Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Voorheen zet je de auto in versnelling als het zo koud werd tegen bevriezing van de handrem. Iemand idee of de M3 last gaat hebben hiervan?
De Tesla's gebruiken de schijfremmen als handrem. Mochten die vast vriezen dan breekt dat makkelijk los. Bij schijfremmen kan het blokje vastvriezen aan de schijf. Trommelremmen blijven langer vochtig en daarbij vriezen de blokken aan de trommel maar ook het mechanisme kan vastvriezen. Ook hebben de blokken van trommelremmen een groter oppervlakte dan de schijfremblokjes dus die breken minden makkelijk los.
Ik zal me dus geen zorgen maken over de handrem van je Tesla. Je hebt pk's genoeg om ze los te krijgen.
 
  • Funny
Reactions: M3rik
WAARSCHUWING!
Ik weet niet hoe het gesteld is met de nieuwere modellen, maar in het verleden zijn bij de Model S bij sommige mensen de ruitenwissers afgebroken door vastvriezen van de ruitenwisserbladen, terwijl de auto de ruitenwissers wilde activeren.
I.v.m. komende sneeuw en vrieskou: automatisch starten van de ruitenwisser dus uitzetten en bij aanzetten eerst de bladen vrijmaken!
 
WAARSCHUWING!
Ik weet niet hoe het gesteld is met de nieuwere modellen, maar in het verleden zijn bij de Model S bij sommige mensen de ruitenwissers afgebroken door vastvriezen van de ruitenwisserbladen, terwijl de auto de ruitenwissers wilde activeren.
I.v.m. komende sneeuw en vrieskou: automatisch starten van de ruitenwisser dus uitzetten en bij aanzetten eerst de bladen vrijmaken!
Voorkomt ook dat je bij het naderen van de wagen een hoop sneeuw in je gezicht krijgt door de ruitenwissers. Oh nee, dat was door een upgrade opgelost zeker. Ik denk dat ze nu pas starten als je de auto uit P haalt.
 
Vandaag voor het eerst 'een issue' met de M3. Er is inmiddels zo'n 1700 kilometer mee gereden.
Ik wilde vandaag boodschappen doen, maar de auto wilde niet wakker worden?
Zat op een gegeven moment wel in de auto maar met een zwart scherm. Iemand dit eerder gehad?

Toen ik de Tesla Support wilde bellen, kreeg ik maar niemand aan de lijn. Het bandje wat je te horen krijgt, had het op een gegeven moment over het resetten door middel van de scroll-knoppen. Je moest ze inhouden en dan zou je scherm uit gaan en daarna weer aan. Aangezien het al zwart was, heb ik geen idee of dit heeft geholpen. Maar hij ging uiteindelijk wel weer aan. Het kan ook zijn geweest dat hij eindelijk wakker is geworden na vele minuten.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Verbinding met de telefoon? Wifi/LTE?

Na het boodschappen doen heb ik gedurende de dag nog 3x Tesla support geprobeerd te bellen. Maar telkens na 10 minuten nog niemand aan de lijn... Vanmiddag nogmaals geprobeerd de auto te open met telefoon als sleutel, en toen ik deurklink bestuurderskant open deed weer zwart scherm. En toen ik daarna bijrijderskant deed, wel gewoon beeld...
:eek:

Wie het weet, mag het zeggen. Zal daarnaast Tesla volgende week weer proberen te bereiken...

Nog een laatste beginnersvraag: Hoe kan ik mijn profielafbeelding aanpassen? Of kan dat pas als je langer lid bent van het forum?
 
Vandaag voor het eerst 'een issue' met de M3. Er is inmiddels zo'n 1700 kilometer mee gereden.
Ik wilde vandaag boodschappen doen, maar de auto wilde niet wakker worden?
Zat op een gegeven moment wel in de auto maar met een zwart scherm. Iemand dit eerder gehad?

Toen ik de Tesla Support wilde bellen, kreeg ik maar niemand aan de lijn. Het bandje wat je te horen krijgt, had het op een gegeven moment over het resetten door middel van de scroll-knoppen. Je moest ze inhouden en dan zou je scherm uit gaan en daarna weer aan. Aangezien het al zwart was, heb ik geen idee of dit heeft geholpen. Maar hij ging uiteindelijk wel weer aan. Het kan ook zijn geweest dat hij eindelijk wakker is geworden na vele minuten.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Verbinding met de telefoon? Wifi/LTE?

Na het boodschappen doen heb ik gedurende de dag nog 3x Tesla support geprobeerd te bellen. Maar telkens na 10 minuten nog niemand aan de lijn... Vanmiddag nogmaals geprobeerd de auto te open met telefoon als sleutel, en toen ik deurklink bestuurderskant open deed weer zwart scherm. En toen ik daarna bijrijderskant deed, wel gewoon beeld...
:eek:

Wie het weet, mag het zeggen. Zal daarnaast Tesla volgende week weer proberen te bereiken...

Nog een laatste beginnersvraag: Hoe kan ik mijn profielafbeelding aanpassen? Of kan dat pas als je langer lid bent van het forum?
Een paar minuten een zwart scherm is wel vervelend maar Tesla niet vreemd. Heb je geprobeerd of je kon rijden? Dat is namelijk soms wel gewoon mogelijk. Richtingaanwijzers hoor je dan niet maar werken wel. Dan is feitelijk alleen je scherm zwart maar de rest werkt.
 
15C35B50-2D0E-440A-B118-106005964B67.jpeg


Wie weet hoe dit spoilertje weer vast moet ? Sneeuw duintje heeft hem los geduwd bij inparkeren
 
Ik zet deze vraag maar beter in de beginners sectie hier:

Sinds twee of drie releases geleden is het mogelijk om scheduled departure te zetten om de batterij op te warmen, ook al staat de wagen niet aan het opladen.
Via menu van de airco en dan knop "Schedule"
Maar daarna is de UI voor mij niet duidelijk.
Hoe kan ik nagaan dat deze 'feature' UIT staat ?
 
Ik zet deze vraag maar beter in de beginners sectie hier:

Sinds twee of drie releases geleden is het mogelijk om scheduled departure te zetten om de batterij op te warmen, ook al staat de wagen niet aan het opladen.
Via menu van de airco en dan knop "Schedule"
Maar daarna is de UI voor mij niet duidelijk.
Hoe kan ik nagaan dat deze 'feature' UIT staat ?

Hier worstel ik ook mee. En dat ik soms niet kan instellen dat ik wil laden vanaf een bepaald tijdstip (in plaats van te laden tot een bepaalde vertrektijd). Het 'klikken' op de tekst dat je van de ene soort van planning naar de ander kan omschakelen, werkt heel vaak niet bij mij. Is er ergens een uitleg hoe dit werkt (of behoort te werken)?
 
Hier worstel ik ook mee. En dat ik soms niet kan instellen dat ik wil laden vanaf een bepaald tijdstip (in plaats van te laden tot een bepaalde vertrektijd). Het 'klikken' op de tekst dat je van de ene soort van planning naar de ander kan omschakelen, werkt heel vaak niet bij mij. Is er ergens een uitleg hoe dit werkt (of behoort te werken)?
ja, dat tekstje is wat klein, werkt daardoor niet altijd, maar na een paar keer toch wel (en hij onthoudt die instelling ook gelukkig), maar een andere manier is er niet..
 
Er is wat onduidelijkheid bij mijn verzekeraar over vermogen van mijn Model 3 Long Range.
Online vind ik overal 334kW, maar op inschrijvingspapier dat ik van Tesla kreeg staat 158kW.

Ze houden in de offerte nu rekening met die 158kW, maar heb schrik dat als er ooit iets gebeurd ze gaan zeggen dat ik een veel hoger vermogen had en ik dan onderverzekerd was ?

Iemand hier meer info over ?
 
Er is wat onduidelijkheid bij mijn verzekeraar over vermogen van mijn Model 3 Long Range.
Online vind ik overal 334kW, maar op inschrijvingspapier dat ik van Tesla kreeg staat 158kW.

Ze houden in de offerte nu rekening met die 158kW, maar heb schrik dat als er ooit iets gebeurd ze gaan zeggen dat ik een veel hoger vermogen had en ik dan onderverzekerd was ?

Iemand hier meer info over ?

Kijk even wat er staat vastgelegd bij de RDW voor jouw M3. Als daar staat dat het 'nominaal continu maximum vermogen' 158 kW is, kun je die waarde ook voor de verzekering gebruiken.