Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan wel aanbevelen om de navi geschiedenis te verwijderen en een factory reset te doen. Ik weet waar de vorige eigenaar van mijn X woonde en werkte, welke manege het paard stond, volgens mij ook waar er gesport werd en dat ze de laatste vakantie naar het Gardameer zijn geweest inclusief alle laadstoppen en andere uitjes. In samenwerking met Google earth kom je dan veel te weten. Het huisadres werd bevestigd doordat de X nog naast het huis stond.
 
Morgen wordt mijn model 3 verkocht, ik zat een beetje te lezen hoe dit in geval van een Tesla auto in zijn werk gaat. Ik lees:

Als je eenmaal een koper hebt gevonden zijn er nog een aantal stappen te ondernemen, namelijk:

  • Vraag aan de koper om een Tesla-account aan te maken
  • Fabrieksinstellingen herstellen in jouw auto
  • Je auto verwijderen in je Tesla-account
Vroeg me alleen nog af of de volgorde hierbij nog iets uitmaakt? Bijvoorbeeld niet dat ik eerst de auto op fabrieksinstellingen zet en vervolgens de auto niet meer kan verwijderen omdat ie misschien dan al niet meer gekoppeld is..
  • Vraag aan de koper om een Tesla-account aan te maken
  • Auto verwijderen in account en emailadres van de koper ingeven waarmee hij op zijn account inlogt.
  • Koper krijgt bericht dat hij de auto kan toevoegen

Nav gegevens wissen en factory reset gebeuren vanzelf bij verkoop.
Alles gebeurt onmiddellijk. Is op 5 minuten geklaard.
Best inderdaad op voorhand een account laten aanmaken door de koper.
Een aantal zaken moeten in de wagen geconfirmeerd worden. Dit was de enige vertraging in het proces bij mij. Niet dat er delay was, maar omdat we niet door hadden dat het in de wagen moest.
 
Best inderdaad op voorhand een account laten aanmaken door de koper.
Een aantal zaken moeten in de wagen geconfirmeerd worden. Dit was de enige vertraging in het proces bij mij. Niet dat er delay was, maar omdat we niet door hadden dat het in de wagen moest.
Zoals gezegd: ik heb hem bij een dealer gekocht en het was "alsjeblieft, sleutels, doei" (helaas was het niet veel meer dan dat vanwege corona). Dus op voorhand een account laten aanmaken is helemaal niet nodig. Je kunt de auto ook zonder problemen zonder account rijden. Je zult dan alleen niet kunnen superchargen.
 
Als de vorige eigenaar of bestuurder de auto niet uit zijn account haalt en bijv. de app alleen verwijdert, dan rij je nog op het account van de vorige eigenaar. Dus ook superchargen kan gewoon, al of niet op rekening van de vorige eigenaar. Mijn X had gratis Superchargen voor de eerste eigenaar, ik heb nog 3 x kunnen laden voordat Tesla de auto in mijn account toegevoegd had.
 
Voor nieuwe eigenaar is het toch eenvoudig uitgelegd en te lezen op de Tesla site ? Ik lees veel verschillend advies hier op forum, maar het staat online ik lees juist nu hier in voorgaande post ook enkele onwaarheden

Ondersteuning voor Tesla-accounts.
Dit is de procedure die ik volgde (cc uit jouw link) en wellicht inderdaad 1 onwaarheid in mijn eerdere post: de fabrieksinstellingen resetten moet wellicht toch manueel. Ik denk dat ik die al op voorhand gereset had.

Volg deze stappen om een auto uit uw Tesla-account te verwijderen:
  1. Meld u aan bij uw Tesla-account.
  2. Selecteer 'Beheren' naast de auto die u wilt overdragen of verwijderen.
  3. Scrol naar beneden en selecteer 'Auto verwijderen'.
  4. Als u de auto overdraagt aan een nieuwe koper, moet u zijn of haar gegevens indienen. Selecteer 'Deze stap overslaan' als dit niet het geval is.
  5. Dien uw verwijderingsaanvraag in.
  6. U ontvangt een e-mail met het verzoek om de verwijdering binnen 10 minuten te bevestigen. Zodra u hebt bevestigd, is de verwijdering definitief. Als u niet binnen het tijdsbestek van 10 minuten bevestigt, vervalt het verzoek om uw auto te verwijderen. U kunt het verzoek om uw auto te verwijderen op elk moment opnieuw indienen.
Opmerking: als u de auto direct hebt overgedragen aan de nieuwe eigenaar, ontvangt deze ook een bevestiging per e-mail. Als er geen Tesla-account aan zijn of haar e-mailadres is gekoppeld, ontvangt hij of zij een tweede e-mail om het instellen van zijn of haar account te voltooien.
 
  • Like
Reactions: nico180
Zoals gezegd: ik heb hem bij een dealer gekocht en het was "alsjeblieft, sleutels, doei" (helaas was het niet veel meer dan dat vanwege corona). Dus op voorhand een account laten aanmaken is helemaal niet nodig. Je kunt de auto ook zonder problemen zonder account rijden. Je zult dan alleen niet kunnen superchargen.
Dan is dit de procedure (ook uit de link van @nico180)

Hoe kan ik het eigendom van mijn auto claimen?
Als u uw auto niet via Tesla hebt aangeschaft, moet u het eigendom claimen voordat de auto kan worden gekoppeld aan de app en uw Tesla-account. U moet toegang hebben tot uw auto en hebt een wifi-verbinding nodig om de overdrachtsprocedure te voltooien.
Een voertuig toevoegen via de Tesla-app:
Tik op het profielpictogram in de rechterbovenhoek.
  1. Tik op 'Producten toevoegen/verwijderen' > 'Toevoegen'.
  2. Tik op 'Voertuig'.
  3. Bekijk de voorwaarden om uw voertuig toe te voegen. Tik vervolgens op 'Aan de slag'.
  4. Voer uw VIN-nummer in.
  5. Bekijk de stappen om de naam van uw voertuig te wijzigen via het touchscreen van uw voertuig.
  6. Voer uw registratie in en upload documenten, zoals uw identiteitsbewijs en eigendomsbewijs. Tik op 'Bekijk goedgekeurde documenten' voor een lijst van geldige documenten.
  7. Bekijk informatie over uw voertuig en de nieuwe eigenaar van het voertuig.
  8. Dien uw verzoek in door 'Voltooien' te selecteren.
  9. Het kan drie tot vijf dagen duren tot uw verzoek is verwerkt, afhankelijk van de voorwaarden. U ontvangt een e-mailbericht wanneer uw voertuig is toegevoegd.
 
Leuke quiz over Lithium batterijen:

Ja leuk! Mijn score 11 van 13
Screenshots_2022-11-20-10-51-15.png
 
Leuke quiz over Lithium batterijen:

Pff, ik had er maar 7 van de 13 goed :(
Leuke quiz, wie heeft hem opgesteld ?