Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Batterij oplaadniveau zal beperkt zijn

This site may earn commission on affiliate links.
Drie dagen geleden kreeg ik de melding “batterij oplaadniveau zal beperkt zijn” te zien. Met een range van nog 55km naar de SuC in Breukelen gereden. Bij aankomst nog 4% over. Het laden kwam niet echt op gang en na een half uurtje stopte het laden en was de range weer 55km. Tesla gebeld, auto gereset, maar geen oplossing. Heel voorzichtig naar huis gereden en daar weer geprobeerd te laden. Helaas weer maar 55km range, niet genoeg om bij een Service Center te komen. Tesla wilde het transport regelen maar, omdat de auto 165000km heeft gereden en de garantie is verlopen, moest ik de afsleepkosten zelf betalen en zou deze, in geval van garantie(op de batterij), aan mij terug betaald worden. Daar ik in het bezit ben van aan Landrover Defender en een geschikte trailer heb ik maar besloten de auto naar Rotterdam te brengen. Kon ik gelijk even in de model 3 zitten die daar staat.

Zijn er hier Tesla rijders die dit probleem herkennen? Ik ben namelijk er benieuwd naar de oorzaak en de eventuele kosten.
 
  • Informative
Reactions: FairFrank
Vandaag bericht gehad van het Service Center Rotterdam. De batterij is defect, ik krijg een leen pack. Qua kosten lijkt het dus mee te gaan vallen. Ze gaan gelijk nog een paar bouten van het stuurhuis vervangen. Dit stond al op de planning voor december dit jaar. Ook wordt er gekeken naar een onbalans in de aandrijving die voelbaar is bij stevig accelereren.
Ik had al langer het idee dat de batterij achteruit ging. Hij laadde niet verder dan 97% en dan was een ritje Utrecht – Middelburg en vice versa, zo’n 300km, met range mode ingeschakeld, alleen haalbaar als ik niet harder reed als 100Km/h. Via de app "scan my Tesla" had ik al gezien dat één module, qua spanning zo'n 200mV onder het gemiddelde van de andere modules zat.

Ik heb nu een 85D uit 7/2017 te leen en deze voelt levendiger aan dan mijn P85D uit 2015 en de range is beduidend beter.
 
Het is geen leen pack geworden maar een refurbished pack. Nu is bij 90% lading de range 338Km. 100% heb ik nog niet geprobeerd.
Morgen wordt er een service buurt uitgevoerd door het Service Center Rotterdam en word gelijk de achterste motor vervangen. De reden hiervoor is dat deze zingt (lager) en trilt bij hard accelereren.
 
Goede dag,

mij lees net Uw bericht met de opmerking dat de auto ongelijkmatig wegtrekt bij het optrekken. kunt u mij uitleggen wat de uitleg van Tesla was? Ik ervaar dit ook en bij mijn tesla moet ook de bouten van het stuurhuis en de airbags vervangen worden onder garantie. Mijn tesla heeft 167K gelopen en zou al een nieuwe motor gehad hebben..