Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Barst in glazen dak Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas heb ik sinds gisteren een gebarsten achterruit :-(

De steenslag is zeer waarschijnlijk dit weekend gebeurt, na het verlaten van een tunneltje. De barst is gisteren ontstaan tijdens het opladen waar het temperatuur-verschil tussen binnen (40+) en buiten (25) kennelijk teveel was voor de achterruit..

De leasemaatschappij verwees mij in eerste instantie naar Glassdrive. Maar die mogen dergelijke schades niet behandelen, ik moet nu een afspraak maken met een SeC.

Heeft iemand, op basis van deze foto, een idee of ik voorlopig kan blijven rijden? Als ik deze thread lees komt dit (helaas) vaker voor dus ik hoop dat de SeC een voorraadje achterruiten heeft.


vierkant.jpg
 
ja hoor, je kunt gewoon blijven rijden. Bij mij was het erger en moest lang wachten (december 2019) op reparatie. E.e.a. is bij de SeC netjes opgelost en ik kreeg een leenauto gedurende de reparatie.
Het was bij mij wel garantie, de barst was ontstaan op een verbinding van de achterruitverwarming bij lage buitentemperaturen. Ik weet niet of ze ook leenauto's verstrekken als het door steenslag of een andere externe invloed is ontstaan
 
  • Like
Reactions: Groetings
Vorige week donderdag een flinke scheur rechtsboven in het voorraam ontdekt. Van de buitenkant volledig glad, dus geen steenslag. Moet van binnenuit gescheurd zijn.

Met Tesla Amsterdam afspraak gemaakt via de app, foto meegestuurd. Conclusie is (jammer genoeg) dat n.a.v. de foto de schade van buiten komt. Heb nog terug gesmsy en via de app comment toegevoegd dat ik even wil bellen omdat je dat niet kan concluderen op basis van een foto. Helaas geen reactie gehad meer.

Omdat ik niet weer tegen de slechte service van Tesla wil aanlopen (want mijn nekharen gaan zo onderhand telkens overeind staan bij dit soort reacties)…heb ik maar een afspraak gemaakt bij Carglass. Daar wordt je tenminste netjes te woord gestaan, wordt er meegedacht en op een vriendelijke manier verder geholpen.

Nog 2 jaar en dan gaat de M3 de deur uit. Tegen die tijd zijn er vast en zeker voldoende waardige elektrische alternatieven. 🙃