Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginner wil met MS 75D op wintersport( Zwitserland)

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen,

Gisteren hebben wij onze eerste en nieuwe MS 75D opgehaald uit Tilburg.
Mooie belevenis zoals jullie al weten.


In februari gaan wij voor het eerst op een lange trip. Wij gaan naar Grindelwald.

In beide opzichten spannend. Lang geleden op de ski’s gestaan.

Wij rijden midden op de middag weg en hebben in Baden Baden een overnachting. Als de laadpaal niet bezet is kunnen we de volgende ochtend met een volle accu op pad.

Voor de planning heb ik a better route planner en de evplanner geraadpleegd, het forum uitgepluist.

De MS wordt snel op winterbanden gezet.

Vraag 1 is kan ik van iemand sneeuwkettingen huren?
En vraag 2 hebben jullie tips tricks does en dont’s ?

René.
 
Goedemorgen,

Gisteren hebben wij onze eerste en nieuwe MS 75D opgehaald uit Tilburg.
Mooie belevenis zoals jullie al weten.


In februari gaan wij voor het eerst op een lange trip. Wij gaan naar Grindelwald.

In beide opzichten spannend. Lang geleden op de ski’s gestaan.

Wij rijden midden op de middag weg en hebben in Baden Baden een overnachting. Als de laadpaal niet bezet is kunnen we de volgende ochtend met een volle accu op pad.

Voor de planning heb ik a better route planner en de evplanner geraadpleegd, het forum uitgepluist.

De MS wordt snel op winterbanden gezet.

Vraag 1 is kan ik van iemand sneeuwkettingen huren?
En vraag 2 hebben jullie tips tricks does en dont’s ?

René.
Ga met de kerst; dus je kunt mijn sneeuwkettingen in februari hebben
 
  • Like
Reactions: Superendo and HWS
Wat dacht je van gewoon de ingebouwde routeplanner gebruiken? Bestemming ingeven en doen wat hij adviseert. Deze doet het op dat traject prima en is betrouwbaar. Ik ben al een aantal keren naar Zwitserland geweest en nooit iets anders nodig gehad dan Supercharger en Destination Charger op bestemming (hoewel ook dat pure luxe was want de dichtstbijzijnde Supercharger was iets van 20 km weg).

Grindelwald heeft overigens 6 hotels met destinationchargers dus wellicht, desnoods met lunchbezoek, kun je daar terecht en anders zijn er lokaal best wel mogelijkheden die je ter plekke kunt bekijken. En dan zit de dichtsbijzijnde Supercharger op iets van 60 km dus je zit in alle gevallen goed. Veel plezier straks.

Dit moet piece of cake zijn.

Deze route zou ik nemen:

Schermafbeelding 2017-12-03 om 12.43.24.png


Overnacht je hier? Hotel Belle Epoque? Wel duurder dan gemiddeld familiehotel maar wel comfortabel.
Dan kun je Achern overslaan en hoef je ook niet bang te zijn dat laders bezet zijn.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Jkadp and Superendo
Wat dacht je van gewoon de ingebouwde routeplanner gebruiken? Bestemming ingeven en doen wat hij adviseert. Deze doet het op dat traject prima en is betrouwbaar. Ik ben al een aantal keren naar Zwitserland geweest en nooit iets anders nodig gehad dan Supercharger en Destination Charger op bestemming (hoewel ook dat pure luxe was want de dichtstbijzijnde Supercharger was iets van 20 km weg).

Grindelwald heeft overigens 6 hotels met destinationchargers dus wellicht, desnoods met lunchbezoek, kun je daar terecht en anders zijn er lokaal best wel mogelijkheden die je ter plekke kunt bekijken. En dan zit de dichtsbijzijnde Supercharger op iets van 60 km dus je zit in alle gevallen goed. Veel plezier straks.

Dit moet piece of cake zijn.

Deze route zou ik nemen:

View attachment 264309

Overnacht je hier? Hotel Belle Epoque? Wel duurder dan gemiddeld familiehotel maar wel comfortabel.
Dan kun je Achern overslaan en hoef je ook niet bang te zijn dat laders bezet zijn.
Staat zeker nog op 100D versie ?
voor de 75D met de winter nog wel een stop extra
 
Staat zeker nog op 100D versie ?
voor de 75D met de winter nog wel een stop extra

Nou, dat deed ik met de 70D. Vol van huis dus eerste traject is geen probleem en 244 km voor derde traject is ook best te doen. Zeker als overnachting resulteert in 100% lading en voorverwarming. En altijd is er natuurlijk nog wel wat langs de route zoals Egerkingen. Daar kun je alleen voor het mooie al even langsgaan. Het is een S. Zou het om een X gaan dan zou ik ook wat terughoudender zijn.
 
Wat Hans zegt, piece of cake ;)! Sneeuwkettingen ben ik geen fan van, als het niet lukt met een S75D en set goede winterbanden zou ik gewoon niet gaan rijden. Auto gewoon volladen en bestemming invoeren kom je er vanzelf. Als je netjes het advies van je navigatie volgt kan er niet veel mis gaan.

Volgens mij zijn sneeuwkettingen verplicht en diegene waarmee wij gaan zeggen dat voor het stukje naar de parking toe vaak sneeuwkettingen nodig zijn.

Qua route planning ga ik idd de ingebouwde navi gebruiken.

Dank voor de tips
 
Wat dacht je van gewoon de ingebouwde routeplanner gebruiken? Bestemming ingeven en doen wat hij adviseert. Deze doet het op dat traject prima en is betrouwbaar. Ik ben al een aantal keren naar Zwitserland geweest en nooit iets anders nodig gehad dan Supercharger en Destination Charger op bestemming (hoewel ook dat pure luxe was want de dichtstbijzijnde Supercharger was iets van 20 km weg).

Grindelwald heeft overigens 6 hotels met destinationchargers dus wellicht, desnoods met lunchbezoek, kun je daar terecht en anders zijn er lokaal best wel mogelijkheden die je ter plekke kunt bekijken. En dan zit de dichtsbijzijnde Supercharger op iets van 60 km dus je zit in alle gevallen goed. Veel plezier straks.

Dit moet piece of cake zijn.

Deze route zou ik nemen:

View attachment 264309

Overnacht je hier? Hotel Belle Epoque? Wel duurder dan gemiddeld familiehotel maar wel comfortabel.
Dan kun je Achern overslaan en hoef je ook niet bang te zijn dat laders bezet zijn.

Wij slapen in t Roemerhof in baden baden. Nabij is een laadpaal die ik met de app van NewMotion kan aanzetten.


Ook dank voor de trip tip.
 
Wij slapen in t Roemerhof in baden baden. Nabij is een laadpaal die ik met de app van NewMotion kan aanzetten.


Ook dank voor de trip tip.

Succes, de werking of beschikbaarheid is niet gegarandeerd. Maar dan is er nog geen man overboord. Stukje verder, 28 km, is SuC Achern.
En inderdaad, sneeuwkettingen zijn verplicht. En ga je niet te hoog dan is het nog niet zo'n punt maar waar jij heen gaat, Grindelwald, is de kans op forse sneeuw best groot en veel klim- en daalwerk. En uiteraard op de achterwielen. Het risico zit hem niet in het "halen" van de helling, dan moeten ze maar even duwen, maar in het afdalen. Raak je daar een beetje grip kwijt dan is er geen houden aan met het gewicht van onze auto's.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Met de Land-Rover Experience dagen heb ik geleerd dat je berg op kettingen achterop legt en met dalen voorop. Maar er is hier heel wat discussie over.
Terecht ook. Zo zit bij de Land-Rover het grootste gewicht (motor) bovenop de voorwielen. Dan heeft de rest van de auto niet zoveel meer te zeggen. Maar bij bijv. de X is het totale gewicht verdeeld over de hele auto en met name tussen de assen (batterij). Dan is opzij schuiven meer denkbaar en hebben de achterwielen i.t.t. de Land-Rover daardoor ook meer grip.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp