Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Een probleem blijft dat echt zelfrijdende auto's alleen goed kunnen werken als ze full elektrisch zijn door de veel betere samenwerking tussen computer en aandrijving.
Het gaat pas echt goed werken als zelfrijdende auto's gaan anticiperen. (Oftewel communicatie onderling.)
Voorlopig geeft de autopilot lekker "gas" (achter de voorganger aan), terwijl ik allang zie dat daarvoor geremd wordt....
 
  • Like
Reactions: robertvg
Het gaat pas echt goed werken als zelfrijdende auto's gaan anticiperen. (Oftewel communicatie onderling.)
Voorlopig geeft de autopilot lekker "gas" (achter de voorganger aan), terwijl ik allang zie dat daarvoor geremd wordt....

In feite ziet de auto (camera) dat allemaal ook en dat wordt nog veel beter met AP 2.0. Het is dan alleen een kwestie van goede software en daar worden nu al grote stappen gezet. Wij hebben nog maar de eerste versie. Over twee jaar , misschien iets langer vanwege optimisme, kan de Tesla zelfstandig al zijn weg vinden, dus geheel op eigen kunnen en de steeds verder gedetaillerde roadmap. Onderlinge communicatie is iets van over 15 jaar, hoewel de Tesla's dat natuurlijk morgen al kunnen.
 
Op diverse plekken hier lees ik dat de op de teller aangegeven rijsnelheid in de MS behoorlijk nauwkeurig is en weinig tot geen marge heeft. Met welke snelheid op de CC rijdt men hier (zonder vervelende post van CJIB ;)) door de diverse trajectcontroles?
 
Op diverse plekken hier lees ik dat de op de teller aangegeven rijsnelheid in de MS behoorlijk nauwkeurig is en weinig tot geen marge heeft. Met welke snelheid op de CC rijdt men hier (zonder vervelende post van CJIB ;)) door de diverse trajectcontroles?
Tot 100km/u mag je 3km/u harder rijden vanwege de meetapparatuur afwijking, daarboven 3%.
Dus als je 130km/u mag rijden dan kan je 3,9 km/u harder.
Daar bovenop kun je nog wat extra doen om het spannender te maken, de politie neemt zelf ook een extra marge, hoe groot die precies is weet je nooit.
Op de A2 rijd ik 105km/u wanneer je 100km/u mag, dat heeft me nog geen boete opgeleverd.
 
Op diverse plekken hier lees ik dat de op de teller aangegeven rijsnelheid in de MS behoorlijk nauwkeurig is en weinig tot geen marge heeft. Met welke snelheid op de CC rijdt men hier (zonder vervelende post van CJIB ;)) door de diverse trajectcontroles?

Ik rijd meestal 86 / 106 / 126 / 136 km/u.
Ging lang goed, maar op de vernieuwde trajectcontrole op de A4 bij Schiphol laatst 2 keer CJIB post gehad voor 1 km/u te hard (na correctie). Dus nu toch maar 135 km/u voor de zekerheid. :)
 
Ik rijd meestal 86 / 106 / 126 / 136 km/u.
Ging lang goed, maar op de vernieuwde trajectcontrole op de A4 bij Schiphol laatst 2 keer CJIB post gehad voor 1 km/u te hard (na correctie). Dus nu toch maar 135 km/u voor de zekerheid. :)

+5km/h à +6km/h, op zich dus nog wel wat marge (ergens). Ik rij gewoonlijk (nog ice) +7km/h (zowel in de 80 als de 130) zonder problemen. Rijdt toch net even lekkerder om iets sneller dan de meute te gaan.
 
+5km/h à +6km/h, op zich dus nog wel wat marge (ergens). Ik rij gewoonlijk (nog ice) +7km/h (zowel in de 80 als de 130) zonder problemen. Rijdt toch net even lekkerder om iets sneller dan de meute te gaan.

Let op, de Tesla snelheidsmeter is gevaarlijk nauwkeurig i.t.t. die van de meeste ICE's. Vergelijking met GPS-app geeft hooguit 1 Km/uur verschil aan. Dan kun je dus aardig de boot in gaan.
 
Ik rij in België alles +5

Me too. AP op +5, twee trekjes aan de hendel om AP aan te zetten op die snelheid, één lang trekje als je een verkeersbord voorbijrijdt om je snelheid aan te passen aan de nieuwe snelheidslimiet + 5. Altijd Zen rijden, ook aan 55 km/u - nooit gedacht dat ik dat zou kunnen! AP heeft overtuigingskracht :)
 
Vraag. Ik heb regelmatig (zeg 35% van de keren) dat lane change niet soepel werkt als ik op de AP rijd. Ik kan soms knipperen wat ik wil, maar hij verandert niet van baan. Meestal haal ik hem dan van AP af en wissel zelf, maar zo hoort het toch niet. Bekend probleem?
 
Vraag. Ik heb regelmatig (zeg 35% van de keren) dat lane change niet soepel werkt als ik op de AP rijd. Ik kan soms knipperen wat ik wil, maar hij verandert niet van baan. Meestal haal ik hem dan van AP af en wissel zelf, maar zo hoort het toch niet. Bekend probleem?
Inderdaad bekend probleem Coen. We zijn er nog niet over uit waarom hij dat weigert, soms zie je dat hij de baan met doorgetrokken strepen herkent en weergeeft, dan wil hij niet.
Ik stuur dan meestal zelf naar de andere baan, en eenmaal daar weer op AP.

Let overigens heeeeeeel goed op bij file rijden, verlaag je TACC snelheid naar de dan aangegeven snelheid van bijv. 70 of 50, en verhoog die pas weer als het echt weer kan.

Mocht er iemand pal voor je een groot gat laten vallen tot zijn voorligger (omdat ie van baan wil wisselen bijv.) en je daarbij flink wat snelheid hebt ingeleverd ten opzichte van je TACC setting, dan kan bij het voor je neus vandaan verdwijnen van jouw voorligger je auto opeens ervandoor gaan naar de TACC setting toe, en dat zou weleens verkeerd kunnen uitpakken als de filesituatie er nog steeds is.
 
  • Informative
Reactions: Steven