Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
mijn ramen zijn mooi schoon geregend ;)

Bij mij ook prima (A4). Op Twitter een tweet met vraag over autopilot in storm. Ik heb nog nooit zo iets stabiels meegemaakt als een Tesla met AP in een storm. Nou ben ik als zeiler wel wat gewend.

Overigens ook de nadelen van AP beginnen nu door te druppelen:
Kreeg thuis de opdracht om maar wat meer nuttige dingen te doen in de auto omdat ik toch tijd en handen over heb onderweg.
Het moet niet gekker worden.
 
Even over het filmpje. Hier is het woord "Geneuzel" voor uitgevonden.
Heb het afgezet na 10 minuten, hoe negatief en kleinerend kan je zijn. Als ik over AP spreek tegen anderen heb ik het meestal langer over de beperkingen dan over de (huidige) mogelijkheden dus ik kan me wel vinden in veel van hun opmerkingen, maar de manier waarop ze het brengen...
Was er trouwens iets mis met hun AP? Ik heb al verschillende keren meer dan een uur mijn stuur niet aangeraakt, en de constante waarschuwingstonen leken mij ook niet echt normaal. De markeringen zagen er nochtans duidelijk uit in het filmpje.
Dat het de veiligheid zou verminderen kan ik me ook niet echt in vinden, ik merk dat als ik met Autopilot rij, ik me veel beter bewust ben van wat er om me heen gebeurd omdat je wat meer tijd kan nemen om in je spiegels te kijken en de wagens rondom in de gaten te houden.

- - - Updated - - -

nog mensen gemerkt dat auto pilot vandaag niet werkte ?


Autosteer werkte niet op een plaats waar het ander wel werkte en na een fikse regenbij werkte zelfs cruise control niet meer.

Jep, bij het naar huis rijden daarnet inderdaad, vond het vooral vreemd en irritant om op een gegeven moment cruise te verliezen, kreeg de melding dat de camera niet genoeg zag. Voorruitontwaseming tijdje opgezet en hij deed het weer. Beetje vreemd dat hij voor enkel TACC niet genoeg heeft aan de radar.
 
Bij mij ook prima (A4). Op Twitter een tweet met vraag over autopilot in storm. Ik heb nog nooit zo iets stabiels meegemaakt als een Tesla met AP in een storm. Nou ben ik als zeiler wel wat gewend.

Overigens ook de nadelen van AP beginnen nu door te druppelen:
Kreeg thuis de opdracht om maar wat meer nuttige dingen te doen in de auto omdat ik toch tijd en handen over heb onderweg.
Het moet niet gekker worden.

maar ook suggesties wát je voor nuttigs zou kunnen doen, breien, een mandje aardappels schillen of zo?

- - - Updated - - -

stopte er ook mee in de avondspits. heb het idee dat stoppen in P en opnieuw wegrijden zou kunnen helpen maar dat niet uitgeprobeerd op de A4
nog mensen gemerkt dat auto pilot vandaag niet werkte ?


Autosteer werkte niet op een plaats waar het ander wel werkte en na een fikse regenbij werkte zelfs cruise control niet meer.
 
Vanochtend AP en TACC verloren na een 5 tal kilometer. Weer met de melding "zicht voorste camera beperkt" of iets dergelijks. Het viel wel op dat hij deze keer de lijnen nog deels zag (af en toe donkere lijnen op de console). In Januari mag hij op bezoek in Aartselaar, dit komt dan maar mee op het lijstje. ;-)
 
Gisteren hetzelfde meegemaakt: heel slecht weer dus beperkt gebruik van de AP. Nou ja, dat is al twee weken zo. En laten we eerlijk zijn: als ik de strepen op de weg al amper zie, hoe kan het systeem dan wel goed werken.. Ik kan nog door redeneren waar die strepen horen te zitten, de auto is (nog) niet zo ver.

Vandaag ging het allemaal weer als een zonnetje... ;-)
 
Gisteren hetzelfde meegemaakt: heel slecht weer dus beperkt gebruik van de AP. Nou ja, dat is al twee weken zo. En laten we eerlijk zijn: als ik de strepen op de weg al amper zie, hoe kan het systeem dan wel goed werken.. Ik kan nog door redeneren waar die strepen horen te zitten, de auto is (nog) niet zo ver.

Vandaag ging het allemaal weer als een zonnetje... ;-)

Begrijp me niet verkeerd, dat AP niet werkt in deze weersomstandigheden begrijp ik volledig, maar om dan TACC te verliezen vind ik zeer jammer en zou volgens mij niet nodig zijn.
 
Dit weekend best even geschrokken. Op de snelweg op ap een inhaalmanoeuvre op het middenste vak aan het uitvoeren, op het moment dat ie weer invoegt passeren we een afrit, waar ie meteen wou afrijden. Flink bijgestuurd en weer op de snelweg...
Anders echt heel tevreden ap, maakt mijn leven een stuk gemakkelijker
 
Dit weekend best even geschrokken. Op de snelweg op ap een inhaalmanoeuvre op het middenste vak aan het uitvoeren, op het moment dat ie weer invoegt passeren we een afrit, waar ie meteen wou afrijden. Flink bijgestuurd en weer op de snelweg...
Anders echt heel tevreden ap, maakt mijn leven een stuk gemakkelijker

Typisch Fase 2 (zie p.18 van dit draadje). Toch moesten we misschien maar eens een lijstje maken met do's & don'ts om schrik te voorkomen. Of een video?
 
Heb je de functie in het grote scherm geselecteerd?

Verder is het makkelijker om dan de knipperlichten echt "in te schakelen" ipv aan te tikken, en daarbij het stuur zo goed vast te houden / klein beetje mee te sturen (niet te veel, want dan druk je m eruit...) om aan te geven dat je dit echt wil....

Ik heb gehoord dat dat laatste eerst niet hoefde.
 
Heb je de functie in het grote scherm geselecteerd?

Verder is het makkelijker om dan de knipperlichten echt "in te schakelen" ipv aan te tikken, en daarbij het stuur zo goed vast te houden / klein beetje mee te sturen (niet te veel, want dan druk je m eruit...) om aan te geven dat je dit echt wil....

Ik heb gehoord dat dat laatste eerst niet hoefde.

Klopt
 
Ja de functie staat aan. [emoji16]
Ik zal je suggestie straks eens proberen, dank!

Had al geprobeerd hem een beetje te helpen maar dan werd AP overruled en uitgeschakeld. Of ik ben te hardhandig.

Het werkt enkel indien de camera het met je eens is. Ik verklaar mij nader: van doorlopende witte lijnen wil hij niet weten (gelukkig) en hij moet overtuigd zijn dat er minstens 2 rij vakken zijn. Dit kan je zien omdat hij die 2 (of 3) rij vakken dan ook laat zien op je dashboard. Als die voorwaarden niet aanwezig zijn, zal je het zelf moeten doen.

En nog: altijd handen aan het stuur als je hem van rij vak wil laten wisselen. In de US moet dat niet maar bij ons wel.