Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

autostoel kleuter Maxi-Cosi Rodi Airprotect past niet goed achterin Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Kan iemand me adviseren omtrent het volgende probleem:

Afgelopen week mijn hagelnieuwe Model S opgehaald in Tilburg en bij het overzetten van de kinderstoelen direct een probleem gevonden:
De achter hoofdsteunen van de Tesla zitten vast en ze staan naar voren gericht waardoor de autostoel (4-12jaar) niet volledig aansluit met de rugleuning van de Tesla en daardoor niet goed vast komt te zitten. Dit probleem wordt alleen maar erger naarmate je de Maxi-Cosi in hoogte versteld. Als je door de bocht gaat dan kantelt de autostoel van links naar rechts, omdat de gehele autostoel niet vast zit aan de passagiersstoel, maar alleen middels de gordel zit je kind vast.
Wij hebben een Maxi-cosi Rodi Airprotect zonder isofix aansluiting. Bij mijn vorige auto (Audi A6) had ik dit probleem niet omdat je de autostoel extra vast kon maken aan de 2 ijzeren stangen tussen de autostoel en hoofdsteun (bij de Tesla zitten deze er niet).

Op dit moment los ik het probleem tijdelijk op door een sjaal strak rondom de hoofdsteun van de Tesla en de hoofdsteun van de Maxi-Cosi te spannen. Dit is verre van ideaal en hierbij vraag ik de leden van het forum of ze voor mij een oplossing weten.
Zelf dacht ik aan het aanschaffen van een autostoel met isofix, hierdoor heb je een extra bevestiging op 2 punten.
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2018-01-14 at 18.04.53.jpeg
    WhatsApp Image 2018-01-14 at 18.04.53.jpeg
    65.6 KB · Views: 244
Ik heb 3 kids en heb 3 niet-isofix stoelen achterin staan nu. Dit is de Maxicosi SPS, een vrij simpele stoel maar die is smaller dan de rest waardoor er 3 op een rij passen. Ik heb ook 3x de duurdere versie die jij hebt als ISOfix, voor in de MINI clubman van vriendin. Als ik er daar 2 van pak op de achterbank en aan ISOfix vastmaak, dan zitten ze goed vast. Je blijft wel houden dat die hoofdsteun inderdaad tegen de hoofdsteun van de tesla zit, en je vrij veel ruimte houd achter de stoel.

Ik ben al lang blij dat ik mijn kids kwijt kan, hiervoor had ik een Ford S-Max en had 3x isofix achterin, maar je kan niet alles hebben. Ga nooit meer terug :)

Gewoon verkopen op marktplaats of houden voor op de voorstoel als een vriendje meerijd, en 2 nieuwe ISO fix versies kopen. Ik zou ze sowieso even testen, moet zelf zeggen dat ik wel gecharmeerd van de Römer ben. Alleen is die meer dan 50cm breed, maar als je 'maar' 2 kids hebt, zou ik er daar 2 van kopen. Komt net een iets nieuwer model aan:

Römer Kidfix SL Cosmos Black | Römer Kidfix SL | Baby-Dump

Succes!
 
Ik heb 3 kids en heb 3 niet-isofix stoelen achterin staan nu. Dit is de Maxicosi SPS, een vrij simpele stoel maar die is smaller dan de rest waardoor er 3 op een rij passen. Ik heb ook 3x de duurdere versie die jij hebt als ISOfix, voor in de MINI clubman van vriendin. Als ik er daar 2 van pak op de achterbank en aan ISOfix vastmaak, dan zitten ze goed vast. Je blijft wel houden dat die hoofdsteun inderdaad tegen de hoofdsteun van de tesla zit, en je vrij veel ruimte houd achter de stoel.

Ik ben al lang blij dat ik mijn kids kwijt kan, hiervoor had ik een Ford S-Max en had 3x isofix achterin, maar je kan niet alles hebben. Ga nooit meer terug :)

Gewoon verkopen op marktplaats of houden voor op de voorstoel als een vriendje meerijd, en 2 nieuwe ISO fix versies kopen. Ik zou ze sowieso even testen, moet zelf zeggen dat ik wel gecharmeerd van de Römer ben. Alleen is die meer dan 50cm breed, maar als je 'maar' 2 kids hebt, zou ik er daar 2 van kopen. Komt net een iets nieuwer model aan:

Römer Kidfix SL Cosmos Black | Römer Kidfix SL | Baby-Dump

Succes!
Hoi Hans, dank voor je uitgebreid verhaal en ik snap wat je bedoelt. Maar kijk eens op deze link: https://www.anwb.nl/binaries/content/assets/anwb/pdf/auto/crashtest/2014/tesla-model-s-2014.pdf

Hierin staat dat de Römer Kidfix (isofix) niet toegestaan is, maar wel de versie met autogordel. Ik denk dat ze dan deze bedoelen:
bol.com | Britax Römer Kidfix XP - Autostoel - Cosmos Black

De Römer oogt overigens wel beter aansluitbaar tegen de achterleuning dan de Maxi Cosi. Denk dat ik maar eens langs ga bij de babywinkels. Dacht dat ik daar eindelijk van af was ;)
 
Probeer even goed uit of je het stoeltje dat je wilt kopen makkelijk kunt monteren. Ik heb de romer duo fix en die is de eerste keer erg lastig goed vast te krijgen in de model S (de isofix beugels zitten net iets te diep in de bank). De stoel zit daarna wel muurvast. Na een tijdje staat de afdruk diep in de bank en is het plaatsen en verwijderen van het stoeltje makkelijker...:confused:
In de anwb lijst staat juist die stoel ook aangemerkt als moeilijk te plaatsen, waarvan akte.
In de model X is het geen probleem overigens.
 
Joh, die had ik nog niet gezien. Denk dat dat met de nieuwe wel opgelost is, alhoewel als ik dan basvk lees .. Dat wil je ook weer niet. Gewoon even langs een baby-dump op babypark. Ik dacht dat ik er ook wel vanaf was haha. Inmiddels staan er 4 stoeltjes op marktplaats, we zijn in ieder geval een fase verder, op naar de boosters de volgende keer :)
 
Ik heb 2x de britax-roemer kidfix xp gekocht voor mijn MS: KIDFIX XP | Britax-Roemer – Autostoeltjes

Deze passen perfect en staan super in mijn zwart met wit beklede MS.

Zijn niet goedkoop maar zeker niet duur en volgens vele review sites is dit het beste merk op het gebied van kinderstoeltjes, Volvo gebruikt ze ook maar plakken dan een Volvo logo op de stoel.

Ik zal morgen een foto maken.

Kleine toevoeging; de stoelen zijn volledig vlak en kunnen niet de bekleding beschadigen, dat was mijn voornaamste eis en gelukkig is het bij deze kinderstoel het geval.
 
Last edited:
Ik heb 2x de britax-roemer kidfix xp gekocht voor mijn MS: KIDFIX XP | Britax-Roemer – Autostoeltjes

Deze passen perfect en staan super in mijn zwart met wit beklede MS.

Zijn niet goedkoop maar zeker niet duur en volgens vele review sites is dit het beste merk op het gebied van kinderstoeltjes, Volvo gebruikt ze ook maar plakken dan een Volvo logo op de stoel.

Ik zal morgen een foto maken.

Kleine toevoeging; de stoelen zijn volledig vlak en kunnen niet de bekleding beschadigen, dat was mijn voornaamste eis en gelukkig is het bij deze kinderstoel het geval.
Haha, toevallig zojuist ook de kidfix XP gekocht en geïnstalleerd. Moest dit wel doen met de isofix-invoerhulpen (waren netjes meegeleverd). 1 minpuntje is dat door de breedte van de stoel er weinig ruimte over blijft voor de gordel om soepel vast te klikken. Maar dat is een bekende issue bij tesla stoelen, ze zijn redelijk smal achter.
Bedankt iedereen voor het meedenken!