Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Batterij probleem (?)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn auto (Tesla S 100 D, 3 jaar oud) laadt bijna niet meer op. Ik kreeg de waarschuwing Verminderd batterij niveau. Een paar dagen geleden ging hij niet verder dan 430, daarna 360 en nu niet verder dan 120 km.
Tesla service schijnt er in het weekend niet te zijn. Kreeg een Engels sprekende dame aan de lijn die vindt dat ik het eerst maar eens bij een Supercharger moet proberen. Dat zal ik doen, maar is m.i. onzin.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
 
Je krijgt het probleem tijdens de week maar wacht tot het weekend om te bellen, en dan vervolgens klagen dat er geen Tesla service center open is op zaterdag of zondag?

Nee, dan moet je het inderdaad even doen met de adviezen van de mobility service om te kijken of het een probleem met je AC-omvormer in de auto is, of een geheel batterijprobleem.

Gezien je auto nog rijdt wordt er nog niet gesleept, en nee, Tesla heeft in het weekend geen Mobile Service rijden voor acute problemen. Net zoals bij de andere merken blijft het in het weekend beperkt tot ANWB-gewijs een takeldienst oproepen die dan zelf kijkt of het ter plaatse kan opgelost worden of getakeld wordt naar de nabijgelegen garage.
 
Je krijgt het probleem tijdens de week maar wacht tot het weekend om te bellen, en dan vervolgens klagen dat er geen Tesla service center open is op zaterdag of zondag?

Nee, dan moet je het inderdaad even doen met de adviezen van de mobility service om te kijken of het een probleem met je AC-omvormer in de auto is, of een geheel batterijprobleem
Het probleem was door de week nog niet zo groot. En ik las iets over fouten in het infosysteem en wat je daar zelf aan zou kunnen doen. Maar pas gisteren werd het een acuut probleem. Maar je hebt gelijk, ik moet het nu even met de Anwb doen.
Komt mijn probleem vaker voor? Zijn er cijfers over bekend?
 
Komt mijn probleem vaker voor? Zijn er cijfers over bekend?
Ik heb er al van gehoord, maar denk niet dat dat in de honderden of zelfs tientallen in Nederland of België loopt.

Ik denk wel dat de kans groot is dat ook de supercharger geen hulp zal zijn en je moet rekenen om maandagochtend naar het meest nabijgelegen SeC te rijden. Sowieso, als je bij de supercharger geen positief resultaat ziet, ga je best onmiddellijk terug met de mobility service van Tesla bellen om het probleem aan te kaarten en te vragen of je zelf maandag bij het meest lokale SeC kan arriveren. De calltaker aan de andere kant kan dan al wat diagnose logs veiligstellen voor de mensen van het SeC. En als je maandagochtend op je acculading niet meer het SeC zal bereiken, zal je maandagochtend ze best ook bellen voor een takeling.

Als je auto nog binnen garantie is (<4j, <80000km) regelt Tesla dat. Anders moet je dat zelf via je eigen pechverhelping regelen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hier een tweetal topics met een aantal lotgenoten:


 
  • Informative
Reactions: wooter
Ik loop tegen een best extreem hoger vampire drain aan:
OP 28 okt is een MCU2 upgrade uitgevoerd op de auto. Direct daarna heb ik een verhoogt batterijverbruik van 1% naar 3% per dag en is de auto elk uur wakker 1 uur wakker. Daarvoor was het 6 a 8 uur slapen en 2 a 3 uur wakker.
Tesla gaf aan dat de 12V accu vervangen moest worden en een week later kreeg ik ook de melding dat de 12V vervangen moest worden. Aannemelijk is dan dat de auto ieder uur wakker wordt voor het laden van de zwakkere 12V accu van 2 jaar oud.

Op 29 nov is er een nieuwe 12V accu geinstalleerd en vanochtend constateer ik dat de auto nog steeds ieder uur wakker wordt, maar dan voor 20 minuten.

Het verbruik in 13 uur (14:23 t/m 04:36) is nu 5%. Ik weet dat vampire drain in de winter hoger is. Maar 5% in 13 uur.....
ps. In de auto staat deze al op 61%.
1638517233628.png
 
  • Like
Reactions: Janc
Gezien je TeslaMate gebruikt, heb je al eens andere apps gebruikt?

Wellicht even een wachtwoord reset uitvoeren met hetzelfde wachtwoord zodat alle tokens verlopen en opnieuw inloggen bij TeslaMate.

Mijn Model S wordt standaard elke ochtend ergens na 5u wakker... geen idee waarom... Ik denk iets van de software die de auto wakker maakt voor preconditioning terwijl ik dat uit het staan.... vaak valt hij dan weer in slaap. Soms niet....
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Gezien je TeslaMate gebruikt, heb je al eens andere apps gebruikt?

Wellicht even een wachtwoord reset uitvoeren met hetzelfde wachtwoord zodat alle tokens verlopen en opnieuw inloggen bij TeslaMate.

Mijn Model S wordt standaard elke ochtend ergens na 5u wakker... geen idee waarom... Ik denk iets van de software die de auto wakker maakt voor preconditioning terwijl ik dat uit het staan.... vaak valt hij dan weer in slaap. Soms niet....
Na de MCU2 upgrade en de problemen met het wakker houden heb ik o.a. Tesla wachtwoord gereset, een factory resest uitgevoerd. Heeft niet mogen baten. De 12V accu leek te werken voor maar dat was helaas hoop op niets. De auto wordt na MCU2 upgrade ieder uur wakker en dat is nog steeds het geval.
Heb intussen wel spijt van de MCU 2 upgrade.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke