Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij geeft hij direct de waarschuwing om onmiddellijk het stuur over te nemen.:confused:
En ik heb geen stoute dingen gedaan!
20170426_104623.jpg
 
Ik heb sinds vandaag geen AP meer.... geen TACC, geen AP.
Zie geen enkele lijn meer op het middenscherm, enkel de sensors die af en toe oplichten...
Heeft iemand dit ook ????

Heb al meer dan een week hetzelfde probleem. Ik heb al 2x naar de helpdesk gebeld en bij SeC binnen geweest. Mijn logs zijn ook al geanalyseerd. Om de 5 à 10 ritten komt het 1x terug en daarna valt het terug uit...
Het gaat blijkbaar om een bug in de firmware en die zou bij de volgende release opgelost moeten zijn. De release komt er één van deze dagen aan (hebben ze me maandag belooft). Ik leef in blijde verwachting want het is zeer vervelend om zonder TACC te rijden. Ik mis vooral het automatisch remmen :)
 
Goed nieuws, AEB (automatic emergency braking) komt eraan voor AP2 hardware auto's: Tesla will release ‘Automatic Emergency Braking’ feature on cars with Autopilot 2.0 hardware this week
Kan iemand licht in (mijn) duisternis werpen svp?
1. TACC : houdt automatisch snelheid en remt en accelereert waar nodig. (bij stilstaande auto's of sterk afremmende voertuigen op je rijbaan gaat ook Tesla op TACC/Autosteer vol in de ankers)
2. Autosteer: zoals TACC maar stuurt dan ook zelf op die wegen zoals bepaald door Tesla tot de snelheden die ook Tesla weer bepaalt (al dan niet gerelateerd tot de navigatie - waar hij geen snelwegen herkent geen 130 km/u Autosteer functie)
3. Autosteer heeft als toegevoegde functie het (semi) automatic lane change.

Mijn dark spot: Wat voegt Automatic Emergency Braking toe?
 
Je hebt voor zover ik weet gelijk op alle punten, maar AEB schakelt ook in als je niet op TACC of AP rijdt. Dan verandert de auto voor jou plots in een rode kleur en gaan er belletjes af om je te wijzen dat je moet afremmen, of je botst tegen de voorligger. Als je niets zou doen, denk ik dat de auto dan vanzelf begint te remmen. Heb het nog niet geprobeerd (of willen proberen ;) ).
 
Je hebt voor zover ik weet gelijk op alle punten, maar AEB schakelt ook in als je niet op TACC of AP rijdt. Dan verandert de auto voor jou plots in een rode kleur en gaan er belletjes af om je te wijzen dat je moet afremmen, of je botst tegen de voorligger. Als je niets zou doen, denk ik dat de auto dan vanzelf begint te remmen. Heb het nog niet geprobeerd (of willen proberen ;) ).
Ah, dus eigenlijk de remactie op de forward collision warning? Die werkt ook onafhankelijk van TACC/Autosteer....
 
Ah, dus eigenlijk de remactie op de forward collision warning? Die werkt ook onafhankelijk van TACC/Autosteer....

Ja, AEB is een noodremfunctie en staat niet gelijk aan ongeluk voorkomen, maar wel om OF ongeluk te voorkomen OF impact te verzachten. Het is een laatste redmiddel en daarom zal je (hopelijk) niet (vaak) met deze functie te maken krijgen.
 
contact met se.rvice center, gaan het nakijken....
Mijn auto ziet dus echt niets meer, geen lijnen, geen voorliggers, geen snelheidsborden.
View attachment 224509
Misschien moet je verwijzen naar mijn geval, ze kennen mij daar ook al in Aartselaar :)
Als ze in je logfiles kijken, gaan ze errors zien staan op het moment dat je de TACC of autosteer inschakeld. Die zou ben henb een belletje moeten doen rinkelen
 
AP2 rijders, wat zijn jullie ervaringen met filerijden en AP2? Ik vind dat de auto zo abrupt tot stilstand komt na een langzaam stukje volgen. Alsof hij plotseling schrikt van de voorligger (die hij juist aan het volgen is). Van achteren moet het er een beetje uitzien alsof de auto afslaat (a la handgeschakeld brandstof o_O). Ik probeer het regelmatig even en zet dan AP maar weer uit, wat jammer is... Ik weet hoe goed het werkt bij AP1.
 
Vorige zaterdag een update ontvangen maar deze is gefaald. Nog iemand problemen bij de installatie?
Bij support beweerden ze dat ze zagen dat de update geslaagd was maar dat leek mij toch niet zo (release notes zijn nog steeds dezelfde). En mijn TACC/Autopilot probleem is ook nog niet opgelost, zoals ze beloofd hadden...
 
AP2 rijders, wat zijn jullie ervaringen met filerijden en AP2? Ik vind dat de auto zo abrupt tot stilstand komt na een langzaam stukje volgen. Alsof hij plotseling schrikt van de voorligger (die hij juist aan het volgen is). Van achteren moet het er een beetje uitzien alsof de auto afslaat (a la handgeschakeld brandstof o_O). Ik probeer het regelmatig even en zet dan AP maar weer uit, wat jammer is... Ik weet hoe goed het werkt bij AP1.

Ik ben juist heel blij met AP2 in file / zeer druk verkeer. Toegegeven, meestal bolt het wel aan minstens 40 à 50kmh..

Al eens proberen spelen met de volgafstand? Ik varieer hiermee tussen de 3 en de 7, al naargelang de snelheid van het verkeer.
 
Ik ben juist heel blij met AP2 in file / zeer druk verkeer. Toegegeven, meestal bolt het wel aan minstens 40 à 50kmh..

Al eens proberen spelen met de volgafstand? Ik varieer hiermee tussen de 3 en de 7, al naargelang de snelheid van het verkeer.
Bij langzaam start-stop filerijden heb ik de volgafstand klein staan, maximaal 3, om te voorkomen dat er steeds auto's tussenpiepen. Zal eens grotere afstanden proberen.

Maar interessant om te horen. Dus nooit het gevoel dat de auto niet op tijd zal remmen, of de voorligger überhaupt even niet ziet?
 
Je hebt voor zover ik weet gelijk op alle punten, maar AEB schakelt ook in als je niet op TACC of AP rijdt. Dan verandert de auto voor jou plots in een rode kleur en gaan er belletjes af om je te wijzen dat je moet afremmen, of je botst tegen de voorligger. Als je niets zou doen, denk ik dat de auto dan vanzelf begint te remmen. Heb het nog niet geprobeerd (of willen proberen ;) ).
Je kunt er de gevoeligheid van instellen. Hieronder een stukje uit de handleiding.
Forward Collision Warning is standaard
ingeschakeld. Tik op Controls > Settings >
Driver Assistance > Forward Collision Warning
om Forward Collision Warning uit te schakelen
of de gevoeligheid ervan aan te passen. U kunt
het waarschuwingsniveau, dat standaard
ingesteld is op Medium, uitschakelen (Off) of
selecteren dat de waarschuwing laat (Late) of
vroeg (Early) wordt gegeven.
 
Bij langzaam start-stop filerijden heb ik de volgafstand klein staan, maximaal 3, om te voorkomen dat er steeds auto's tussenpiepen. Zal eens grotere afstanden proberen.

Maar interessant om te horen. Dus nooit het gevoel dat de auto niet op tijd zal remmen, of de voorligger überhaupt even niet ziet?
Op 3 om te voorkomen dat anderen er tussen kruipen? Bij mij is afstand 1 al genoeg om er voor te zorgen dat anderen er al tussen duiken. Is bij mij dan ongeveer 10 tot 15 meter.
 
Vorige zaterdag een update ontvangen maar deze is gefaald. Nog iemand problemen bij de installatie?
Bij support beweerden ze dat ze zagen dat de update geslaagd was maar dat leek mij toch niet zo (release notes zijn nog steeds dezelfde). En mijn TACC/Autopilot probleem is ook nog niet opgelost, zoals ze beloofd hadden...

Ben je zeker dat ie failed is? Kwam deze melding op je scherm?
Er zijn ook updates die geen extra info geven en die enkel minor modificaties zijn… . ;)
Wat kreeg je als status bericht op je telefoon?