TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

batterij output vs werkelijk vermogen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by dekoene, Aug 24, 2016.

1. dekoene

dekoene Member

Hallo allemaal,

Even mezelf voorstellen, Koen, trostse eigenaar sinds enkele maanden van een 70D! :)

Na de nodige 'opstart' probleempjes met de wagen (windnoise, lekkage in frunk, lakschade bij levering, enz enz) na zes maanden eindelijk alles min of meer in orde.
    Over veel van deze topics heb ik allerhande info kunnen terugvinden dankzij dit forum en dus ook de nodige morele steun, waarvoor dank! ;-)

Maar goed, to the point. Ik speel al geruime tijd met VisibleTesla en merkte op dat de batterij vaak een hogere poweroutput aangeeft dan dat de wagen officieel heeft. +270 kW vs 240 kW.

Ik kan nergens hiervoor enige verklaring terugvinden - mogelijk heeft dit te maken met het verlies (?) in de overbrenging van de energie van batterij naar de wielen. Maar is dit daadwerkelijk 10%?

Ik heb wel eens gelezen dat de ene batterij meer power kan geven dan een andere, net zoals het fenomeen bij ICE's waar je vaak ook meer of minder vermogen krijgt dan wat er op papier staat.

In het beste geval heeft de wagen dus meer vermogen dan officieel aangegeven. In het andere geval is het gewoon een verlies in omzetting.

Zijn er nog gebruikers van VisibleTesla die hetzelfde hebben kunnen vaststellen?

Attached Files:

2. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

zowat alle waardes die teruggevonden worden mbt performance van de wagen zijn beter dan de opgegeven; mbt vermogen en acceleratie.
    er was steeds sprake van underpromise and overdeliver.

grote uitzondering op deze regel was de P85D.

3. dekoene

dekoene Member

Leuk om horen dat de wagen dan effectief meer vermogen heeft :)

Zijn er nog 70D rijders die eens een VisibleTesla export willen delen ter vergelijk?

Share This Page