Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Weten jullie wellicht op hoeveel bar de 21" banden (met Uberturbine velgen) moeten? Heeft iemand wellicht een foto van het plaatje aan de binnenkant van de deur? :)
2,9 bar. Ze vermelden dus geen andere bandenmaten. U vraagt wij draaien ...

banden21.jpg
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: wooter and DM231191
Beginnersvraag. Sta te laden aan huis in Italië met mijn M3. Sinds kort er staat niks anders aan, laadt hij op 10 van de 13A, 13 km per uur terwijl hij 18 haalt. Ik heb de kabels uit elkaar gehaald. Wat zou de oorzaak kunnen zijn??
 
Beginnersvraag. Sta te laden aan huis in Italië met mijn M3. Sinds kort er staat niks anders aan, laadt hij op 10 van de 13A, 13 km per uur terwijl hij 18 haalt. Ik heb de kabels uit elkaar gehaald. Wat zou de oorzaak kunnen zijn??
Met de mobiele lader neem ik aan? Als die een spanningsdrop ziet dan schakelt hij terug om je electriciteitslijn niet over te belasten, meestal is dat naar 10a. Je zult dan iets van 220 ipv 230 op je lijn hebben staan.
 
  • Like
Reactions: Enzo63 and DM231191
Ok. Heeft dus te maken met de aansluitwaarde. Thnx.

Het is een beveiliging die Tesla heeft ingebouwd in de TMC om oververhitting tegen te gaan.
Als het contact tussen stekker en stopcontact niet goed is, kan het daar bij een hoge stroomsterkte te heet worden en uiteindelijk tot brand leiden.
De daling van de spanning die in veel zuidelijke landen vaak plaatsvindt, wordt door de TMC als een mogelijk onvoldoende contact geïnterpreteerd.
Om die reden zal de TMC vervolgens de stroomsterkte beperken.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63 and Krisja
Hoi allemaal. Ik heb een model X en twijfel of mijn hoogte van de luchtvering “normaal” is in de laagste stand. Aan 1 kant lijkt deze wel erg laag te staan. Staat ie bij jullie ook zo laag in de laagste stand?
 

Attachments

  • 69D54AF4-7EF1-4D22-9214-D8196D347C45.jpeg
    69D54AF4-7EF1-4D22-9214-D8196D347C45.jpeg
    531.4 KB · Views: 49
Weet iemand waarom het laadvermogen van de Y zo laag is? Bij concurrenten is dit rond de 650kg en bij de Y 433kg.

Stel je gaat met 5 volwassenen op reis (en die wegen niet 68 kg p.p. zoals Tesla voorschrijft) houd je in principe geen laadvermogen meer over..... sterker nog, je gaat er eerder overheen.

@YCedric, heb jij wellicht ook nog graag een foto van de sticker waarop de max. toegestane massa's staan?

 
Last edited by a moderator:
Weet iemand waarom het laadvermogen van de Y zo laag is? Bij concurrenten is dit rond de 650kg en bij de Y 433kg.

Stel je gaat met 5 volwassenen op reis (en die wegen niet 68 kg p.p. zoals Tesla voorschrijft) houd je in principe geen laadvermogen meer over..... sterker nog, je gaat er eerder overheen.

@YCedric, heb jij wellicht ook nog graag een foto van de sticker waarop de max. toegestane massa's staan?

Dit is mijn MY sticker. Ik dacht dat hij 2050 kg weegt leeg: dus een laadvermogen van 569 kg
5 personen aan 80 kg is nog 169 kg over. Of 32 kg per persoon. Lijkt mij doenbaar.
2F6D0B3F-2F63-4DFC-AFAD-6C192DE88944.jpeg
 
Last edited:
Dit is mijn MY sticker. Ik dacht dat hij 2050 kg weegt leeg: dus een laadvermogen van 569 kg
5 personen aan 80 kg is nog 169 kg over. Of 32 kg per persoon. Lijkt mij doenbaar.
Beste Phil,

Dank voor je reactie! Volgens mij inderdaad ook 569 kg voor jouw wagen. Ik las op [Wiki] Model 3 / Model Y - Technische Veränderungen / Details onder het kopje V21 / 31.12.2021: dat er 250 kg aan laadvermogen bij is gekomen per eind 2021. Dat is dus wel erg prettig. Komt denk ik door de vernieuwde remmen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
  • Informative
Reactions: DM231191