zijn zodat het percentage waar autonoom gereden mag worden zo hoog mogelijk wordt. Maar echt 100% zal nog wel even weg zijn. En dat geeft niets. Vanavond teruggekomen uit Ede en mij, het was helder weer met goede zichtbaarheid, er weer eens over verbaasd wat we al niet hebben met AP1.
Op de rijkswegen zijn de benodigde aanpassingen voor autonoom rijden minimaal. Gisteren was er een item van Rijkswaterstaat op TV waar dat mooi werd geïllustreerd. Smallere en dus meer rijbanen, geen borden, geen middenbermen. Vooral in de steden zal veel moeten veranderen. In veel plaatsen zijn snelheidsremmers aangebracht die nu al stuurmanskunst vereisen om de krappe slinger goed te maken. Dit soort zaken zal sowieso moeten verdwijnen.En dat is nu precies waar het mis gaat volgens Tesla is AP2 autonoom level 5 dus in ALLE omstandigheden kan de autorijden aldus Tesla.
En dat is nu precies waar het mis gaat volgens Tesla is AP2 autonoom level 5 dus in ALLE omstandigheden kan de autorijden aldus Tesla.
En dat is nu precies waar het mis gaat volgens Tesla is AP2 autonoom level 5 dus in ALLE omstandigheden kan de autorijden aldus Tesla.
Heb je gereserveerd?Dan zou dit wel eens de toekomst kunnen zijn, ik volg Lit motors al een paar jaar:
C-1 - Lit Motors