Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Daar ga ik eigenlijk ook een beetje vanuit. Vindt het eerlijk gezegd ook nog een beetje ‘eng’ om de auto elke keer vanzelf te zien sturen :)
Met mijn MS loop ik tegen een raar probleem aan. Ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar om met AP van rijbaan te verwisselen. Ik zie wel het bericht verschijnen dat ik moet bevestigen met de richtingaanwijzer, maar wat ik doe, het lukt niet.
 
Nu ga ik de komende dagen net als vele anderen hier met wispo. De EV blijft nog een jaartje thuis ivm drukte bij laden etc.


Nu staat de ev hier de hele week op de oprit en vraag ik me af; beter aan de TWC, niet aan de TWC of maakt niet uit?
 
Als je genoeg in de accu hebt als je weer terug bent zou ik hem niet aan de laadpaal achterlaten.

Want?

Volgens mij maakt het niet zo veel uit. Zolang het niet gaat onweren, kan je de auto prima aan de laadpaal laten. Ik zou hem alleen op een niet te hoge lading aande laadpaal laten staan, zeg zo rond de 50 tot 60%. Dan kan je af en toe op afstand kijken hoe het gaat met de auto, zonder accuverlies.
 
Want?

Volgens mij maakt het niet zo veel uit. Zolang het niet gaat onweren, kan je de auto prima aan de laadpaal laten. Ik zou hem alleen op een niet te hoge lading aande laadpaal laten staan, zeg zo rond de 50 tot 60%. Dan kan je af en toe op afstand kijken hoe het gaat met de auto, zonder accuverlies.
Wat is het nut ervan als hij telkens bijlaadt naar bijv. 80%? Geen dus.
 
Misschien is de vraag (hier) al eens voorbij gekomen maar ik heb het niet zo snel kunnen vinden.

Binnenkort heb ik de model 3's een jaar en voor zover ik weet stopt dan de gratis 4G verbinding in de auto.
Klopt dit en wordt het automatisch verlengd en krijg je de rekening in je account of werkt het anders?
 
Letterlijk citaat van Tesla-website:

Hoe krijg ik bericht wanneer mijn proefperiode Premium Connectivity bijna afgelopen is?

We sturen u automatisch per e-mail een kennisgeving met informatie over hoe u zich kunt abonneren op Premium Connectivity in de week voordat uw proefperiode afloopt.

Nb als ze consequent de Elon-time aanhouden kan het nog een half jaartje duren ;) (maar ik verwacht niet dat ze het zomaar "stoppen" zonder bericht)
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
Goede dag allemaal,

Is het mogelijk om het schuifdak automatisch te sluiten als ik de auto afsluit? Het is mij al twee keer overkomen dat ik hem op ventilatie had staan en niet automatisch dicht ging bij afsluiten.

Neen, in de US was in het verre verleden een tripple druk mogelijk om dit wel te doen.

Maar zelf heb ik wel een stukje automatisering. Als m'n auto 5 minuten in park staat en m'n schuifdak staat open, doet hij hem dicht en zet hem op ventilatie :)