Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bandenspanning

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft er trouwens iemand een tip voor een goede 12V compressor? Mijn huidige wou gisteren niet aan de bak. Ik heb hem op het stopcontact gehangen en daar duurde het ook nog even. Eentje die in de tweede laadbak van mijn Model Y zou passen, zou ideaal zijn.
 
Heeft er trouwens iemand een tip voor een goede 12V compressor? Mijn huidige wou gisteren niet aan de bak. Ik heb hem op het stopcontact gehangen en daar duurde het ook nog even. Eentje die in de tweede laadbak van mijn Model Y zou passen, zou ideaal zijn.


Niet te duur, gewoon op te laden in de auto. Geen gehannes met een kabel naar de sigaretten aansteker.
 
  • Helpful
Reactions: YCedric
Ik kan onderschrijven, dit ding werkt echt geweldig. Ik gebruik mijn muurhaspel niet eens meer voor het oppompen van de banden. Let wel deze is niet geschikt om banden met problemen op te pompen onderweg. Misschien kun je dan 1 a 2 keer pompen, ik heb dat gelukkig nog niet hoeven testen.
 
Ik ga regelmatig voor langere tijd naar het buitenland.
Op dat moment zet ik de bandenspanning op 4 atmosfeer, om afvlakking van de banden tegen te gaan.
Eerste keer spannend, maar advies van meerdere partijen zoals Karelse in Soest gaf aan dat deze methode OK is.
Dat is met zo'n klein handcompressortje (die ik ook heb) nogal een geduld- en herriewerkje, dus heb ik maar een wat groter apparaat aangeschaft.
Hij is inderdaad, zoals er op staat, erg stil. Weegt wel wat.
Maar de klus is bijzonder vlot geklaard.

Screenshot 2022-09-26 at 14.50.03.png
 
En hier voor thuis en niet voor in de auto een tussenmaatje gekocht.

Snel, redelijk compact en ook handig voor de sup, luchtbedden, strandbanden etc.
Ook prima geschikt om iets mee schoon te blazen (zoals laatst een verstopte waterafvoer).


Maar een model voor in de auto in staat om een lege band weer vol te krijgen en tegelijkertijd niet al te groot staat nog op het wensenlijstje. Als iemand suggesties heeft hoor ik het ook graag.
 
En hier voor thuis en niet voor in de auto een tussenmaatje gekocht.

Snel, redelijk compact en ook handig voor de sup, luchtbedden, strandbanden etc.
Ook prima geschikt om iets mee schoon te blazen (zoals laatst een verstopte waterafvoer).


Maar een model voor in de auto in staat om een lege band weer vol te krijgen en tegelijkertijd niet al te groot staat nog op het wensenlijstje. Als iemand suggesties heeft hoor ik het ook graag.
Met een fietspomp van de Hema krijg je een lege band weer vol en is niet te groot

 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik vertrouw advies hier op het forum meer dan de reviews :) Dank heren: besteld.

En zeer tevreden. Werkt erg makkelijk en in een minuut of 10 alle vier banden naar 44 PSI gebracht. En de Tesla gaf inderdaad bij wegrijden voor alle vier 44 aan. Daarna wordt het uiteaard wat anders en loopt het verschillend van 44 naar 46, maar dat is normaal. De druk op het apparaat komt dus overeen met de door de Tesla gemeten druk en dat is voor mij het belangrijkste...
 
En zeer tevreden. Werkt erg makkelijk en in een minuut of 10 alle vier banden naar 44 PSI gebracht. En de Tesla gaf inderdaad bij wegrijden voor alle vier 44 aan. Daarna wordt het uiteaard wat anders en loopt het verschillend van 44 naar 46, maar dat is normaal. De druk op het apparaat komt dus overeen met de door de Tesla gemeten druk en dat is voor mij het belangrijkste...
En lawaaierig ?
 
En zeer tevreden. Werkt erg makkelijk en in een minuut of 10 alle vier banden naar 44 PSI gebracht. En de Tesla gaf inderdaad bij wegrijden voor alle vier 44 aan. Daarna wordt het uiteaard wat anders en loopt het verschillend van 44 naar 46, maar dat is normaal. De druk op het apparaat komt dus overeen met de door de Tesla gemeten druk en dat is voor mij het belangrijkste...
zitten de adapterS voor banden van de auto en fiets erbij ? Zie ik niet op de website.
 

heb deze achterin liggen plus nog paar extra 15 gram co2 patronen van het wielrennen

voordeelmvan de voet pomp is dat die altijd werkt.

co2 is een lege band met 2 /3 patronen vol genoeg voor eerst volgende veilige locatie
 
Als je buiten NL rijdt dan kom je erachter dat de MY inderdaad straf geveerd is. Ik kwam een Duitser tegen bij een SuC en die rijdt al tijden met een spanning van 2.6, rijdt stukken beter zegt ie, veel comfortabeler. Nou is het hier voor NL niet nodig vind ik, maar volgende keer toch maar eens gaan testen. Zijn er meer die de spanning zo 'laag' hebben staan?