Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Barst in glazen dak Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kwam dit tegen op een Amerikaans forum. Ik weet niet of dat bij jouw ook het geval is geweest:

It appears this is a common problem with the glass. I was told it was an issue with the connected defroster lines getting too hot and causing the glass to crack.
 
Kijk eens in dit amerikaanse draadje. Bij een eigenaar is de achterruit onder garantie vervangen, zonder gedoe:

Rear glass cracked

Op pagina 4 van dat draadje:
- Rear window had a stress crack: Tesla covered it under warranty even thought I had a tint on it. They covered it without any questions as the crack wasn’t caused by external impact.
 
Heb het Amerikaanse topic doorgelezen en inderdaad is dit vergelijkbaar met de barst in mijn dak. Mijn auto is begin mei 2019 geproduceerd en blijkbaar waren er toen nog steeds slechte exemplaren van het glas of staat er te veel kracht op het dak.
 
Vorige week zag ik ineens een barst in het onderste zwarte gedeelte. Meteen naar CarGlass Amsterdam gereden en gaven aan dat deze vervangen moest worden. Oorzaak van de scheur onbekend. Nu vanmiddag wordt er nieuw achterraam ingezet en meteen nieuwe folie aangebracht. Kosten voor nieuw raam en plaatsen zijn 75€ en mijn verzekering is Promovendum.
 
Vandaag mijn M3 opgehaald. Onder garantie is er een nieuwe achter ruit geplaatst.
Het barstje paste niet op 1 foto sorry.
 

Attachments

  • IMG_1912.jpg
    IMG_1912.jpg
    54.9 KB · Views: 589
  • IMG_1913.jpg
    IMG_1913.jpg
    72.7 KB · Views: 363
Vorige week zag ik ineens een barst in het onderste zwarte gedeelte. Meteen naar CarGlass Amsterdam gereden en gaven aan dat deze vervangen moest worden. Oorzaak van de scheur onbekend. Nu vanmiddag wordt er nieuw achterraam ingezet en meteen nieuwe folie aangebracht. Kosten voor nieuw raam en plaatsen zijn 75€ en mijn verzekering is Promovendum.
75 euro bedraagt je eigen risico bedoel je?

PS wat een lief lammetje in je MS. Leeft hij of zij nog?
 
Waarom heb je eea niet bij Tesla laten repareren? Scheuren komen veel voor en wordt onder garantie gerepareerd.
Ik reed zonder afspraak langs bij SuC Den Haag en daar was de ruit op voorraad en een monteur beschikbaar. Ik kon mijn auto gelijk achterlaten en kreeg een S als loaner mee.
 
Dat was mijn lammetje die afgestoten was door zijn moeder. Deze ging in de X elke dag mee naar mijn werk.

Ik ben niet langs SeC gereden omdat mijn achter raam getint is. Je kunt er natuurlijk op wachten dat ze daar over gaan beginnen. En die tijd en discussie heb ik geen zin in. Is me 75€ waard. Overigens zeiden ze bij CarGlass dat ze er al redelijk wat vervangen hadden met en zonder folie. Volgens hun komt er bij bepaalde momenten teveel druk op het raam waardoor er een barst ontstaat. De procedure om het raam te vervangen is ook aangepast en nu ontstaan die barsten een stuk minder.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Dat was mijn lammetje die afgestoten was door zijn moeder. Deze ging in de X elke dag mee naar mijn werk.

Ik ben niet langs SeC gereden omdat mijn achter raam getint is. Je kunt er natuurlijk op wachten dat ze daar over gaan beginnen. En die tijd en discussie heb ik geen zin in. Is me 75€ waard. Overigens zeiden ze bij CarGlass dat ze er al redelijk wat vervangen hadden met en zonder folie. Volgens hun komt er bij bepaalde momenten teveel druk op het raam waardoor er een barst ontstaat. De procedure om het raam te vervangen is ook aangepast en nu ontstaan die barsten een stuk minder.
Even folie verwijderen en dan pas bij SEC melden?
 
Vorige week zag ik ineens een barst in het onderste zwarte gedeelte. Meteen naar CarGlass Amsterdam gereden en gaven aan dat deze vervangen moest worden. Oorzaak van de scheur onbekend. Nu vanmiddag wordt er nieuw achterraam ingezet en meteen nieuwe folie aangebracht. Kosten voor nieuw raam en plaatsen zijn 75€ en mijn verzekering is Promovendum.

Zojuist ook ontdekt dat ik een barst in mijn achteruit heb, op precies dezelfde plaats als @Arnout 1904. Mijn auto is ook begin 2019 geproduceerd.

Als je een afspraak maakt via de app hoe weet je dan of het onder garantie valt? Ik wil niet helemaal naar Den Haag of Amsterdam rijden om dan te horen krijgen dat het niet onder de garantie valt omdat er folie opzit. Vergoed Promovedum overigens ook het opnieuw plaatsen van de folie?
 
Ik ontdekte vanmorgen bij het wassen van de auto een barst in het dak. Gezien de plek lijkt het me dat er te veel spanning op het glas heeft gestaan. Heeft iemand anders iets vergelijkbaars gehad?
Zal wel een nieuw dak worden neem ik aan...

Net hetzelfde voorgehad een jaar geleden. Barst aan de linkerkant omdat er teveel spanning op het glas zat.

Achterruit werd onder garantie vervangen. Auto binnengedaan, Model S als vervangwagen gekregen en de volgende dag terug gaan ophalen.

Wel spijtig: de vorige achterruit had nog die coole rode schijn wanneer er regendruppels op liggen. De nieuwe heeft dat niet.