TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Autostoel advies

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by forza11, Sep 2, 2018.

1. forza11

forza11 Member

Ik heb nu een autostoel van Cybex, het is een meegroei stoel maar je moet altijd de autogordel gebruiken en dat blijkt met de Tesla enorm irritant.
    Het stoeltje zelf zit praktisch op de gordelsluiting (geen idee hoe dat heet) en de gordel is maar net lang genoeg. Daarnaast blokkeert de gordel meteen als je deze er een stuk uittrekt en dan even stopt, je moet de gordel dan weer volledig in laten rollen en het opnieuw proberen. Al met al een stuk lastiger dan bij mijn volvo en reden genoeg om een nieuwe te kopen.

Dus graag jullie advies voor de perfecte autostoel die goed past in een tesla (2018), bij voorkeur een zogenaamde meegroei stoel (anders voor een kind van 2) waarbij je niet afhankelijk bent van de autogordel.

2. UnderdogNLD

UnderdogNLD Member

Hier de BeSafe izi Modular - bevalt goed, kan vooruit en ook langere tijd achteruit. Met alle ruimte van de Tesla ideale stoel en een van de allerveiligste. Volgens mij is hij van 1 tot 4 jaar.

3. PimEffting

PimEffting Member

De kleine (2) zit in maxi cosi pearl. De grote (4) in een rodi.
    Beide met isofix vast aan de stoel.

4. STLL

STLL Member

Een meegroeistoel maakt altijd op een bepaald moment gebruik van de gordel, want Isofix is maar geschikt tot 18 kg (groep 2). Maar tot 18 kg (een jaar of vier afhankelijk van de groei van je kind) kan je jezelf nog veel ergernis besparen door een groep 1 autostoel met Isofix te nemen.

5. Tozz

Tozz Active Member

Wij hebben een Britax Romer. Ik kan deze stoel met klem afraden in een Tesla!

Bij de Tesla zit bij deze stoel op een dusdanige manier vastgeklikt in de ISOFIX beugels dat de "ISOFIX release knop" in de bekleding drukt. Het gevolg is dat de stoel zichzelf los maakt van de ISOFIX bevestigingsbeugels.

Kortom, deze stoel klikt zichzelf los uit de ISOFIX beugels.

6. STLL

STLL Member

Ook met isofix-geleiders?

7. Tozz

Tozz Active Member

Het probleem is dat de ISOFIX-haken in de auto zo laag zitten dat het ISOFIX-bevestigingsframe van het stoeltje behoorlijk in de bekleding wordt gedrukt. Dat frame kan ietwat draaien t.o.v. de stoel. Daardoor drukt eigenlijk de ontgrendelknop in de bekleding. Bij het juiste hobbeltje of bochtje is dat genoeg om de knop voldoende in te laten drukken dat de stoel zichzelf ontgrendeld.

Het probleem zit dus eigenlijk meer halverwege de stoel, waar de ontgrendelknop zit.

Een ISOFIX geleider zal hier derhalve niet helpen vrees ik.

8. forza11

forza11 Member

Ik heb gisteravond laat een maxi pearl besteld en inmiddels al binnen, we hadden die FamilyFix nog liggen dus leek mij gemakkelijk.
    Stoel past prima, maar het valt me wel op dat de base niet goed op de stoel rust maar alleen op de stang die op de grond van de auto staat. Deze uitschuifbare stang is dan volledig ingeschoven, heb jij hier ook last van?

9. PimEffting

PimEffting Member

Last is een te groot woord. Ik heb het gewoon ingeklapt onder de familyfix en doe het zonder het extra pootje.
    Heb nu een X en daar kan het pootje al helemaal niet als je de stoel soms verplaatst ivm 3e zitrij.

10. forza11

forza11 Member

Dan heb je batterij eruit gehaald neem ik aan? Ik probeerde dat vanmiddag even maar dan schiet de familyfix meteen in paniek :)

11. Jpvk

Jpvk Member

Britax Römer Evolva 123 SL past prima in isofix. Geschikt voor groep 2-3-4.

12. Lucas31

Lucas31 Member

Maxicosi 2-way fix, met autostoeltje en opvolgstoel. Isofix platform links en rechts.

De derde is in aankomst. Hoe doen jullie dat met drie kids, ik vraag me af of er een verhoger tussen 2 isofix platformpjes past achter in de model S

13. Tozz

Tozz Active Member

Bij 3 kinderen mag er wettelijk 1 kind (de oudste) zonder stoeltje worden vervoerd.

De stoelverhogers die wij hebben zijn van piepschuim met een stuk stof er overheen. Die zijn wel in de juiste vorm te smeden zodat het past :)

14. Jkr85

Jkr85 Active Member

Mits die oudste ten minste 3 jaar is en de andere twee kinderen in stoeltjes zitten waardoor er voor een derde stoel geen plek is.

15. Tozz

Tozz Active Member

Respect als je vrouw er 3 weet te produceren binnen 3 jaar :)

16. Jkr85

Jkr85 Active Member

Tweelingen, buurkids, ontsnappingen genoeg!

17. Tom X

Tom X Member

Daar is de model X voor uitgevonden!:D
    Hier 3x een cybex (2x Pallas m fix en 1x sirona) waarbij de laatste nu ook omgeruild wordt voor een Pallas m fix.

18. Tozz

Tozz Active Member

Tweelingen, granted! Voor incidenteel vervoer (buurkids) zijn weer andere uitzonderingen. Denk aan bv. feestje naar zwembad.

19. Lucas31

Lucas31 Member

Jaa, veel meer ruimte. Maar ik wilde het juist bij 3 houden om niet naar een X te "moeten" ;). Met een stoelverhoger in het midden moet het lukken, maar dit kan blijkbaar ook:

20. Lucas31

Lucas31 Member

Oef, dat staat een beetje lullig. Natuurlijk niet de enige reden, but you get my point :)

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC