Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

batterij output vs werkelijk vermogen

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

Even mezelf voorstellen, Koen, trostse eigenaar sinds enkele maanden van een 70D! :)

Na de nodige 'opstart' probleempjes met de wagen (windnoise, lekkage in frunk, lakschade bij levering, enz enz) na zes maanden eindelijk alles min of meer in orde.
Over veel van deze topics heb ik allerhande info kunnen terugvinden dankzij dit forum en dus ook de nodige morele steun, waarvoor dank! ;-)

Maar goed, to the point. Ik speel al geruime tijd met VisibleTesla en merkte op dat de batterij vaak een hogere poweroutput aangeeft dan dat de wagen officieel heeft. +270 kW vs 240 kW.

Ik kan nergens hiervoor enige verklaring terugvinden - mogelijk heeft dit te maken met het verlies (?) in de overbrenging van de energie van batterij naar de wielen. Maar is dit daadwerkelijk 10%?

Ik heb wel eens gelezen dat de ene batterij meer power kan geven dan een andere, net zoals het fenomeen bij ICE's waar je vaak ook meer of minder vermogen krijgt dan wat er op papier staat.

In het beste geval heeft de wagen dus meer vermogen dan officieel aangegeven. In het andere geval is het gewoon een verlies in omzetting.

Zijn er nog gebruikers van VisibleTesla die hetzelfde hebben kunnen vaststellen?
 

Attachments

  • Capture1.JPG
    Capture1.JPG
    183.2 KB · Views: 45