TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Banden monteren

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by herbie0412, Dec 9, 2019.

1. herbie0412

herbie0412 Member

Goedenavond,

kan ( als daarvan een post is ) het niet vinden, maar het volgende:

vandaag bij mijn vaste bandenman geweest, en gevraagd of ze ook Tesla’s doen. Beste man gaf aan dat het opgekrikt( gelift ) kon worden met een rubber blok eronder. Nu ben ik daar niet mee “ akkoord “ gegaan. Maar, misschien kan doet wel? Iemand ervaring hiermee? Geen lease, dus extra voorzichtig. Je hebt van die jackpads, maar die zijn er toch voornamelijk om met een huis/tuin en keuken krik te gebruiken?

2. DeHakkelaar

DeHakkelaar Active Member

#2 DeHakkelaar, Dec 9, 2019
    Last edited: Dec 9, 2019
    Met een 2 koloms hefbrug gaat dat prima, de armen zijn standaard voorzien van rubberen blokken die prima passen onder de krikpunten dus je hebt helemaal niets extra's nodig.
    Voor thuis heb ik een losse kleine krik die ook standaard voorzien is van een rubber pad en ook daarmee gaat het liften van een (al dan niet wat verlaagde) Tesla prima.

3. JanG007

JanG007 Member

Vroeg het mij ook af of je bij de bandenboer ergens moet opletten.

4. Maurice1

Maurice1 Active Member

5. Prlwytzkofsky

Prlwytzkofsky Member

Ik ben er gewoon naast gaan staan (ben geloof ik best een irritante klant). Dit was op een oprijbrug met zo'n pneumatische harmonicalift die je kan verschuiven om de auto op te tillen.
    Met de Kia (E-Niro) ging het een beetje mis. Uitgelegd dat je echt geen druk mag zetten op de accu (harmonicalift drukte in het midden een beetje op de accu). Daarna hebben ze extra rubber blokjes geplaatst en was het OK. Met de M3 gewezen op de opkrikplekken (niet echt te missen). Dat ging meteen OK.

Kortom: kies een bandenboer waar je ernaast mag staan en gebruik je verstand.

• Like x 1
  6. SparkyM3LR4WD

SparkyM3LR4WD Elbert

Zonder kan prima maar ik heb voor die paar euro toch maar 2 "jack pad" gekocht via Ali.
    Centreren goed en blijven ook nog hangen -> gemak dient de mens en voorkomt beschadigingen/roest (+eventuele discussie met Tesla)

Nb: 2 stuks lijkt me voldoende (mbv krik en/of brug waar auto op gereden wordt -> bij brug waar gehele auto opgetild wordt zou ik er maar 4 bestellen ;))

7. MartijnS

MartijnS Member

8. herbie0412

herbie0412 Member

Dank allen voor de feedback! Kan de bandenman zijn gang laten gaan dus. En zal er zelf bij staan, maar dat deed ik toch al wel bij andere auto’s, een en ander bekijken/inspecteren.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC