Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik ergens aan kom rijden en de auto in P zet, zelf in de auto blijf, dan kan ik de Trunk niet openen. zie bijgaande recher foto. Pas ik m'n deur open doe kan ik ook de Trunk openen (linkerfoto). Dat is nieuw.

IMG_3165.jpg
IMG_3164.jpg
 
Hallo allemaal! Gister mijn model x 100D besteld en hopelijk geleverd in september.
Ik zie een hoop voorbij komen over een referral code voor het superchargen. Nu moet Tesla mij weten wel een code voor mij te hebben maar hoe hebben jullie dit gedaan?
Ik heb niemand in mijn omgeving met een Tesla.

Verder lees ik al veel tips en heb ik veel zin gekregen in mijn Tesla! Kan niet wachten

http://ts.la/ah1041
als je deze gebruikt gaat de opbrengst naar een goed doel: justdiggit (zie het draadje e-rally bovenin de forum onderwerpen)
 
  • Like
Reactions: Dwarde and ebullio
Hallo,

Gisterenavond mijn tesla opgehaald in de fabriek. Samen met mijn zoon van 8 die een prive rondleiding kreeg in een volledig lege fabriek.
Echt fantastisch geregeld door Gijs (Store Manager).

Wat een auto! Sommige dingen is echt heel goed over nagedacht (bijvoorbeeld als je op de P drukt dat je gelijk de vraag krijgt welke deuren er open moeten).

Ik ben ook de eerste "dingetjes" tegen gekomen in vergelijk met mijn XC90. Bijvoorbeeld het geluid in mijn XC90(B&W) is echt veel beter (en ook veel beter te regelen), adaptive lights is op de XC90 ook veel beter.

Daarnaast loop ik tegen het volgende aan:

Als ik autosteering aanzet dan kun je niet zelf inhalen. Als ik inhaal dan wordt autosteering uitgezet. Dat is echt bloed irritant.
In mijn volvo als ik autopilot 2 aanzetten dan kon ik zonder problemen inhalen en bleef de autopilot gewoon lopen.

Natuurlijk werkt het wel als ik auto lane change aanzet, maar die vind ik echt veel te traag reageren.
Overigens is het daarbij ook irritant dat je de richting aanwijzer moet gebruiken (vooral het "terugzetten" van de richting aanwijzer"

Het kan natuurlijk zo maar zijn dat ik het fout doe kwa inhalen. Weten jullie dit?
 
  • Like
Reactions: Advh
Hallo,

Gisterenavond mijn tesla opgehaald in de fabriek. Samen met mijn zoon van 8 die een prive rondleiding kreeg in een volledig lege fabriek.
Echt fantastisch geregeld door Gijs (Store Manager).

Wat een auto! Sommige dingen is echt heel goed over nagedacht (bijvoorbeeld als je op de P drukt dat je gelijk de vraag krijgt welke deuren er open moeten).

Ik ben ook de eerste "dingetjes" tegen gekomen in vergelijk met mijn XC90. Bijvoorbeeld het geluid in mijn XC90(B&W) is echt veel beter (en ook veel beter te regelen), adaptive lights is op de XC90 ook veel beter.

Daarnaast loop ik tegen het volgende aan:

Als ik autosteering aanzet dan kun je niet zelf inhalen. Als ik inhaal dan wordt autosteering uitgezet. Dat is echt bloed irritant.
In mijn volvo als ik autopilot 2 aanzetten dan kon ik zonder problemen inhalen en bleef de autopilot gewoon lopen.

Natuurlijk werkt het wel als ik auto lane change aanzet, maar die vind ik echt veel te traag reageren.
Overigens is het daarbij ook irritant dat je de richting aanwijzer moet gebruiken (vooral het "terugzetten" van de richting aanwijzer"

Het kan natuurlijk zo maar zijn dat ik het fout doe kwa inhalen. Weten jullie dit?

De Volvo Pilotassist slaat af zodra je het stuur beweegt en gaat automatisch weer aan zodra je op een nieuwe baan zit. Je krijgt echter geen geluidssignaal en dat is nu net het probleem dat ik heb met dat systeem. Als het systeem besluit dat het een situatie niet aankan slaat het af maar het geeft dan geen geluidssignaal. Als je van baan wisselt hoor je de richtingaanwijzer te gebruiken, dus begrijp ik niet zo goed wat daar vervelend aan is? Deed je dat niet met de Volvo?

Volgens mij werkt het inhalen wel door richtingaanwijzer aan te houden (en dus niet door te drukken) tijdens inhaalmanouvre. Dan kun je de hendel loslaten zodra je van baan bent gewisseld en gaat hendel uit zichzelf naar neutrale positie.