Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
niet een vraag, maar iets waarvan ik tot voor kort het bestaan niet afwist:

als je op deze knop drukt ontgrendel je de chargeport. Kwam er zelf per toeval achter.
View attachment 706602

voorheen altijd zitten kloten als ik een slechtwerkende laadpaal had en opnieuw in en uit moest pluggen - telkens weer naar het scherm om daar op "ontgrendel laadpoort" te drukken.
Is er ook zoiets voor de Model 3? Heb geloof ik niet zo'n knopje, maar zou het wel een stuk handiger vinden dan telkens op het scherm te drukken of de app erbij te pakken!
 
Is er ook zoiets voor de Model 3? Heb geloof ik niet zo'n knopje, maar zou het wel een stuk handiger vinden dan telkens op het scherm te drukken of de app erbij te pakken!
Gewoon op laadklepje zelf drukken als auto ontgrendeld is -> dan gaat klepje open.

Auto moet wel ontgrendeld zijn, alleen mobiel in je zak is niet voldoende.
Als je gaat laden is de auto nog ontgrendeld.
Als je weer stopt met laden moet de auto dus even ontgrendeld worden (ik zet dan vaak de bestuurdersdeur op een kier of druk een klein beetje op hendel achterdeur)
 
Gewoon op laadklepje zelf drukken als auto ontgrendeld is -> dan gaat klepje open.

Auto moet wel ontgrendeld zijn, alleen mobiel in je zak is niet voldoende.
Als je gaat laden is de auto nog ontgrendeld.
Als je weer stopt met laden moet de auto dus even ontgrendeld worden (ik zet dan vaak de bestuurdersdeur op een kier of druk een klein beetje op hendel achterdeur)
Dat klopt, voor het begin van het aansluiten van een laadkabel.

Echter is de vraag van @Nielsjah95 of er een knop of methode is om vanuit buiten de auto een handige manier is om de laadkabel te ontgrendelen.

Het ontgrendelen van de kabel kan met een Tesla laadkabel met de knop op de stekker echter zit er op een reguliere type2 kabel geen knop om deze te ontgrendelen.

De vraag is dus of er op de model 3 een knop vergelijkbaar is als het fysieke knopje naar bij de chargeport wat aanwezig is op de S en X.
 
300 km :)
Heb alle varianten al gehad maar lege accu bijna en lang gereden en pre heat zou toch wel de meest ideale moeten zijn...

Zeker, in die situatie haal ik met mijn S 143kWh, dat zou voor een Model 3 dacht ik geen probleem moeten zijn. Soms zit er eens een SuC tussen die gewoon om 1 of andere reden geen maximaal vermogen heeft.

Als dit structureel is zou je bij Tesla eens kunnen vragen of ze dit kunnen beargumenteren.
 
  • Like
Reactions: M3rik
Ik heb een poosje Suc waardes geplot. Onder ideale omstandigheden zit ik ook wel eens rond de 140 kW maar vaker niet. Eigenlijk heb ik voor alle sessies wel meer dan 150 km gereden en de keren dat ik laag begon te laden zeker. Ik navigeer ook altijd naar de Suc.

1632068358236.png
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Epyx and job-lek
Vandaag voor het eerst met m'n MY bij 2 SuC's langsgeweest. Maximaal heb ik 141kWh gezien.

Wat mij echter opvalt is dat zo'n 20-15 minuten voor ik bij de SuC aankomt, de batterij voorverwarmd wordt. Klopt het dat dit met een hoogfrequente piep gepaard gaat? Met name vanmorgen vroeg, buiten zo'n 14 graden, vond ik die hoge piep behoorlijk irritant.
 
Vandaag voor het eerst met m'n MY bij 2 SuC's langsgeweest. Maximaal heb ik 141kWh gezien.

Wat mij echter opvalt is dat zo'n 20-15 minuten voor ik bij de SuC aankomt, de batterij voorverwarmd wordt. Klopt het dat dit met een hoogfrequente piep gepaard gaat? Met name vanmorgen vroeg, buiten zo'n 14 graden, vond ik die hoge piep behoorlijk irritant.
Geluid klopt, met enige fantasie lijkt het op een straalmotor van een vliegtuig (als achtergrond)
Gebeurd alleen als je SUC via navigatie instelt en accu nog niet op ideale temperatuur is (lees: bijna in alle gevallen behalve in de zomer op lange ritten)
Als je zonder navigatie naar een SUC toe gaat zal het laden ook wel lukken maar wel met een wat lagere (begin)snelheid
 
  • Like
Reactions: nico180
Heb een M3LR en wat ik ook probeer, de zijspiegels bij achteruit rijden staan veel te laag. Als ik ze goed instel, opsla in mijn profiel en dan weer achteruit wil rijden staan ze weer net zo laag als vóór het aanpassen. Is er een gouden tip, ik word er moedeloos van want het is echt gevaarlijk.
 
Heb een M3LR en wat ik ook probeer, de zijspiegels bij achteruit rijden staan veel te laag. Als ik ze goed instel, opsla in mijn profiel en dan weer achteruit wil rijden staan ze weer net zo laag als vóór het aanpassen. Is er een gouden tip, ik word er moedeloos van want het is echt gevaarlijk.
Je kunt instellen dat de spiegels bij achteruitrijden naar beneden gaan, om zo de stoepranden goed in de gaten te kunnen houden. Staat dat bij jou misschien zo ingesteld?
 
  • Like
Reactions: OttoR and job-lek
Heb een M3LR en wat ik ook probeer, de zijspiegels bij achteruit rijden staan veel te laag. Als ik ze goed instel, opsla in mijn profiel en dan weer achteruit wil rijden staan ze weer net zo laag als vóór het aanpassen. Is er een gouden tip, ik word er moedeloos van want het is echt gevaarlijk.
Auto in achteruit. Spiegel instellen terwijl je nog in achteruit staat. Profiel opslaan klikken.
 
Dat heb ik ook gedaan maar is natuurlijk niet de bedoeling. Je kunt ook de airco uitzetten. Gemak dient de mens, maar dan moet het wel werken.
ik snap ook niet wat er zo gevaarlijk aan is, zoals je hierboven beweert.
Mijn manier is:
verkeer e.d. zie je met de camera en de finishing touch, het langzame werk (stoepranden vermijden) met de gekantelde spiegel en de piepjes voor obstakels.
 
Goedemiddag allemaal!

Ik (vrouw en blond;-) ben binnenkort (mede) eigenaar van een Tesla S (85). Auto is van manlief maar ik mag er ook in rijden ;-) Man heeft hem eigenlijk in een soort van opwelling gekocht want hij kon een mooie deal maken.

We hebben ons er eigenlijk helemaal niet in verdiept dus probeer me er nu zoveel mogelijk in te verdiepen maar dat valt eerlijk gezegd nog niet mee.

Ik heb een vraag over thuis laden: we hebben geen eigen terrein dus een eigen laadpaal is niet echt een optie. Publieke laadpaal aanvragen kost in onze gemeente 6 maanden (!). We kunnen wel redelijk in de buurt van een supercharger waar we gratis kunnen chatten. Heb wel begrepen dat alleen superchargen niet goed is.

Welke opties zijn er om thuis te laden? Ik heb begrepen gewoon een type 2 mobiele lader? Ga er vanuit dat die erbij zit (het is een occasion). Is laden voa een gewoon stopcontact wel veilig? Lees allerlei dingen over brandgevaar? Laden via stopcontact gaat langzaam, dat weet ik maar is niet zo’n probleem.

We hebben ook zonnepanelen en laden kan ook overdag. Wellicht is een Zappi V2 een optie? De Tesla kan achter onze tuin worden geparkeerd, is wel openbare weg en volgens mij mag dat officieel niet (kabel over openbare weg) Maar achter onze tuindeur zit een stukje stoep (nog geen meter breed) en daar loopt in principe niemand (en dan leggen we ook bv een kabel drempel neer). Verwacht geen problemen met buren oid. We hebben wel alleen een fase 1 groepenkast trouwens.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!