Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat gebeurde bij mij gisteren toen ik met de fietsendrager op de trekhaak reed. Op dat moment is Autosteer niet meer te gebruiken en blijkbaar ook de Autopark mogelijkheid. Erg irritant om daar bij elk verkeerslicht aan herinnerd te moeten worden. Blijkbaar hebben de sensoren in jouw S stevig de hik dat de auto ook ditzelfde gedrag vertoont

Als je met een fietsendrager onderweg bent, kun je de towmode uit zetten.
 
Graag dus antwoord van collega's met ervaring in een dergelijke situatie aub.

Eén keer gehad door iets wat op de A9 lag en waar ik over heen reed.
Flink gat in de band.
Netjes op zo'n flatbed afgevoerd naar een veilige plek, ingeschakeld door Tesla.
De berger had een reserve-wiel van Tesla bij zich en heeft deze onder mijn auto gezet.
Ik heb zelf gezorgd voor een nieuwe band en heb het reservewiel daarna eveneens zelf weer bij Tesla afgeleverd. :)
Geen rekening gezien.
 
De connectie tussen mijn iPhone 7 en de carkit is instabiel. Tijdens het bellen hoort de ander mij plotseling niet meer, of hij hoort piepjes of geluiden ‘alsof je in een tunnel rijdt’.
Niets helpt, behalve de iPhone aan het oor houden. Ik heb al update gehad, iPhone verwijderd en opnieuw geconnect en noise cancelling uitgezet. Iemand nog andere tips?
 
Iets heel anders: gisteravond stond ik buiten toen mijn vrouw met de MS aan kwam rijden en de oprit op manoeuvreerde. Door het ontbreken van motorgeluid hoor je bandengeluiden e.d. Maar mij viel op dat wielophanging / stuurinrichting ook best wel ‘kabaal’ maakt. Is dit bij andere Tesla’s ook het geval?
 
Iets heel anders: gisteravond stond ik buiten toen mijn vrouw met de MS aan kwam rijden en de oprit op manoeuvreerde. Door het ontbreken van motorgeluid hoor je bandengeluiden e.d. Maar mij viel op dat wielophanging / stuurinrichting ook best wel ‘kabaal’ maakt. Is dit bij andere Tesla’s ook het geval?
Je hoort o.m. de stuurbekrachtiging.
Verder kan het bij sterk insturen voorkomen dat je banden wringen door de verschillende bochtstraal.
Als het koud is 'verspringen' vooral de 21" voorbanden achteruit rijdend bij maximaal insturen. Voor mij is dat in het najaar het signaal de winterbanden erop te zetten.
 
  • Helpful
Reactions: MarcelS