Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bandenspanning te laag

This site may earn commission on affiliate links.
zeer vreemd ; laatst storing in tpms systeem; alles sensoren vervanging in SeC (19" wheels) ; (thnxs) ; maar idee dat bandenspanning wat aan de lage kant was (band stond nogal breed op de weg); na controle 2,7 bar maar in de banden? Ik dacht dat SeC toch zeker de "regels" aanhoudt ? (3,1 bar bij 19")

Ben je zeker dat de TPMS sensoren in het SeC vervangen zijn of hebben ze dat misschien outgesourced?
Gezien de juiste bandenspanning een niet te verwaarlozen factor is bij het verbruik is het raadzaam dit regelmatig zelf te controleren (als de banden koud zijn).
 
Ben je zeker dat de TPMS sensoren in het SeC vervangen zijn of hebben ze dat misschien outgesourced?
Gezien de juiste bandenspanning een niet te verwaarlozen factor is bij het verbruik is het raadzaam dit regelmatig zelf te controleren (als de banden koud zijn).

in de work order staat dat ze ze vervangen hebben; ik dacht alle vier; maar blijkbaar RH & LH (is dat dan voor of achter ?)
 
thumb_IMG_1116_1024.jpg

Gisteren kreeg ik de melding van lage bandenspanning linksvoor. Die leek maar op 2,5 te staan terwijl de rest op 2,7 stond.
Sinds ik mijn tesla heb is het de eerste keer dat ik een melding krijg.
Gisteren is het flink kouder geworden (1°c) , dus denk ik dat het daarmee wel te maken heeft , alsook dat mijn linkerwiel een tik heeft gekregen van een onvoorzichtige chauffeur.
Ik heb deze middag de band bijgepompt tot 2,7 maar de melding verdwijnt niet, terwijl alle banden nu op gelijke spanning staan (varieert tussen 2,6 en 2,7).
Of is de spanning gewoon overal te laag ?

Ik denk niet dat een reset van de sensoren zal helpen en de manual zegt ook dat dit niet "mag" of nodig is .
Ik heb 19" standaard velgen en de originele banden.
Iemand en tip ?
 
Last edited:
Denk dat het voor 19" 2.9 bar moet zijn (staat op binnenkant bestuurdersdeur, in psi uitgedrukt). Ik heb tegenwoordig een leeglopende zomerband (en een SeC Zaventem die het vertikt, nu het autosalon aan de gang is, mijn mails of telefoons te beantwoorden, maar dat is een andere kwestie:)) en ik merk dat die band bij +/- 2.6 bar inderdaad al in het "geel" gaat (wat me nogal overdreven lijkt). NB: gaat bij +/- 1.5 bar in het "rood" (genre "pull over immediately"; maar het dichtstbijzijnde tankstation is dan denk ik ook wel goed genoeg als je niet op een autosnelweg bent, en als je je snelheid aanpast). Zolang je niet onder 1 bar zit ga je a priori alleen je band (zwaar) beschadigen, maar niet de wagen of de inzittenden.
 
Hier is een discussie over geweest op het US forum. Als ik me niet vergis was het een fout en werden de klevers bij een bezoek aan het SeC vervangen. Maar ik durf hier mijn hand niet voor in het vuur te steken. Zou het wel even op tafel leggen als je voor onderhoud langs gaat.

- - - Updated - - -

Gezien de wagen met 19" of 21" wordt geleverd zou je verwachten dat ze beide mogelijkheden vermelden maar dat doen ze dus niet. Bij mij bevat de stikker zelfs de staggered banden alsof dat de enige mogelijke setup is. Als mijn wagen ooit gekeurd moet worden, vraag ik mij af of dit geen problemen kan opleveren als je bvb overgaat naar 19" in de winter.