Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
@TM3LR Bedankt.

Nog een vraagje. Ik zie dat de navigatie versie EU 2019.20-10482 is. Dat klinkt een beetje oud. Maar als ik hem aan de wifi hang zou de update toch automatisch moeten komen toch?
Dat is bij iedereen. Deze zomer werd een 2020 versie doorgestuurd, maar kort daarna weer verwijderd. Iets met licenties wellicht. We zijn in blijde verwachting.
 
Wordt tijd voor een nieuwe profielfoto ;)
Iedereen weet toch wel hoe een witte model X eruit ziet?:)
9c7c67b5-964a-9a2a-e053-0100007f4065_3e5d1048-1f1b-4b88-b6c1-35257273638b.jpg


Zo dus. ;)
 
Ik ben een kandidaat-koper.

Kan iemand haar/zijn ervaringen delen met het service centre in Gent ?
Hoelang duurt het om een afspraak te maken indien een ingreep ter plaatse nodig is ?
Is er vlot een vervangwagen beschikbaar ?
Hoe gaat men om met de herstelling onder garantie indien bij levering onvolkomenheden aan het koetswerk worden vastgesteld ? Komt dit nog vaak voor bij recente leveringen ?

Dank bij voorbaat !
 
Ik ben een kandidaat-koper.

Kan iemand haar/zijn ervaringen delen met het service centre in Gent ?
Hoelang duurt het om een afspraak te maken indien een ingreep ter plaatse nodig is ?
Is er vlot een vervangwagen beschikbaar ?
Hoe gaat men om met de herstelling onder garantie indien bij levering onvolkomenheden aan het koetswerk worden vastgesteld ? Komt dit nog vaak voor bij recente leveringen ?

Dank bij voorbaat !
Perfecte service. Afspraak ongeveer binnen 2-3 weken voor niet dringende zaken. Schommelt wat ifv de drukte. Afspraak vraag je aan en krijg je via de app.
Perfecte uitleg achteraf met wat er uitgevoerd werd.
Geen ervaring met fouten bij levering.
 
Je bedoelt smart Summon? Dat vereist FSD, heb je die upgrade?

Handig om de specificaties en opties in je signature te zetten.

Ik zal mijn specs binnenkort updaten. Ik heb deze X gekocht zonder enige history. In de Sec hebben ze al meer verteld over de auto dan de verkoper kon. Ondanks dat ze geen privacy gevoelige zaken mogen laten weten.
Volgens Tesla.com heb ik 2 x Enhanced autopilot. Ik heb de eerste gevonden maar ben nog opzoek naar de tweede.:)

Ik zal nog een keer door de settings gaan. Ik kan wel de laadsessies veranderen en de lampen laten knipperen etc dus de app heeft verbinding met de auto, maar ik kan niet ontgrendelen en de summon doen die in mijn app opkomt als ie niet aan het stroom ligt.
Dus het is niet alleen het summon maar ook ontgrendelen. Maar volgens mij wel weer voorverwarmen.

Nu heb ik nog een vraagje: een kennis bood mij een set winterbanden met velgen aan van een Model S.
De banden zijn dus kleiner dan Tesla verkoopt voor de X. Ze hebben ook nog 6 mm profiel dus daar kan ik deze winter nog mee rijden en dan volgend jaar een groter setje op de velgen laten zetten. Maar kan dit of geeft het computersysteem problemen als ik dit doe?

Zit er ook nog een verschil in de bandendruksensoren over de jaren?
 
Ik ben een kandidaat-koper.

Kan iemand haar/zijn ervaringen delen met het service centre in Gent ?
Hoelang duurt het om een afspraak te maken indien een ingreep ter plaatse nodig is ?!
Afspraak ongeveer binnen 2-3 weken voor niet dringende zaken.
Ik moet mijzelf al corrigeren. Vandaag afspraak gemaakt omdat de thermometer in het dashboard min 39 aangeeft. Ik had volgende dinsdag al een slot dat vrij was. Vervangwagen is wel niet aan de orde wegens niet meer in garantie.
 
Minder goed dan thuis laden en er zijn in het verleden wel snelheden verlaagd van model S die dat vaak deden maar dat is al weer teruggedraaid. Als je alleen maar DC laadt/superchargt gaat de batterij in theorie sneller achteruit, zeker als je niet bij 80% stopt. Maar zorgen zou ik me er niet direct om maken. Zeker niet als je de auto heel lang wilt houden. Een volgende eigenaar kan er wel eens problemen mee denken te krijgen en dan levert ie minder op.
 
  • Like
Reactions: Mich007
Vraagje voor de mensen met een model X. Is het normaal dat de richtingaanwijzers/camerabehuizing in het spatbord vooraan langs beide kanten niet helemaal vast zit ? Ik merk dat als ik de wagen was en dus deze dus reinig dit een beetje heen en weerschuift. Het zit op zich wel goed vast maar vroeg me gewoon af dat dus bij iedereen zo is.