Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, als je in de buurt komt kan ik hem zo voor je uitlezen :)

Ik heb een bluetooth OBD2 adapter die in gebruik met de app Scan My Tesla.

Kind kan de was doen.
Deze is goed genoeg en dan verder niks installeren en uitlezen via app?
 

Attachments

  • Screenshot_20200730-101332_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200730-101332_Samsung Internet.jpg
    156.7 KB · Views: 55
Je hebt een speciale verloopkabel nodig om de OBD2 dongle aan te kunnen sluiten op de interne OBD2 poort onder het scherm van de Tesla. De standaard OBD2 poort die in een Tesla zit geeft niet genoeg informatie.

Pas ook op met namaak/el cheapo OBD2 dongles.. die werken vaak niet of niet goed. De makers van de apps adviseren met welke dongles hun app is getest. Beter een paar euro meer uitgeven dan €9 weggooien aan iets dat niet werkt.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Nee. Al gegoogled maar realiseerde me niet dat ik zo'n kabel moet inlussen in de Tesla. Kwestie van echt 2 rechterhanden. En om een kapitaal uit te geven alleen om dc som te vernemen is ook al zoiets
Ik liep tegen hetzelfde aan; alles bij elkaar is het best duur. Vooral voor de info die je zoekt.

Ik denk dat je beter iemand kan zoeken die het al heeft liggen en (tegen een kleine vergoeding) uit wil lezen.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik krijg de stoelleuning van mijn MS niet hoger, ik weet dat ik de hoogte kan instellen via twee knopjes maar hoe dan ook, op zijn maximum is het meer een ligstoel. Enig idee?
PS je ziet dat de bijrijdersleuning veel rechter staat
 

Attachments

  • 20200802_170151.jpg
    20200802_170151.jpg
    561.6 KB · Views: 55
Heb even gezocht op het forum maar kon niet zo gauw een ABRP topic vinden.... :D

Dus stel ik de vraag hier even. Ik gebruik nu de routeplanner in de webbrowser van de auto, voor het eerst. Er zitten geen gesproken aanwijzing bij of mis ik iets?

thx
 
Heb even gezocht op het forum maar kon niet zo gauw een ABRP topic vinden.... :D

Dus stel ik de vraag hier even. Ik gebruik nu de routeplanner in de webbrowser van de auto, voor het eerst. Er zitten geen gesproken aanwijzing bij of mis ik iets?

thx
Het is een hele goede en slimme routeplanner, maar inderdaad, de aanwijzingen missen nog. Je kunt ABRP ook als routeplanner op je mobiel (als app) openen.
 
De druk in de rechter achterband wordt bij onze Model 3 telkens lager. Na ca. 2 weken 0,4 bar minder ten opzichte van de andere 3 banden. Heeft iemand een tip bij welk bedrijf in de omgeving Rotterdam / Den Haag ik dat kan laten nakijken? Of is dit iets voor een service afspraak bij Tesla?