Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Statistieken zou ik moeten nazoeken, maar ik heb ooit twee maanden door USA getrokken, ook door relatief drukke stukken, en vond het heerlijk relaxed. Maar hangt waarschijnlijk ook sterk van je rijstijl af. Ik rij relatief rustig, constant en probeer niet te vaak van baan te veranderen. Lekker met 125 in de middelste baan

Dislike. Jij ‘rustig’ in het middenvak. Achter jou iedereen gefrustreerd. Is slecht voor de doorstroming en lokt gevaarlijk gedrag uit: bumperkleven of rechts inhalen. De wegis van iedereen.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Maarten
deze adaptor voor je Tesla-UMC kopen bij Tesla ?
Dat zal je Tesla wel laden aan 1*32A - met een blauwe-32A stekker op je UMC; zelfs met een monolader (max 11kw)


EU_Universal_Mobile_Connector_Blue_1.jpg




ik zit me een ongeluk te zoeken op de tesla site maar kan deze blauwe adaptor nergens vinden.........
kan iemand mij svp helpen? ik zou er goed meegeholpen zijn aangezien ik over twee weken op vakantie ga.
Ik wil er graag een kopen via tesla maar kan het dus niet vinden, een link zou ook fantastisch zijn!!!

Je kan de blauwe stekker kopen door Tesla gewoon te bellen.
 
Dislike. Jij ‘rustig’ in het middenvak. Achter jou iedereen gefrustreerd. Is slecht voor de doorstroming en lokt gevaarlijk gedrag uit: bumperkleven of rechts inhalen. De wegis van iedereen.

De maximumsnelheid +5 in middelste baan en dan rechts ingehaald... en dan ben ik fout? Het gaat erom dat ik niet elke 100 meter van baan wil verwisselen, daar zit mi het gevaar. Uiteraard rij ik gewoon rechts als die baan een constante snelheid heeft.
 
De maximumsnelheid +5 in middelste baan en dan rechts ingehaald... en dan ben ik fout? Het gaat erom dat ik niet elke 100 meter van baan wil verwisselen, daar zit mi het gevaar. Uiteraard rij ik gewoon rechts als die baan een constante snelheid heeft.

Regel in Nederland (maar volgens mij niet officieel, hoor!) die ik een tijdje geleden langs de weg las, is dat als je binnen 10 seconden niet weer gaat inhalen, je geacht wordt naar rechts te gaan.
Ook ik erger mij flink aan mensen die constant in het midden rijden.
Zolang we niet rechts mogen inhalen, verandert ter plaatse van de middenbaanklever de weg van een driebaansweg in een minder doorstromende tweebaansweg. Als je er een beetje op let, kun je de files er gewoon zien ontstaan!
Gewoon naar rechts gaan dusssss.
 
Ik begrijp de opmerkingen toch niet helemaal. Ik moet mij aan de wet houden en naar rechts gaan, maar overschrijden van de maximum snelheid is geen probleem? Ik rij al +5....
En dus inhalen, naar rechts, weer op de rem, inhalen, naar rechts enz zou minder gevaarlijk zijn? Ik probeer te anticiperen, en constatnt te rijden. En natuurlijk niet met 80km op de middelste baan rijden, maar wel degelijk met 'inhaalsnelheid'. Als ik zie dat ik daarna vrij snel weer moet inhalen, lijkt het mij verkeersveiliger om constant door te rijden...

Maar begint beetje of-topic te raken, excuus en close
 
  • Like
Reactions: BroemBroem and Top
Weer eens een ander vraagje. Is het bij jullie ook zo dat de gordels altijd “spannen”. Ik heb een maxi cosi in de auto, deze zit in de riem. Om hem los te maken zou je de riem een klein stukje verder moeten uittrekken zodat je hem over de maxi cosi heen kunt trekken. Dit kan dus bij ons niet omdat hij meteen op standje noodstop zit. Resultaat is dat ik de maxi cosi schuin moet kantelen (met baby erin) om hem eruit te “frotten”. Dit is overigens een voorbeeld, als ik zelf de riem om heb kan ik ook niet meer naar voren bewegen.

De auto gaat over een week of 4 naar het service center om een waslijst aan “mankementjes” op te lossen (dingen zoals krakende achterklep, piepende ramen, deuren die niet sluiten, en zo nog een stuk of 10 items). Ik heb bovenstaande probleem benoemd maar ze geven aan dat dit voor de extra veiligheid is en dus normaal....
 
Weer eens een ander vraagje. Is het bij jullie ook zo dat de gordels altijd “spannen”. Ik heb een maxi cosi in de auto, deze zit in de riem. Om hem los te maken zou je de riem een klein stukje verder moeten uittrekken zodat je hem over de maxi cosi heen kunt trekken. Dit kan dus bij ons niet omdat hij meteen op standje noodstop zit. Resultaat is dat ik de maxi cosi schuin moet kantelen (met baby erin) om hem eruit te “frotten”. Dit is overigens een voorbeeld, als ik zelf de riem om heb kan ik ook niet meer naar voren bewegen.

De auto gaat over een week of 4 naar het service center om een waslijst aan “mankementjes” op te lossen (dingen zoals krakende achterklep, piepende ramen, deuren die niet sluiten, en zo nog een stuk of 10 items). Ik heb bovenstaande probleem benoemd maar ze geven aan dat dit voor de extra veiligheid is en dus normaal....
Ik heb dit alleen als ik vol optrek, dat slaat de gordel "in slot" maar even naar achter leunen en hij is weer los.
 
Ik heb gezocht maar kon het niet vinden. Dus als de vraag al is gesteld mijn excuus.

Ik heb een MS zonder AP. Nu krijg ik wel netjes een waarschuwing dat het verkeer voor mij stil staat. Maar als je die waarschuwing negeert remt de auto uiteindelijk dan zelf? Of is dan alleen als je AP hebt?
 
Ik heb gezocht maar kon het niet vinden. Dus als de vraag al is gesteld mijn excuus.

Ik heb een MS zonder AP. Nu krijg ik wel netjes een waarschuwing dat het verkeer voor mij stil staat. Maar als je die waarschuwing negeert remt de auto uiteindelijk dan zelf? Of is dan alleen als je AP hebt?
Hij gaat (als hij het goed doet) toch remmen. Het zogenoemde automatisch noodrem systeem is standaard veiligheidsvoorziening in de nieuwste Tesla's. Twijfel je dan kun je het eens proberen met een opblaas zwembadje (leeg) op de oprit :)
 
Ik heb gezocht maar kon het niet vinden. Dus als de vraag al is gesteld mijn excuus.

Ik heb een MS zonder AP. Nu krijg ik wel netjes een waarschuwing dat het verkeer voor mij stil staat. Maar als je die waarschuwing negeert remt de auto uiteindelijk dan zelf? Of is dan alleen als je AP hebt?
Ik heb ook geen AP maar die waarschuwing heb ik nog nooit gekregen!!
 
Hij gaat (als hij het goed doet) toch remmen. Het zogenoemde automatisch noodrem systeem is standaard veiligheidsvoorziening in de nieuwste Tesla's. Twijfel je dan kun je het eens proberen met een opblaas zwembadje (leeg) op de oprit :)

Een leeg zwembadje detecteert de radar niet, een vol zwembad misschien wél. De radar drijft de AEB. En stilstaande objecten filtert de AEB/Radar sowieso (vaak) uit de waarneming om teveel false positives te voorkomen.

Je kunt het beste net iets te hard op een voorligger toerijden om het te testen. Wel zelf alert blijven.
 
Een leeg zwembadje detecteert de radar niet, een vol zwembad misschien wél. De radar drijft de AEB. En stilstaande objecten filtert de AEB/Radar sowieso (vaak) uit de waarneming om teveel false positives te voorkomen.

Je kunt het beste net iets te hard op een voorligger toerijden om het te testen. Wel zelf alert blijven.
Resultaten binnenkort te lezen in: Schade topic
 
Hallo allemaal! Gister mijn model x 100D besteld en hopelijk geleverd in september.
Ik zie een hoop voorbij komen over een referral code voor het superchargen. Nu moet Tesla mij weten wel een code voor mij te hebben maar hoe hebben jullie dit gedaan?
Ik heb niemand in mijn omgeving met een Tesla.

Verder lees ik al veel tips en heb ik veel zin gekregen in mijn Tesla! Kan niet wachten
 
Een vraagje over de frunk, is het normaal dat je je die opent met de sleutel en je hem open probeert te doen hij toch nog op slot zit. Als je dan de auto van het slot haalt krijg hem hem nog steeds niet open, je moet hem dan dicht duwen, eerst de auto van het slot halen en dan weer opnieuw de frunk openen.
 
Hallo allemaal! Gister mijn model x 100D besteld en hopelijk geleverd in september.
Ik zie een hoop voorbij komen over een referral code voor het superchargen. Nu moet Tesla mij weten wel een code voor mij te hebben maar hoe hebben jullie dit gedaan?
Ik heb niemand in mijn omgeving met een Tesla.

Verder lees ik al veel tips en heb ik veel zin gekregen in mijn Tesla! Kan niet wachten


Hi Frans, ik heb gisteren ook mijn eerste tesla besteld. Ik heb daarbij een referral code gehad dus die kun je gebruiken.
ik heb zelf een referral code gebruikt van een volslagen onbekende die ik donderdag bij de golfbaan tegen kwam.
Mocht je de mijne willen gebruiken (ik krijg dan een kadootje) dan hoor ik het graag.
 
Een vraagje over de frunk, is het normaal dat je je die opent met de sleutel en je hem open probeert te doen hij toch nog op slot zit. Als je dan de auto van het slot haalt krijg hem hem nog steeds niet open, je moet hem dan dicht duwen, eerst de auto van het slot halen en dan weer opnieuw de frunk openen.
Yes. Langzaam maar zeker denk ik er inmiddels aan de frunk pas te openen als de deuren ontgrendeld zijn.