TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Bandenslijtage in het midden van de band

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Navi, Jan 29, 2015.

1. Navi

Navi Member

Ola,

Er staat nu zo'n 25k op de S85, heb bij ongeveer 22k de achterbanden moeten verwachten omdat ze in het midden vrijwel kaal waren, de zijkanten hadden nog genoeg profiel.
    Nu bij 25k zie ik dat de voorbanden ook aan vervanging toe zijn, met hetzelfde fenomeen, in het midden zijn ze kaler dan de rest van de band.
    (Zijn de originele 21" Conti's, heb ze vervangen voor Michelin SS)

Meestal zou je zeggen dat de bandenspanning te hoog is, waardoor de bol gaan staan, maar deze is altijd netjes 2.9 bar geweest. (hoewel dit vrij hoog is, maar goed, ze raden het aan)

Heeft iemand anders hier ook last van en hoe lang deed jij met je banden? Ik vind dat ze toch vrij snel op zijn, en mijn rijstijl is vrij rustig.

2. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Bandendruk zegt niet altijd alles. Hierbij een van de collega's van het Porsche forum geleende methode, de zogeheten 'krijtjes-test'.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=8967&sid=7796406aa910f36ebaf72949d065a725&start=0

3. Navi

Navi Member

De auto is al meerdere keren uitgelijnd en sinds de laatste keer staat het stuur ook fatsoenlijk recht en heb alle waardes in het groen gezien, dus ik ga er vanuit dat de uitlijning nu correct is.

Bij een verkeerde uitlijning zou je ook eerder verwachten dat het scheef afslijt, maar hier gaat het puur om het midden, wat dus volgens mij betekent dat de standaard 2.9 gewoon te hoog is?

4. tonvanboven

tonvanboven Member

Info van Tesla: 'De bandenspanning voor de 19 inch is 3,1 bar rondom. Bandenspanning voor de 21 inch voor de Performance Plus is 2,6 bar voor en 2,7 bar achter.'

Normaal zet in mijn banden 0,2 hoger.

Share This Page