Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Gezocht, maar niet gevonden....

Ik heb een Samsung A7 met Whatsapp. Als ik mijn telefoon via Bluetooth koppel met de auto krijg ik de gesproken berichten vanuit Whatsapp niet over de speaker van de auto. Ik kan het gesproken bericht wel aanklikken en ik zie dat het bericht afspeelt, maar ik hoor niets. Is er een instelling die ik ergens moet aanzetten? Of is het niet mogelijk om gesproken berichten vanuit Whatsapp over de boxen te krijgen in de auto?
 
kick... heeft iemand de oplossing voor mijn whatsapp issue?

Gezocht, maar niet gevonden....

Ik heb een Samsung A7 met Whatsapp. Als ik mijn telefoon via Bluetooth koppel met de auto krijg ik de gesproken berichten vanuit Whatsapp niet over de speaker van de auto. Ik kan het gesproken bericht wel aanklikken en ik zie dat het bericht afspeelt, maar ik hoor niets (ook niet op de telefoonspeaker). Is er een instelling die ik ergens moet aanzetten? Of is het niet mogelijk om gesproken berichten vanuit Whatsapp over de boxen te krijgen in de auto?
 
Gezocht, maar niet gevonden....

Ik heb een Samsung A7 met Whatsapp. Als ik mijn telefoon via Bluetooth koppel met de auto krijg ik de gesproken berichten vanuit Whatsapp niet over de speaker van de auto. Ik kan het gesproken bericht wel aanklikken en ik zie dat het bericht afspeelt, maar ik hoor niets. Is er een instelling die ik ergens moet aanzetten? Of is het niet mogelijk om gesproken berichten vanuit Whatsapp over de boxen te krijgen in de auto?
Ik krijg alleen sms berichten binnen. En als je er perso ongeluk op drukt en call opneemt heb je een gesprek en tesla die praat tegelijk
 
Ik ben laatst door een wasstraat gereden die de auto automatisch vooruit sleept. Ik heb mijn Model 3 in de N-stand gezet en ruitenwissers in de off-stand. Halverwege de wasstraat sprong hij in de P-stand, wellicht getriggerd door een sensor. Daar werd ik niet heel blij van...

Iemand soortgelijke ervaringen of tips welke wasstraat wel/niet gebruiken of advies welke instellingen te doen alvorens een automatische wasstraat in te rijden?

Ik lees ook dat er een “carwash-modus” aan zit te komen in een nieuwe update, maar die is er helaas nog niet.
 
WLTP bereik is 409km fabrieksopgaaf, waarom is laden dan maar mogelijk tot ongeveer 380km?

WLTP is een genormeerd verbruik wat een fabrikant verplicht is te gebruiken.
Dat WLTP geen enkele relatie heeft met de praktijk mag als publiek geheim worden beschouwd.

Het bereik dat je in de auto ziet is een bereik dat je onder normale omstandigheden en temperaturen moet kunnen halen of i.i.g. dicht in de buurt komen. Dit is overigens niet anders dan bij iedere andere auto ICE of EV.
 
WLTP is een genormeerd verbruik wat een fabrikant verplicht is te gebruiken.
Dat WLTP geen enkele relatie heeft met de praktijk mag als publiek geheim worden beschouwd.

Het bereik dat je in de auto ziet is een bereik dat je onder normale omstandigheden en temperaturen moet kunnen halen of i.i.g. dicht in de buurt komen. Dit is overigens niet anders dan bij iedere andere auto ICE of EV.

Dank, maar waarom is het laden dan niet mogelijk tot 409km? Of kan het wezen dat bij een hogere temperatuur ik ineens meer kan laden?
 
Kan Tesla niet rekenen of begrijp ik niet wat de schermen mij willen vertellen. Beide getallen geven het gemiddeld
07625C35-4B89-4B3C-AA56-1A23D12D92D0.jpeg
verbruik over de laatste 50 kilometer. Maar ze verschillen wel. Niet heel veel, maar toch. Wie weet wat hier mis gaat?
 
Is al eens langs gekomen, lang geleden, meen me te herinneren dat het in de sample interval van de grafiek zat waardoor er fouten in het gemiddelde komen, zet hem maar eens op 10 km ipv 25 (de tweede helft van de grafiek uiteraard), de grafiek ziet er dan heel anders uit dan op 25 km. ik heb dan bv groene stukjes erin op het 10 km gedeelte als ik door een tunnel ben gereden, in de 25 km grafiek niet.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MaSansky
Is al eens langs gekomen, lang geleden, meen me te herinneren dat het in de sample interval van de grafiek zat waardoor er fouten in het gemiddelde komen, zet hem maar eens op 10 km ipv 25 (de tweede helft van de grafiek uiteraard), de grafiek ziet er dan heel anders uit dan op 25 km. ik heb dan bv groene stukjes erin op het 10 km gedeelte als ik door een tunnel ben gereden, in de 25 km grafiek niet.
Dat zal het inderdaad zijn. Wel vreemd dat de auto dus twee manieren heeft om het gemiddelde te berekenen. En bij de grafiek dus iets anders doet dan in de tabel. Welk cijfer zou nou betrouwbaar zijn?