Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Banden monteren

This site may earn commission on affiliate links.
Goedenavond,

kan ( als daarvan een post is ) het niet vinden, maar het volgende:

vandaag bij mijn vaste bandenman geweest, en gevraagd of ze ook Tesla’s doen. Beste man gaf aan dat het opgekrikt( gelift ) kon worden met een rubber blok eronder. Nu ben ik daar niet mee “ akkoord “ gegaan. Maar, misschien kan doet wel? Iemand ervaring hiermee? Geen lease, dus extra voorzichtig. Je hebt van die jackpads, maar die zijn er toch voornamelijk om met een huis/tuin en keuken krik te gebruiken?
 
Goedenavond,

kan ( als daarvan een post is ) het niet vinden, maar het volgende:

vandaag bij mijn vaste bandenman geweest, en gevraagd of ze ook Tesla’s doen. Beste man gaf aan dat het opgekrikt( gelift ) kon worden met een rubber blok eronder. Nu ben ik daar niet mee “ akkoord “ gegaan. Maar, misschien kan doet wel? Iemand ervaring hiermee? Geen lease, dus extra voorzichtig. Je hebt van die jackpads, maar die zijn er toch voornamelijk om met een huis/tuin en keuken krik te gebruiken?

Met een 2 koloms hefbrug gaat dat prima, de armen zijn standaard voorzien van rubberen blokken die prima passen onder de krikpunten dus je hebt helemaal niets extra's nodig.
Voor thuis heb ik een losse kleine krik die ook standaard voorzien is van een rubber pad en ook daarmee gaat het liften van een (al dan niet wat verlaagde) Tesla prima.
 
Last edited:
Ik ben er gewoon naast gaan staan (ben geloof ik best een irritante klant). Dit was op een oprijbrug met zo'n pneumatische harmonicalift die je kan verschuiven om de auto op te tillen.
Met de Kia (E-Niro) ging het een beetje mis. Uitgelegd dat je echt geen druk mag zetten op de accu (harmonicalift drukte in het midden een beetje op de accu). Daarna hebben ze extra rubber blokjes geplaatst en was het OK. Met de M3 gewezen op de opkrikplekken (niet echt te missen). Dat ging meteen OK.

Kortom: kies een bandenboer waar je ernaast mag staan en gebruik je verstand.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Zonder kan prima maar ik heb voor die paar euro toch maar 2 "jack pad" gekocht via Ali.
Centreren goed en blijven ook nog hangen -> gemak dient de mens en voorkomt beschadigingen/roest (+eventuele discussie met Tesla)

Nb: 2 stuks lijkt me voldoende (mbv krik en/of brug waar auto op gereden wordt -> bij brug waar gehele auto opgetild wordt zou ik er maar 4 bestellen ;))