Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Elon:

"Almost a million a day of cars that are -- have Autopilot hardware. So, I mean, but the early data, this is early data, emphasize, is that it's very positive. So we're aware of many accidents that were prevented from Autopilot and we're not aware of any that were caused by Autopilot. That's -- but this is still -- this is still early and -- but it's a good indication. So it appears to be quite beneficial from a safety standpoint and I believe some of our customers have posted videos to this respect.


<A>: But I do want to emphasize we've discouraged -- there are fairly crazy videos on YouTube, we are -- this is not good. And we will be putting some additional constraints on when Autopilot can be activated to minimize the possibility of people doing crazy things with it."
 
Ik zag die laatste zin inderdaad ook in de conference. Het lijkt er dus niet echt op dat er beperkingen komen in het rijden met auto pilot, maar dat je het alleen niet meer overal kunt activeren. Op zich lijkt me dat wel verstandig. Het is natuurlijk best raar dat ik het nu gewoon op een woonerf kan activeren, of een 30 km/u zone, waar het dus heel erg belangrijk is om zelf altijd controle te hebben en extreem goed op te letten. Nou is opletten altijd belangrijk, maar op die plekken kan natuurlijk veel meer gebeuren (voetgangers, kinderen, honden, et cetera).
 
Het is natuurlijk best raar dat ik het nu gewoon op een woonerf kan activeren, of een 30 km/u zone, waar het dus heel erg belangrijk is om zelf altijd controle te hebben en extreem goed op te letten. Nou is opletten altijd belangrijk, maar op die plekken kan natuurlijk veel meer gebeuren (voetgangers, kinderen, honden, et cetera).

Ik vind net dat je dankzij het gebruik van de auto-pilot meer aandacht kan geven aan alles wat de wagen niet van je overneemt.

Volgens mij wordt het nut van de auto-pilot niet juist uitgelegd. De auto-pilot laat net toe de veiligheid te verhogen omdat je als bestuurder een reeks activiteiten niet meer hoeft te doen waardoor je meer aandacht kan besteden aan het inschatten van risico's. Ik gebruik de auto-pilot niet met de bedoeling de krant te kunnen lezen of met mijn smartphone bezig te zijn.
 
Volgens mij wordt het nut van de auto-pilot niet juist uitgelegd. De auto-pilot laat net toe de veiligheid te verhogen omdat je als bestuurder een reeks activiteiten niet meer hoeft te doen waardoor je meer aandacht kan besteden aan het inschatten van risico's. Ik gebruik de auto-pilot niet met de bedoeling de krant te kunnen lezen of met mijn smartphone bezig te zijn.

Ik denk dat veel mensen dat wel doen. Toch is dat goed, want zonder auto-pilot zouden ze ook afgeleid zijn door smartphone, kiezen van muziek, klierende kinderen achterin. Nu kan je hem even op auto-pilot zetten
 
Inderdaad, na de Tesla Tuesday van gisteren heb ik nog enkele mensen gesproken die niet wisten hoe het werkten en daarom heb ik vannacht tegen 5 km/u langs enkele vrij parkeerplaatsen gereden om achteruit in te parkeren, maar een P heb ik helaas niet zien verschijnen. Ik weet dat het systeem moet leren en die melding heb ik ook een aantal keer gezien maar is intussen verdwenen.

Is er nog iets wat ik over het hoofd zie?



Ik hoor hier weinig mensen over het automatisch inparkeren. Mijn ervaring: Als het P symbool verschijnt, werkt het goed. Alleen, die P laten verschijnen is minder makkelijk ..
 
Inderdaad, na de Tesla Tuesday van gisteren heb ik nog enkele mensen gesproken die niet wisten hoe het werkten en daarom heb ik vannacht tegen 5 km/u langs enkele vrij parkeerplaatsen gereden om achteruit in te parkeren, maar een P heb ik helaas niet zien verschijnen. Ik weet dat het systeem moet leren en die melding heb ik ook een aantal keer gezien maar is intussen verdwenen.

Is er nog iets wat ik over het hoofd zie?

Ik heb het gisterenavond ook maar eens getest want er werden mij vragen over gesteld tijdens de proefritten en ik had het nog niet geprobeerd.

Je moet tegen lage snelheid naast geparkeerde wagens rijden. Als er tussen 2 wagens voldoende plaats is verschijnt er een P in een rechthoekje. Dan de wagen in achteruit zetten en eventueel een beetje naar achter zodat de achtergrond van de P in het rechthoekje grijs wordt. Ik geloof dat je dan op de Start knop moet drukken op de center console en de rest gaat automatisch. Ik vond het inparkeren nogal snel gaan maar het werkt wel perfect.
 
Ik heb het gisterenavond ook maar eens getest want er werden mij vragen over gesteld tijdens de proefritten en ik had het nog niet geprobeerd.

Je moet tegen lage snelheid naast geparkeerde wagens rijden. Als er tussen 2 wagens voldoende plaats is verschijnt er een P in een rechthoekje. Dan de wagen in achteruit zetten en eventueel een beetje naar achter zodat de achtergrond van de P in het rechthoekje grijs wordt. Ik geloof dat je dan op de Start knop moet drukken op de center console en de rest gaat automatisch. Ik vond het inparkeren nogal snel gaan maar het werkt wel perfect.

En er moet een voldoende hoge borduur aanwezig zijn volgens mij, bij mij werkt hij perfect met, en niet zonder (bijvoorbeeld zoals hier in het dorp met enkel "varkensruggen" tussen parkeerstrook en fietspad. Beetje jammer.
 
Niet harder dan 24 uur per km tijden. En het werkt niet als je ruimte heb van pakweg 2 autolengtes of meer...
eigenlijk is het zo simpel dat ik er ook echt naar moest zoeken... wilde het eerst veel te veel zelf sturen

gewoon doen alsof je achteruit in wil parkeren, rij naar de auto die ervoor staat, ga er naast staan...vanzelf komt de P op je scherm, stilstaan, in R zetten en de knop start op het scherm indrukken. Tesla doet de rest... perfect vind ik.
 
Like this ....
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    573.6 KB · Views: 83