You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
LR is voldoende, vermogen van P gebruik je nooit en P vereist 19" wielen dus je zit beperkt qua aanbod winterbanden.Trouwens: raden jullie aan om een M3P te kiezen bovenop de M3LR? Ik heb gelezen dat de wielen van de P niet echt geschikt zijn voor in de winter.
Het gaat mij meer om of een P geschikt is voor in de winter. Een dergelijke aankoop doe je niet zo maar dus betaal ik liever iets meer voor een P.LR is voldoende, vermogen van P gebruik je nooit en P vereist 19" wielen dus je zit beperkt qua aanbod winterbanden.
Maar dat zeg ik natuurlijk met een P voor de deur.
Niet geschikt voor de winter lijkt mij nu wel een heel geladen uitspraak.Het gaat mij meer om of een P geschikt is voor in de winter. Een dergelijke aankoop doe je niet zo maar dus betaal ik liever iets meer voor een P.
En hoe ervaar je de Performance? Kom je goed mee op de autobahn met de S3’en GTI’s etcNiet geschikt voor de winter lijkt mij nu wel een heel geladen uitspraak.
Geschikter dan elke wagen die ik ooit hiervoor gehad heb. Ik kom van een LR en heb nu een P …. Hebt nog geen verschil gemerkt in dat opzicht.
De P ziet er naar mijn mening gewoon beter uit (verlaagd, rode brake pads, specifieke 20 inch velgen), heeft een meer power en de track feature maar goed mijn vorige LR had het acceleration boost package en dat kwam aardig in de buurt.
qua motor zou het 2022 model de hairpin wire motor hebben. Technisch had ik begrepen dat die efficiënter is en meer koppel zou kunnen genereren zodat je de versnelling/snelheid theoretisch langer zou kunnen aanhouden enz.
In de specs vind je hier echter (nog) niets van terug.
Dat lukt met mijn SR+ nog wel… oke tot 100 km/h tenminste.En hoe ervaar je de Performance? Kom je goed mee op de autobahn met de S3’en GTI’s etc
Tja, als dat de reden is om een Tesla te kopen, er zijn zoveel meer dingen waar je van kunt genieten, zelf met de SR+.En hoe ervaar je de Performance? Kom je goed mee op de autobahn met de S3’en GTI’s etc
Ik laat in het midden of het een rationele aankoop is, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken en kan iemand anders echt niet voor je uitmaken aangezien we allemaal net iets anders in het leven staan met elk z’n wensen en mogelijkheden. (Dat was filosofisch )En hoe ervaar je de Performance? Kom je goed mee op de autobahn met de S3’en GTI’s etc
Tja, waarom kopen mensen een BMW M3 en geen 316d. Stel de vraag aan iemand die een 3°hands Dacia Duster koopt, die zal wss hetzelfde zeggen over jouw SR+. Ik vind het persoonlijk ook enorm vreemd dat er mensen zijn die een fiets van +10K kopen of vrouwen die een Gucci handtas hebben. Who am I to judgeTja, als dat de reden is om een Tesla te kopen, er zijn zoveel meer dingen waar je van kunt genieten, zelf met de SR+.
Was ook verder geen oordeel, wat je koopt moet je inderdaad gewoon zelf weten, ieder zijn dingTja, waarom kopen mensen een BMW M3 en geen 316d. Stel de vraag aan iemand die een 3°hands Dacia Duster koopt, die zal wss hetzelfde zeggen over jouw SR+. Ik vind het persoonlijk ook enorm vreemd dat er mensen zijn die een fiets van +10K kopen of vrouwen die een Gucci handtas hebben. Who am I to judge
Bedankt voor je toelichting! Een auto is voor mij passie, en ik heb altijd al een Tesla gewild. Echter maak ik mij wel een beetje zorgen over inderdaad de range. 160-180 op de cruise in Duitsland en je hebt volgens mij een stuk minder range. Dus niet echt praktisch als je veel lange afstanden doet. Tenzij met beleid..Ik laat in het midden of het een rationele aankoop is, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken en kan iemand anders echt niet voor je uitmaken aangezien we allemaal net iets anders in het leven staan met elk z’n wensen en mogelijkheden. (Dat was filosofisch )
Dan nu de hard feiten:
Het meeste wordt vermorzeld van 0-160km/u. Het is anders als je begint te accelereren vanaf 100/120km/u.
Daar zit dan ook het meeste verschil tussen de verschillende model 3’s.
Maar het blijven EVs dus aan die snelheden gaat de batterij zeer snel plat op de Autobahn dus stel er ook niet teveel van voor.
Als je zij aan zij met een LR zou accelereren vanaf 80/100km/u gaan ze volgens mij even snel maar de P gaat nog even door tot 261km/u
is het allemaal belangrijk? Neen. Is het leuk soms? Ja
Waarom ik een P heb gekozen?:
1) hij stond op mijn leasing lijst/paste in het budget
2) ik vind hem er leuker uitzien
3) het bereik is nagenoeg hetzelfde als mijn vorig LR. (Vond ik het minimum)
4) die beuk bij het accelereren verveeld nooit. (Niet dat ik elk roodlicht onveilig maak, zeker niet…meer)
Zou ik minder tevreden zijn met een LR? Zeker niet!! Dit blijft, voor mij persoonlijk, de meest rationele keuze.
Maar gezien je opmerking over GTI’tjes en RS3s is voor jouw een auto meer dan een rationele keuze
Zou ik een SR+/standard nemen? Denk het niet, ik zou persoonlijk eens rond shoppen.
Er staan enorm veel filmpjes op internet met de verschillen tussen de modellen dus kijk even rond vooraleer te beslissen.
Je kunt niet eens 160-180 op de cruise rijden bij de Model 3, dat kan maar tot 150 km/uBedankt voor je toelichting! Een auto is voor mij passie, en ik heb altijd al een Tesla gewild. Echter maak ik mij wel een beetje zorgen over inderdaad de range. 160-180 op de cruise in Duitsland en je hebt volgens mij een stuk minder range. Dus niet echt praktisch als je veel lange afstanden doet. Tenzij met beleid..
Sinds ik Tesla rij heb ik nog maar een paar keren harder dan 150 gereden.Bedankt voor je toelichting! Een auto is voor mij passie, en ik heb altijd al een Tesla gewild. Echter maak ik mij wel een beetje zorgen over inderdaad de range. 160-180 op de cruise in Duitsland en je hebt volgens mij een stuk minder range. Dus niet echt praktisch als je veel lange afstanden doet. Tenzij met beleid..
150 is prima, maar hoeveel km kun je dan op een lading (80% - 20%) rijden? Zal rond de 150-200 zijn denk ik of niet?Sinds ik Tesla rij heb ik nog maar een paar keren harder dan 150 gereden.
Boeit niks.
Afgelopen winter zelfs heen en terug op max. 130. Gaat ook. En aan 150 op autopilot ben je vaak nog een van de snelleren.
Het kan natuurlijk allemaal maar je zal snel inzien dat een EV daar niet van houdt. (en jij na de zoveelste laadbeurt ook niet )Bedankt voor je toelichting! Een auto is voor mij passie, en ik heb altijd al een Tesla gewild. Echter maak ik mij wel een beetje zorgen over inderdaad de range. 160-180 op de cruise in Duitsland en je hebt volgens mij een stuk minder range. Dus niet echt praktisch als je veel lange afstanden doet. Tenzij met beleid..
Het valt nog mee 300+ km op 1 lading met 150. Wij rijden jaarlijks naar Turkije en dat is het enige wat mij doet denken…Het kan natuurlijk allemaal maar je zal snel inzien dat een EV daar niet van houdt. (en jij na de zoveelste laadbeurt ook niet )
Kijk eens naar de filmpjes van Bjorn Nyland of Next move waar ze de range bij verschillende hoge snelheden uittesten. (Wind, regen en temperatuur kunnen allemaal roet in het eten gooien)
Als je met een ICE 160-180 rijdt moet je ook aanzienlijk vaker tanken dan met 130 km/uur. Alles is relatief.Bedankt voor je toelichting! Een auto is voor mij passie, en ik heb altijd al een Tesla gewild. Echter maak ik mij wel een beetje zorgen over inderdaad de range. 160-180 op de cruise in Duitsland en je hebt volgens mij een stuk minder range. Dus niet echt praktisch als je veel lange afstanden doet. Tenzij met beleid..
Hangt van je Tesla af. Onze Model 3 Performance kan verder op een lading dan onze Model X, maar eerlijk gezegd kies ik altijd voor de X omdat die ruimer en comfortabeler is.150 is prima, maar hoeveel km kun je dan op een lading (80% - 20%) rijden? Zal rond de 150-200 zijn denk ik of niet?