Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb het volgens mij wel ergens gelezen hier van een MX, maar mijn MS geeft sinds kort bij fors optrekken allemaal geratel / gekraak uit het vooronder (lijkt wel uit de aandrijfassen te komen). Welk topic heeft hier ook alweer meer info over (zoeken op geratel gaf niet het gewenste effect).
Bij mij begint dat na ca 12.000 km ook. Met een MS 75D. Meer info hier: "Klapperend" geluid bij optrekken MS - heeft iedereen dit?
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Heb het volgens mij wel ergens gelezen hier van een MX, maar mijn MS geeft sinds kort bij fors optrekken allemaal geratel / gekraak uit het vooronder (lijkt wel uit de aandrijfassen te komen). Welk topic heeft hier ook alweer meer info over (zoeken op geratel gaf niet het gewenste effect).
Zoeken op de site is onhandig en slecht geïmplementeerd.
Zoeken met Google 'site' tag werkt wel goed: LMGTFY
 
Dat klopt niet, hij overschrijft wel de oudste opnames. De dashcam functie neemt iets meer dan een uur op en recycled de bestanden. Hij blijft dus continu opnemen.

Als je dashcam functie stopt dan houd dit in dat je vrije ruimte gewoon op is dus dat je een te kleine stick gebruikt of dat je stick te langzaam is wat snel het geval is bij de wat oudere sticks.

Jij het gelijk. Nieuwe en grotere USB. Oudste registraties worden overschreven. Stel vast dat bij nieuwe start al de oude registraties gewist worden.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Mocht de USB groot genoeg zijn, wat ik ook had... even formatteren en de map opnieuw aanmaken. Hielp bij mij en sinds dien overschrijft / wist en werkt alles weer zoals het hoort.

Juist. Werkt nu perfect. Heb mijn vroegere Garmin dascam op de vooruit verwijderd en aan mijn zoon geschonken (geen Tesla rijder). Beelden van Telsacam zijn wel van mindere kwaliteit dan die van Garmin.
De Garmin is stoot gevoelig (automatische Davina) . Zou dat ook met Tesla zijn?
 
Iemand enig idee voorheen had ik geen moeite met verbinding krijgen van mijn tesla maar nu telkens kan ik geen verbinding krijgen om deze zo voor te verwarmen met me tel iemand tips?
Sinds de update van van de week gaat het het verbinden bij mij weer zonder problemen, ook vroeg in de ochtend (5.30).

Alleen reageert mijn ruitenwisser nu heel anders op de sensor..... lees niet tot slecht
 
Vraagje: drie van de vier ambient lights in mijn MS gaan 's avonds aan, behalve die in de bestuurdersdeur. Echter, doe ik die deur open dan gaat ook het lampje branden in die deur. Doe ik hem dicht dan gaat direct ook de ambient light in die deur weer uit. Hoort dit? Ik zou verwachten dat de deurverlichting in alle vier deuren aan zouden staan.
 
Vraagje: drie van de vier ambient lights in mijn MS gaan 's avonds aan, behalve die in de bestuurdersdeur. Echter, doe ik die deur open dan gaat ook het lampje branden in die deur. Doe ik hem dicht dan gaat direct ook de ambient light in die deur weer uit. Hoort dit? Ik zou verwachten dat de deurverlichting in alle vier deuren aan zouden staan.

Bij mij gaan ze gewoon alle 4 tegelijk aan en uit.
 
  • Like
Reactions: zkpq
eur open dan gaat ook het lampje branden in die deur. Doe ik hem dicht dan gaat direct ook de ambient light in die deur weer uit. Hoort dit? Ik zou verwachten dat de deurverlichting in alle vier deuren aan zouden staan.

Misschien is een deel defect? Ik zag namelijk dat de ambient lights ook in diverse sterktes kunnen oplichten.

Maar het hoort niet. Bij mij branden de lampjes in alle deuren.
 
  • Like
Reactions: zkpq
Ik heb een beginnersvraagje (nooit te oud om te leren): luchtvering zet zich vanzelf via geolocalisatie op "high" als je dat vriendelijk genoeg vraagt, maar zet die zich nadien terug op "standard" via geolocalisatie? Ik heb de indruk van niet, juist?

Indien niet: kan je een "shortcut" instellen voor rijhoogte, bijvoorbeeld met de scroll-wieltjes (eerste optie van de wieltjes staat steeds op "empty"; geen idee of je die dan zou kunnen gebruiken voor instelling luchtvering).

en ja, RTFM, weet ik wel, maar jullie input en ervaring is zoveel meer waard dan Tesla's handleiding :)
 
Ik heb een beginnersvraagje (nooit te oud om te leren): luchtvering zet zich vanzelf via geolocalisatie op "high" als je dat vriendelijk genoeg vraagt, maar zet die zich nadien terug op "standard" via geolocalisatie? Ik heb de indruk van niet, juist?

Indien niet: kan je een "shortcut" instellen voor rijhoogte, bijvoorbeeld met de scroll-wieltjes (eerste optie van de wieltjes staat steeds op "empty"; geen idee of je die dan zou kunnen gebruiken voor instelling luchtvering).

en ja, RTFM, weet ik wel, maar jullie input en ervaring is zoveel meer waard dan Tesla's handleiding :)
Ja hoor. Bij mijn oprit heb ik hoog ingesteld en als ik er weer van af ben gereden gaat hij netjes weer omlaag.
 
Ik heb een beginnersvraagje (nooit te oud om te leren): luchtvering zet zich vanzelf via geolocalisatie op "high" als je dat vriendelijk genoeg vraagt, maar zet die zich nadien terug op "standard" via geolocalisatie? Ik heb de indruk van niet, juist?

Indien niet: kan je een "shortcut" instellen voor rijhoogte, bijvoorbeeld met de scroll-wieltjes (eerste optie van de wieltjes staat steeds op "empty"; geen idee of je die dan zou kunnen gebruiken voor instelling luchtvering).

en ja, RTFM, weet ik wel, maar jullie input en ervaring is zoveel meer waard dan Tesla's handleiding :)
Mijn ervaring is: omhoog zetten voor bijv een drempel... dan geeft hij de melding autolocation (als je dan niet wegklikt dan onthoudt hij die plek), en dan daarna (bijv na 10 meter) weer naar beneden zetten... dan zal hij altijd daar ook weer naar beneden gaan....
Nu ik niet meer in de metropool Eindhoven :) woon heb ik overigens minder last van drempels ;-)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Volgens mij op basis van snelheid als je boven de xx km/h komt zakt de luchtvering weer naar de waarde voor de geolocalisatie = high stand
Misschien een goede openingspost voor een ander draadje 'Beginners antwoorden'?

RTFM
Knipsel 015.PNG
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Vraagje: drie van de vier ambient lights in mijn MS gaan 's avonds aan, behalve die in de bestuurdersdeur. Echter, doe ik die deur open dan gaat ook het lampje branden in die deur. Doe ik hem dicht dan gaat direct ook de ambient light in die deur weer uit. Hoort dit? Ik zou verwachten dat de deurverlichting in alle vier deuren aan zouden staan.

Heb ik ook gehad nadat mijn ramen getint waren. Zijn de stekkertjes van ambient- en zijkant deurverlichting verwisseld ;)