Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Batterij degradatie

Phil V

Active Member
Aug 31, 2016
2,476
1,959
Ten zuiden van Aalst (B)
Het is inderdaad lang geleden. Meestal is de batterij tussen 20-70%. Is 351km nog ok voor deze batterij?
Hangt af van jouw km stand. Hier kan je peer comparison doen:
Je kan je eigen data ingeven bij de ‘start here tab’ en dan komen ze in de ‘all entries tab. Daar kan je filteren op jouw type en in de charts tab, kan je op jouw username filteren en zie je waar je je bevindt tov de anderen met jouw wagentype.
Dat vind ik toch wel flink maar wat mij zorgen baart is dat ik aardig van de fleet average ga wijken.
Ik wijk volgens bovenstaande sheet ook sterk af van de fleet average voor een MS90D. De oranje bollen zijn mijn entries.
Het aantal entries boven de 100000km zijn wel redelijk schaars.
612CC749-23E1-477C-A35D-C54865DDC101.jpeg

RobsEV

Active Member
Jun 6, 2018
2,028
1,066
Gouda, The Netherlands
Geen idee wat mijn degradatie is.

Ik laadt al een paar jaar standaard naar 80% in het begin gaf dat op de teller een bereik van 297km die ik dan nooit ging halen en nu na 3 jaar en 81.000km staat hij op 293km welke ik nu wel haal.

Wie mijn degradatie weet mag het zeggen...

Maarten

Active Member
Nov 2, 2013
3,323
4,140
Hilversum
Toevallig reed ik vandaag naar 0% nadat de vorige keer ik naar onder de 5% reed ontzettend lang geleden is. Hier nu m'n huidige degratie.......

Door het ritje van vandaag blijkt dat ik 10 kilometer MEER degradatie heb.

Volgens Teslafi nu 5.49 % degradatie na 33.977 kilometers. Dat vind ik toch wel flink maar wat mij zorgen baart is dat ik aardig van de fleet average ga wijken. Bij 27.500 zat ik nog mooi op de fleet average (pool van 84 S100D's).

View attachment 690800

Het kan natuurlijk zijn dat je denkt dat je in negatieve zin afwijkt, maar dat dat niet het geval is.
Als de andere auto's die vermeld staan niet dezelfde calibratie-actie hebben gedaan als jij, kan hun degradatie op dezelfde wijze minder lijken zoals bij jou vóór je calibratie.

ramonneke

Active Member
Apr 26, 2018
3,787
2,231
Rotterdam
Als de andere auto's die vermeld staan niet dezelfde calibratie-actie hebben gedaan als jij, kan hun degradatie op dezelfde wijze minder lijken zoals bij jou vóór je calibratie.

Voor een kilometer stand van nog geen 35.000 is 5.5% degradatie buiten de norm. Persoonlijk denk ik dat leeftijd ook erg meespeeld. Mijn auto is bijna 3 jaar oud. Helaas is daar weinig over te vinden.

Maarten74

2013 P85 19 inch
Dec 1, 2017
18
5
The Netherlands
Voor een kilometer stand van nog geen 35.000 is 5.5% degradatie buiten de norm. Persoonlijk denk ik dat leeftijd ook erg meespeeld. Mijn auto is bijna 3 jaar oud. Helaas is daar weinig over te vinden.
Tja, de range via de app bekijken verandert blijkbaar dagelijks. Als ik nu de laadstreep naar 100% sleep, geeft ie 363km , gisteren nog 351km..slecht 30 km gereden sindsdien. Ik heb 181000km op de klok

Maarten74

2013 P85 19 inch
Dec 1, 2017
18
5
The Netherlands

Phil V

Active Member
Aug 31, 2016
2,476
1,959
Ten zuiden van Aalst (B)
Geen idee wat mijn degradatie is.

Ik laadt al een paar jaar standaard naar 80% in het begin gaf dat op de teller een bereik van 297km die ik dan nooit ging halen en nu na 3 jaar en 81.000km staat hij op 293km welke ik nu wel haal.

Wie mijn degradatie weet mag het zeggen...
Of je nu 80% nu vergelijkt met vroeger of 100% nu en vroeger maakt in principe niet uit.
Je bereik is dus (bij benadering) 293/297 = 98,65%. Een degradatie dus van 1,35%. Wat mij onwaarschijnlijk lijkt met 81000km. Met de schuiver is het moeilijk om de 80% te passen. Ben je zeker dat je zowel in het begin als nu perfect op 80% zit? Eens de display naar % zetten om zeker te zijn.
Misschien heeft een software update de berekening gewijzigd.
Of misschien moet je eens hercalibreren door van honderd tot (bijna) nul te rijden (ook al om niet plots voor een verrassing te staan en stil te vallen met nog 10 km range op het scherm).

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC