Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Bij winterbanden, in mijn deurpost staat voor m'n 21" banden 2.9 bar
Ik heb 19”.
E2E2A4EC-A3B8-4E93-BF5F-31FF9A7C60A8.jpeg
 
  • Like
Reactions: job-lek
Not really beginner, but still a question...
Got hit by a rock yesterday, Probably it can be repaired but I'm not sure..

My ANWB insurance has affiliated places nearby where they do everything and I don't have to pay anything. If I go to Tesla I will have to pay 150eur on my own.
I heard that replacing the windshield it's not easy because of autopilot cameras and if they don't do it right I can have issues with autopilot.

What is your opinion, shall I go to the affiliated places and check if it can be repaired first or go directly to Tesla (and wait the long queue for a service?)
Well actually... I had my windshield replaced a few months back. I think with recent models calibration is done automatically when you start driving the car. At least, that is the experience I had. When I picked it up it started the process.

Also, just as a note, I doubt Tesla do the replacements themselves, in Belgium they get it done at Carglass, using a Tesla windshield. Could be because the Carglass shop is right next to the Tesla shop. So I would simply ask Tesla where they get the windshield replaced, select that affiliate and save 150 Euro. But do check if they are using a Tesla windshield, specially for the X.

Oh, and I had to wait for a couple of months to get the windshield..
 
Well actually... I had my windshield replaced a few months back. I think with recent models calibration is done automatically when you start driving the car. At least, that is the experience I had. When I picked it up it started the process.

Also, just as a note, I doubt Tesla do the replacements themselves, in Belgium they get it done at Carglass, using a Tesla windshield. Could be because the Carglass shop is right next to the Tesla shop. So I would simply ask Tesla where they get the windshield replaced, select that affiliate and save 150 Euro. But do check if they are using a Tesla windshield, specially for the X.

Oh, and I had to wait for a couple of months to get the windshield..

In the meantime, I was at tesla for another service appointment and asked: they don't repair only replace. They suggested checking with insurance and affiliated partners first. The problem is I filled the damage claim on two different affiliates and I'm still waiting to be contacted back... monday I will start calling...
 
Is er een setting die voorkomt dat Cruise control gaat werken?

Mijn vrouw heeft de X mee naar Brabant maar de CC werkt niet. Ze heeft al een Ctr Alt Del geprobeerd (rem en beide scrollwielen op het stuur) maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb woensdag nog 500 km gereden en had geen problemen.
We hebben elk onze eigen sleutel en driver in de auto. Dus denk ik aan een setting.
Het scherm geeft iets van Cruise control niet beschikbaar.
Heeft iemand een idee voordat ze terug rijdt?
 
Is er een setting die voorkomt dat Cruise control gaat werken?

Mijn vrouw heeft de X mee naar Brabant maar de CC werkt niet. Ze heeft al een Ctr Alt Del geprobeerd (rem en beide scrollwielen op het stuur) maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb woensdag nog 500 km gereden en had geen problemen.
We hebben elk onze eigen sleutel en driver in de auto. Dus denk ik aan een setting.
Het scherm geeft iets van Cruise control niet beschikbaar.
Heeft iemand een idee voordat ze terug rijdt?
Vuile camera?
 
Is er een setting die voorkomt dat Cruise control gaat werken?

Mijn vrouw heeft de X mee naar Brabant maar de CC werkt niet. Ze heeft al een Ctr Alt Del geprobeerd (rem en beide scrollwielen op het stuur) maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb woensdag nog 500 km gereden en had geen problemen.
We hebben elk onze eigen sleutel en driver in de auto. Dus denk ik aan een setting.
Het scherm geeft iets van Cruise control niet beschikbaar.
Heeft iemand een idee voordat ze terug rijdt?

Wellicht het camera huis beslagen? Dit is bij mij regelmatig gebeurd. Sindsdien rij ik op lange ritten altijd met de AC aan.
 
Wellicht het camera huis beslagen? Dit is bij mij regelmatig gebeurd. Sindsdien rij ik op lange ritten altijd met de AC aan.
Hij overnacht in de garage en door het laden is ie meestal boven 20 C. Na ongeveer 5 kilometer was ze al op de snelweg en het werkte direkt niet. Ik denk dat of het is een setting of iets is kapot. Maar er zou geen rood driehoekje boven in het scherm zijn.
Ik zie het wel als ze weer thuis is, misschien doet de CC het op de terugweg wel. Het blijft een computer op wielen. 😀 😀
 
Hij overnacht in de garage en door het laden is ie meestal boven 20 C. Na ongeveer 5 kilometer was ze al op de snelweg en het werkte direkt niet. Ik denk dat of het is een setting of iets is kapot. Maar er zou geen rood driehoekje boven in het scherm zijn.
Ik zie het wel als ze weer thuis is, misschien doet de CC het op de terugweg wel. Het blijft een computer op wielen. 😀 😀
Kan zijn dat het in je profiel wordt opgeslagen dat je akkoord gaat met de betavoorwaarden, dus een per-driver-setting is, wat op zich wel logisch is Anders zou je zomaar eens een claim kunnen indienen als je onwetend op iemand ander’s beta schade maakt. Of dat ook 130 miljoen waard is omdat je een ongeluk hebt veroorzaakt …. (denk het wel al een geraakte ziel al zoiets oplevert.)
 
Volgens mij runt mijn Tesla op Windows. Vanmorgen is mijn vrouw uit Lelystad vertrokken naar Brabant. De SOC voorspelling dat ze weer thuis zou zijn was 4% aangezien ze tijd over had op de heenweg even in Zaltbommel gestopt om te laden en mij te vragen waarom ze geen CC had.
Reset gedaan tijdens het laden maar dat maakte geen verschil.
Na een paar uurtjes in Brabant te staan was op de terugweg weer alles normaal.

De CC cirkel en het stuurwiel links van de snelheidaangave waren op de heenweg ook niet aanwezig op de terugweg natuurlijk wel.

Werkt een reset tijdens het laden dan toch niet echt? Hoofdscherm ging echt uit en ze was verbaasd hoelang het duurde voordat het Tesla teken weer in beeld kwam.

Oh ja, ik zei dat ze op en neer kon maar ze vertrouwde mij niet, 12 kWh in Zaltbommel bijgeladen en met 27% thuis komen. 😀

Maar het was mede door de Corona de eerste keer dat ze alleen met de Tesla onderweg was. Wel jammer dat dit dan gebeurd.
 
Vraagje kan je op een 2dehands Model 3 een trekhaak laten monteren en deze op de maximale trekkracht laten zetten ?
Of kan een trekhaak alleen van fabriek af geleverd worden ?
We zijn momenteel aan het rondkijken voor een EV. Het zal normaal tussen de Model 3 of Kia Ev 6 gaan.
Kia reden we al. M3 staat 4/10 op het programma in Zaventem.
 
Vraagje kan je op een 2dehands Model 3 een trekhaak laten monteren en deze op de maximale trekkracht laten zetten ?
Of kan een trekhaak alleen van fabriek af geleverd worden ?
We zijn momenteel aan het rondkijken voor een EV. Het zal normaal tussen de Model 3 of Kia Ev 6 gaan.
Kia reden we al. M3 staat 4/10 op het programma in Zaventem.
Je kunt achteraf een trekhaak laten monteren, maar het kenteken wordt helaas niet aangepast. Het trekgewicht blijft dus 0 waardoor je de trekhaak alleen voor bv een fietsendrager kunt gebruiken.
Als je aan Model 3 met trekhaak wilt en dit ook officieel op je kenteken wilt hebben zodat je een aanhanger mag trekken dan kan dit alleen bij een nieuwe Model 3. Via de site kun je ze niet configureren, soms staan ze wel bij snel leverbaar (nieuw en 2e hands). Ik heb begrepen dat het soms ook mogelijk is om bij een servicecenter langs te gaan en er daar een te laten configureren.
zie ook:
 
  • Like
Reactions: Robina
Je kunt achteraf een trekhaak laten monteren, maar het kenteken wordt helaas niet aangepast. Het trekgewicht blijft dus 0 waardoor je de trekhaak alleen voor bv een fietsendrager kunt gebruiken.
Als je aan Model 3 met trekhaak wilt en dit ook officieel op je kenteken wilt hebben zodat je een aanhanger mag trekken dan kan dit alleen bij een nieuwe Model 3. Via de site kun je ze niet configureren, soms staan ze wel bij snel leverbaar (nieuw en 2e hands). Ik heb begrepen dat het soms ook mogelijk is om bij een servicecenter langs te gaan en er daar een te laten configureren.
zie ook:
Bedankt.
Ik twijfel sterk tussen de LR of de Standard range +.
We doen maar een 15 000-20 000km/j. Meestal kortere afstanden. 1/*maand wel naar zee en terug (+-270km autostrade)
Een familielid woont op 1000km van hier in Frankrijk en daar gaan we toch ook 2*/j naar toe.

Zakt de range fel in de winter ?

De andere optie is een Kia EV6. Daar wacht ik nog op range testen van. Koffer is handiger daar.
 
Bedankt.
Ik twijfel sterk tussen de LR of de Standard range +.
We doen maar een 15 000-20 000km/j. Meestal kortere afstanden. 1/*maand wel naar zee en terug (+-270km autostrade)
Een familielid woont op 1000km van hier in Frankrijk en daar gaan we toch ook 2*/j naar toe.

Zakt de range fel in de winter ?

De andere optie is een Kia EV6. Daar wacht ik nog op range testen van. Koffer is handiger daar.
De auto's hierboven kunnen allemaal die 1000km goed afleggen. Ik zou dat zeker niet als je belangrijkste punt beschouwen.
 
  • Like
Reactions: job-lek