Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Batterij probleem (?)

Samka

New Member
Dec 28, 2018
4
0
Amsterdam
Mijn auto (Tesla S 100 D, 3 jaar oud) laadt bijna niet meer op. Ik kreeg de waarschuwing Verminderd batterij niveau. Een paar dagen geleden ging hij niet verder dan 430, daarna 360 en nu niet verder dan 120 km.
Tesla service schijnt er in het weekend niet te zijn. Kreeg een Engels sprekende dame aan de lijn die vindt dat ik het eerst maar eens bij een Supercharger moet proberen. Dat zal ik doen, maar is m.i. onzin.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
6,582
4,817
Belgium
Je krijgt het probleem tijdens de week maar wacht tot het weekend om te bellen, en dan vervolgens klagen dat er geen Tesla service center open is op zaterdag of zondag?

Nee, dan moet je het inderdaad even doen met de adviezen van de mobility service om te kijken of het een probleem met je AC-omvormer in de auto is, of een geheel batterijprobleem.

Gezien je auto nog rijdt wordt er nog niet gesleept, en nee, Tesla heeft in het weekend geen Mobile Service rijden voor acute problemen. Net zoals bij de andere merken blijft het in het weekend beperkt tot ANWB-gewijs een takeldienst oproepen die dan zelf kijkt of het ter plaatse kan opgelost worden of getakeld wordt naar de nabijgelegen garage.

Samka

New Member
Dec 28, 2018
4
0
Amsterdam
Je krijgt het probleem tijdens de week maar wacht tot het weekend om te bellen, en dan vervolgens klagen dat er geen Tesla service center open is op zaterdag of zondag?

Nee, dan moet je het inderdaad even doen met de adviezen van de mobility service om te kijken of het een probleem met je AC-omvormer in de auto is, of een geheel batterijprobleem
Het probleem was door de week nog niet zo groot. En ik las iets over fouten in het infosysteem en wat je daar zelf aan zou kunnen doen. Maar pas gisteren werd het een acuut probleem. Maar je hebt gelijk, ik moet het nu even met de Anwb doen.
Komt mijn probleem vaker voor? Zijn er cijfers over bekend?

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
6,582
4,817
Belgium
Komt mijn probleem vaker voor? Zijn er cijfers over bekend?
Ik heb er al van gehoord, maar denk niet dat dat in de honderden of zelfs tientallen in Nederland of België loopt.

Ik denk wel dat de kans groot is dat ook de supercharger geen hulp zal zijn en je moet rekenen om maandagochtend naar het meest nabijgelegen SeC te rijden. Sowieso, als je bij de supercharger geen positief resultaat ziet, ga je best onmiddellijk terug met de mobility service van Tesla bellen om het probleem aan te kaarten en te vragen of je zelf maandag bij het meest lokale SeC kan arriveren. De calltaker aan de andere kant kan dan al wat diagnose logs veiligstellen voor de mensen van het SeC. En als je maandagochtend op je acculading niet meer het SeC zal bereiken, zal je maandagochtend ze best ook bellen voor een takeling.

Als je auto nog binnen garantie is (<4j, <80000km) regelt Tesla dat. Anders moet je dat zelf via je eigen pechverhelping regelen.

Gtech

Member
Dec 4, 2016
536
649
Netherlands, Berkel en Rodenrijs
Hier een tweetal topics met een aantal lotgenoten:

• Informative
Reactions: wooter

p nougat

Member
Mar 13, 2021
47
29
netherlands
Hetzelfde probleem 6 weken geleden gehad met de batterij.

mijn advies is, rijdt zo spoedig mogelijk naar de dichtsbijzijnde Sec, waar men de batterij uitleest.
Zeer waarschijnlijk enkele kapotte cellpacks.

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC