Gisteravond onverwachts weg en de auto was nog niet aan de lader in de straat. Dit doe ik meestal richting de tijd dat ik naar bed ga. Immers betaal je ook sessie kosten en wil voorkomen dat ik onnodig betaal voor korte sessies. Bij een paal laden is al stukken duurder met vaak 0.34 EUR per kWh. Dit terwijl ik thuis
Volgens de navigatie zou ik bij een roundtrip thuis aankomen met 8%. Met dat in het achterhoofd echt heel deftig gereden maar vooral op de terugweg gingen de percenten hard. Op bestemming al minder dan dan aangegeven maar toen gaf de navigatie aan dat ik met 5% thuis zou komen.
Bij de laadpaal aangekomen met 2% wat dus wel een heel stuk minder is. Dit voelde aan alsof ik met een ICE onder het laatste streepje reed. Met mijn oude opeltje stond ik zo ook eens stil terwijl de boordcomputer aangaf dat ik nog 17 kilometer kon rijden. Dat reed echt niet lekker!
Een vriend die met me mee reed gaf aan dat er onder de 0% ook nog wat zit en anders Tesla kan bellen zodat ze op afstand deze buffer vrijgeven. Is dat waar? Zo ja, dan vind ik dit geen probleem om nog eens te doen maar anders voorkom ik dit liever.
Volgens de navigatie zou ik bij een roundtrip thuis aankomen met 8%. Met dat in het achterhoofd echt heel deftig gereden maar vooral op de terugweg gingen de percenten hard. Op bestemming al minder dan dan aangegeven maar toen gaf de navigatie aan dat ik met 5% thuis zou komen.
Bij de laadpaal aangekomen met 2% wat dus wel een heel stuk minder is. Dit voelde aan alsof ik met een ICE onder het laatste streepje reed. Met mijn oude opeltje stond ik zo ook eens stil terwijl de boordcomputer aangaf dat ik nog 17 kilometer kon rijden. Dat reed echt niet lekker!
Een vriend die met me mee reed gaf aan dat er onder de 0% ook nog wat zit en anders Tesla kan bellen zodat ze op afstand deze buffer vrijgeven. Is dat waar? Zo ja, dan vind ik dit geen probleem om nog eens te doen maar anders voorkom ik dit liever.