Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad, geen verschil in auto tussen de grootte van batterijen.
De laadsnelheid hangt het meeste af van met hoeveel bereik je aankomt aan de SuC en of de batterij goed warm is gereden. Hoe platter de batterij, hoe sneller je initieel gaat laden, maar na een tijdje vermindert de laadsnelheid (bij alle modellen).
Om zeg maar 200km bij te laden zal een 90D wel iets sneller gaan dan een 75 doordat de taper iets later (in km's) pas komt, maar ik denk niet dat het over een groot verschil gaat (max een paar minuten).
 
Het is een specialere kleur, die iets meer diepte geeft. Je hebt zeker al gemerkt dat afhankelijk van de lichtinval, de rode kleur een beetje anders is.
Ik dacht dat er 3 of 4 verschillende tinten rood samen in vermengd zijn, of na elkaar zijn opgespoten om dit effect teweeg te brengen. Niet gemakkelijker bij herstelling dus, maar wel mooier

Volgens mij is enkel het rood zo gemaakt omdat iedereen toch weet dat rode auto's sneller gaan, dus mocht het wat meer zijn ;).
 
  • Helpful
Reactions: cambreVer!
Het is een specialere kleur, die iets meer diepte geeft. Je hebt zeker al gemerkt dat afhankelijk van de lichtinval, de rode kleur een beetje anders is.
Ik dacht dat er 3 of 4 verschillende tinten rood samen in vermengd zijn, of na elkaar zijn opgespoten om dit effect teweeg te brengen. Niet gemakkelijker bij herstelling dus, maar wel mooier

Volgens mij is enkel het rood zo gemaakt omdat iedereen toch weet dat rode auto's sneller gaan, dus mocht het wat meer zijn ;).

En multi-coat wit is er ook.
 
  • Helpful
Reactions: cambreVer!
Sedert gisteren heb ik een verschil gemerkt in het openen van de deuren via de keyfob
eerste keer dubbel klikken = chauffeurdeur ontgrendelen
tweede keer dubbel klikken = overige deuren ontgrendelen.

Wel vreemd dat dit plots anders is.
Bug, update, instelling, defect ?
 
Inderdaad is dat bij iedereen zo.
RTFM said:
Door Unlock Mode
U kunt bepalen of alle portieren worden ontgrendeld of alleen het bestuurdersportier wanneer u de auto nadert terwijl u de sleutel bij u draagt. Dit doet u door te tikken op Controls > Settings > Vehicle > Door Unlock Mode en vervolgens Driver of All te kiezen.
Met 'Door Unlock Mode = Driver' stel je de auto in op "Paranoïde Modus", zodat er geen ongenodigde passagiers aan boord kunnen komen. Dit werkt ook zo bij het openen met drukken op de draadloze sleutel, openen van het portier met de hendel of met het middenscherm.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Rubinho
Ik begrijp het volgende onderwerp nog niet zo: Wat is het verschil tussen een (dure) oplaadinstallatie en bijvoorbeeld een vast rood stopcontact aan de muur waar ik een vaste kabel (bijvoorbeeld de mobile connector of een afzonderlijk aan te schaffen kabel) op aansluit? Ik begrijp dat een dure installatie eventueel de stroomafname kan regelen maar daar voorzie ik in door een aparte groep van 3 x 25a te maken waarop het rode stopcontact wordt aangesloten. Bovendien verbruik ik thuis weinig stroom. Het prijsverschil tussen beide oplossingen is aanzienlijk. Kan iemand mij zijn ervaringen delen of uitleg geven?
Omdat ik geen eigen parkeerplek heb en daarom de aansluiting voor in mijn tuin wil maken heeft het rode stopcontact voor mij als voordeel dat ik daar een relatief lang snoer aan kan hangen.