Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bandenspanning te laag

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg nu om de vijf voeten de boodschap dat de bandenspanning te laag is en dient gecontroleerd te worden.
Nochtans lijkt geen enkele band aan het lossen te zijn.
En ook in het SC van Zaventem werd geen abnormaal lage spanning vastgesteld.
Ik vermoed dan ook eerder dat een van de spanningssensoren het laat afweten.
Of heeft iemand met gelijkaardige ervaringen nog een andere verklaring of remedie gevonden?
 
Ik had dit probleem ook met met aftermarket velgen/sensoren. Die werden geleverd op 2,6 bar dus ging ik er van uit dat dat ok was. Langs geweest bij Tesla en vonden ook niets normaal (vreemd dat zij niet wisten dat 2,6 bar te laag was). Na een tijdje logisch nadenken heb ik ze met mijn eigen compressor opgepompt tot 3 bar en het probleem was van de baan! :tongue:

Hoeveel bedraagt je bandenspanning?
 
Als de bandenspanning effectief 3 bar (*) is helpt het misschien om de sensoren te resetten. Ik veronderstel dat ze dat in het Service Center al geprobeerd hebben.
Voor het overige brengt pagina 134 van de handleiding misschien enig soelaas.

(*) exacte waarde afhankelijk van 19" of 21" velg
 
Geen idee, maar ik ben een maand geleden nog bij het SC langs geweest om alles te laten nameten, en die vonden niets abnormaals.
Bovendien heb ik nikskes aftermarket, maar alles nog steeds origineel.

In de sensoren zitten batterijen. Als de bandenspanning OK is, zou het kunnen dat 1 of meer van de sensoren moeten vervangen worden. Normaal zouden ze wel langer mee moeten gaan maar ja...
 
Ik krijg nu om de vijf voeten de boodschap dat de bandenspanning te laag is en dient gecontroleerd te worden.
Nochtans lijkt geen enkele band aan het lossen te zijn.
En ook in het SC van Zaventem werd geen abnormaal lage spanning vastgesteld.
Ik vermoed dan ook eerder dat een van de spanningssensoren het laat afweten.
Of heeft iemand met gelijkaardige ervaringen nog een andere verklaring of remedie gevonden?

enkel bij regenweer ?

of ook als de baan droog is ?
 
Wooow! Nadat ik een eerste keer langsgegaan was bij het SC, en ze toen wat druk bij gegeven hadden in één van de achterbanden, kregen we haast onmiddellijk opnieuw die "Bandendruk te laag"-melding. Dus nog maar een tweede keer langs geweest dan, deze keer meer dan ooit in de vaste overtuiging met een slecht contact of een sensor met oprispingen te maken te hebben... Maar wat bleek?

Ik reed al enkele weken rond met een spijker in een van mijn achterbanden!

Het gemelde drukverlies was dus méér dan juist en reëel, en het mag een wonder heten dat die band niet uit elkaar geknald is aan 120 km/u (ah ja, want sneller rij ik nooit hee! Ahum!). Eind goed, al goed, dus. En we mogen de elektronica van Tesla best wat meer vertrouwen, duidelijk. Draadje mag gesloten worden...
 
Wooow! Nadat ik een eerste keer langsgegaan was bij het SC, en ze toen wat druk bij gegeven hadden in één van de achterbanden, kregen we haast onmiddellijk opnieuw die "Bandendruk te laag"-melding. Dus nog maar een tweede keer langs geweest dan, deze keer meer dan ooit in de vaste overtuiging met een slecht contact of een sensor met oprispingen te maken te hebben... Maar wat bleek?

Ik reed al enkele weken rond met een spijker in een van mijn achterbanden!

Het gemelde drukverlies was dus méér dan juist en reëel, en het mag een wonder heten dat die band niet uit elkaar geknald is aan 120 km/u (ah ja, want sneller rij ik nooit hee! Ahum!). Eind goed, al goed, dus. En we mogen de elektronica van Tesla best wat meer vertrouwen, duidelijk. Draadje mag gesloten worden...

Exact hetzelfde gehad vorige week. In twee dagen tijd twee keer de banden op 3 bar gezet, melding bleef echter terugkomen. De lokale bandenreparateur vond een mooie spijker. :eek:
 
zeer vreemd ; laatst storing in tpms systeem; alles sensoren vervanging in SeC (19" wheels) ; (thnxs) ; maar idee dat bandenspanning wat aan de lage kant was (band stond nogal breed op de weg); na controle 2,7 bar maar in de banden? Ik dacht dat SeC toch zeker de "regels" aanhoudt ? (3,1 bar bij 19")