Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Batterij Standard range+

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben helemaal niet zó ontevreden over het rijbereik. Dat is dankzij de vele super- en andere chargers best wel voldoende om je vlot door Nederland en België te verplaatsen. Want als je dan eens iets range tekort komt om op je bestemming te geraken dan volstaan 10 a 15 minuutjes laden om toch thuis te geraken. Ik zou simpelweg willen weten hoe groot de batterij is? Net zoals je een ICE auto koopt met een tank van 60 liter ofzo...als het antwoord is dat een SR+ een bruikbare capaciteit heeft van 47kw dan is dat prima voor mij, maar dan is daar tenminste enige duidelijkheid over. Hoe kan je nu ooit claimen dat de batterij 30% capaciteit heeft verloren als je niet weet wat de capaciteit nieuw is?
 
Last edited:
Als ik dit zo allemaal lees, dan ben ik toch echt blij dat ik een LR heb gekozen. De koude winters moeten nog komen, waarbij het rond het vriespunt gaat vriezen. Ik ben benieuwd hoe ver een SR+ in die weersomstandigheden kan komen. Sta je daar dan bij een SuperCharger te wachten als het donker is en -5 buiten vriest.
 
Als ik dit zo allemaal lees, dan ben ik toch echt blij dat ik een LR heb gekozen. De koude winters moeten nog komen, waarbij het rond het vriespunt gaat vriezen. Ik ben benieuwd hoe ver een SR+ in die weersomstandigheden kan komen. Sta je daar dan bij een SuperCharger te wachten als het donker is en -5 buiten vriest.
Gelukkig kan je wel in je warme auto wachten bij een Supercharger ;)
 
  • Like
Reactions: MoManTai and Adm
Als ik dit zo allemaal lees, dan ben ik toch echt blij dat ik een LR heb gekozen. De koude winters moeten nog komen, waarbij het rond het vriespunt gaat vriezen. Ik ben benieuwd hoe ver een SR+ in die weersomstandigheden kan komen. Sta je daar dan bij een SuperCharger te wachten als het donker is en -5 buiten vriest.
En dan heb je ook nog dat blauwe sneeuwvlokje (naast het batterij-icoon) bij een te koude batterij, wat ik onlangs zag. Op dit forum las ik dat het blauwe sneeuwvlokje tijdelijk range kost.
 
ls ik dit zo allemaal lees, dan ben ik toch echt blij dat ik een LR heb gekozen

Als je alle positieve gebruikers van een plus leest? of alle negatieve reaties van lr gerbuikers? :)


. De koude winters moeten nog komen, waarbij het rond het vriespunt gaat vriezen

Zijn er ook warme winters waar het dan niet gaat vriezen rond het vriespunt?

Ik zie echt een enkeling die niet happy is met het bereik van de plus, en vele duizenden die happy zijn.
 
Als je alle positieve gebruikers van een plus leest? of alle negatieve reaties van lr gerbuikers? :)



Zijn er ook warme winters waar het dan niet gaat vriezen rond het vriespunt?

Ik zie echt een enkeling die niet happy is met het bereik van de plus, en vele duizenden die happy zijn.

Nogmaals, ik ben totaal niet ongelukkig met het rijbereik van mijn SR+. Integendeel zelfs, ik kom overal waar ik moet zijn.
Ik wil alleen weten wat de echte capaciteit is, of zou moeten zijn. Want naar mijn ervaring, als mijn berekening klopt, is dat eerder 47 dan 55kw. Of maak ik ergens een fout? Kijk ik ergens overheen? Of is het zo dat mijn batterij kleiner is dan zou moeten? Maken andere bezitters van een SR+ dezelfde berekening?
 
Die LR zal dezelfde hit krijgen tijdens de wintermaanden en zoveel verschil zit er niet tussen vind ik.
Ik vertrek altijd op 80% en nog nooit beneden de 20% thuisgekomen.
En we hebben toch geen strenge winters meer in België/Nederland, als het nog in totaal 1 maand vriest per jaar dan spreken ze al van een strenge winter:D
 
Ik denk dat je er niet achter gaat komen hoe groot de pack daadwerkelijk is. Dit is precies de rede dat Tesla afgestapt is van de uitvoeringen waarin de grootte van de accu in de naam zat. Tegenwoordig is bij de Model S/X ook de "Long Range" als naam in gebruik, misschien wel met als rede zodat ze in de toekomst als ze dus winst halen met verbruik ze nog steeds de "Long Range" kunnen aanbieden met een kleinere accu maar met hetzelfde bereik.
 
  • Like
Reactions: Adm
Nogmaals, ik ben totaal niet ongelukkig met het rijbereik van mijn SR+. Integendeel zelfs, ik kom overal waar ik moet zijn.
Ik wil alleen weten wat de echte capaciteit is, of zou moeten zijn. Want naar mijn ervaring, als mijn berekening klopt, is dat eerder 47 dan 55kw. Of maak ik ergens een fout? Kijk ik ergens overheen? Of is het zo dat mijn batterij kleiner is dan zou moeten? Maken andere bezitters van een SR+ dezelfde berekening?
Zie mijn reactie eerder.
 
Die LR zal dezelfde hit krijgen tijdens de wintermaanden en zoveel verschil zit er niet tussen vind ik.
Ik vind het verschil in de winter tussen SR+ (245 km) en LR AWD (340 km) op de snelweg best groot. Als je bedoeld het verschil tussen zomer en winter (wat 25% á 30% is), vind ik ook best veel.

Ik heb ook een LR AWD en ben daar erg blij mee als ik lange afstanden af moet leggen. Ik heb storingsdiensten na mijn werk waardoor ik ineens snel weg moet door het hele land.

Maar ik kan me prima voorstellen dat anderen een SR+ nemen. Voor iedereen is de situatie anders.
 
Diverse US media en de US configurator melden een verhoging van het bereik van de SR+ van 240 naar 250 miles. Navraag bij de Chat van Tesla leert dat deze verhoging via een software-update ook naar bestaande SR+ eigenaren komt.

Tesla increases range of base Model 3, bumps price up - Electrek

Ben heel benieuwd hoe dit bij ons als bestaande SR+ bezitters gaat en wanneer!

en volgens de mobiele service medewerker van gister kan het gerucht van 150kw laden ook best kloppen

Zou extra leuk zijn!
 
  • Like
Reactions: Danny1410