Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Battery heating?

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week wat rare dingen gemerkt waar ik wat vragen bij heb.
  • Had tijdens het rijden ludicrous+ geactiveerd en geparkeerd zoals altijd. Na de meeting merkte ik dat het ding was blijven opwaren (ook al zat ik niet in de wagen). Is dat normaal? Kost toch wel wat energie ;-)
  • Is er een verschil tussen het opwarmen van de batterij via ludicrous+ en "vanzelf" opwarmen wanneer je naar een supercharger navigeert?
  • Weet er iemand waarom ik in bijgevoegde foto precies een taxi-bordje op mijn dak heb staan? Wanneer ik ludicrous+ af zet, is het bordje ook weg.

Thanks!
 

Attachments

  • 20190506_121553.jpg
    20190506_121553.jpg
    286.9 KB · Views: 76
Ludicrous 'max battery heating' is 50graden
Ludicrous + is 55 graden, pas op 55 graden zie je de 'Value Readouts' op scherm

Volgens mij verwarmt de SuC preheat feature de accu ergens tussen de 30 en 40 graden.

De taxi lol. Dat is weergave van je voor en achterste elektromotor
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Is er een verschil tussen het opwarmen van de batterij via ludicrous+ en "vanzelf" opwarmen wanneer je naar een supercharger navigeert?

SuC opwarmen (en zeker niet het juist niet afkoelen) doet de auto pas binnen een bepaalde rijafstand. Ik heb ergens gelezen binnen 20 minuten.

Verschil is dat met de ludicrous optie je weet of het pack echt op temperatuur is of niet.

Toen ergens in november deze SuC heating optie werd vermoed werd gesuggereerd dat het pack van een non performance editie nu op optimale bedrijfstemperatuur kunt brengen door een SuC als bestemming te selecteren. Zelf heb ik dit niet geprobeerd maar het kan zeker tienden schelen.
 
Vorige week wat rare dingen gemerkt waar ik wat vragen bij heb.
  • Had tijdens het rijden ludicrous+ geactiveerd en geparkeerd zoals altijd. Na de meeting merkte ik dat het ding was blijven opwaren (ook al zat ik niet in de wagen). Is dat normaal? Kost toch wel wat energie ;-)
  • Is er een verschil tussen het opwarmen van de batterij via ludicrous+ en "vanzelf" opwarmen wanneer je naar een supercharger navigeert?
  • Weet er iemand waarom ik in bijgevoegde foto precies een taxi-bordje op mijn dak heb staan? Wanneer ik ludicrous+ af zet, is het bordje ook weg.

Thanks!
Hoe krijg je die informatie links in je dashboard?
 
Je kan ze ook op een andere manier verkrijgen:
- Ludicrous+ modus opzetten
- 50' geduldig voorverwarmen
- een vriend/kennis meenemen voor een korte testrit
- de auto laten optrekken tot die persoon groen ziet
- even stoppen om de persoon in kwestie uit te laten stappen en over te geven.....
En dan komt die info ook op de linkerkant van je scherm :)
 
  • Funny
Reactions: 4DXP and Mad P***y