Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zag op Youtube een tijdje geleden dat men een klassieker ombouwde naar elektrisch. Wat ze daar deden, was een extra knopje met een label "Pedestrian bell" installeren. Dit produceerde dan een vriendelijk bel geluidje.

Van een dergelijke oplossing ben ik enorm voorstander. Een vriendelijk waarschuwingsgeluidje dat je zelf activeert ipv dat je de claxon moet gebruiken waar men toch vaak van schrikt of zelfs boos van wordt.

Dagelijks als ik wegrijdt bij de parkeerplaats van de school van mijn kinderen moet ik zo ontzettend goed opletten. De kinderen die daar lopen horen je niet aankomen en steken gewoon over. Doodeng.

Gewoon je favoriete muziek, bij voorkeur met veel bass, aanzetten. Hoef je je raampje niet eens voor te openen. Ze horen je absoluut....
 
Toevallig liep er vanochtend in de straat iemand tegen mijn auto aan.
Hij liep op straat te dagdromen en naar de huizen te kijken terwijl ik ongemerkt naar hem toe reed tot vlak achter hem.
Niet bewust van een auto liep hij rustig achteruit totdat het niet verder ging.
Ik denk dat een zacht geluid op dat moment hem ook de stuipen op het lijf had gejaagd :)
 
Ik zag op Youtube een tijdje geleden dat men een klassieker ombouwde naar elektrisch. Wat ze daar deden, was een extra knopje met een label "Pedestrian bell" installeren. Dit produceerde dan een vriendelijk bel geluidje.

Van een dergelijke oplossing ben ik enorm voorstander. Een vriendelijk waarschuwingsgeluidje dat je zelf activeert ipv dat je de claxon moet gebruiken waar men toch vaak van schrikt of zelfs boos van wordt.

Dagelijks als ik wegrijdt bij de parkeerplaats van de school van mijn kinderen moet ik zo ontzettend goed opletten. De kinderen die daar lopen horen je niet aankomen en steken gewoon over. Doodeng.

Ik had nog een draadloze deurbel liggen. Die heb ik achter de nosecone geplakt met dubbelzijdig tape. De knop zit tegen de bovenkant van het vakje onder het grote display. Niet te zien als je op de voorstoelen zit maar je kunt er wel goed bij.

 
Ik had nog een draadloze deurbel liggen. Die heb ik achter de nosecone geplakt met dubbelzijdig tape. De knop zit tegen de bovenkant van het vakje onder het grote display. Niet te zien als je op de voorstoelen zit maar je kunt er wel goed bij.


Geweldig! Als je er een hebt om te programmeren denk ik dat deze het ook erg goed kan doen:
 
Wat zijn een beetje redelijke responsetijden van Tesla's delivery team? Ik heb vorige week vrijdag een vraag gesteld of mijn in bestelling staande S75D nu wel of niet met smart suspension zal worden uitgevoerd, maar zelfs na een reminders nog geen enkele reactie. Nog geen "we hebben je bericht ontvangen en komen er spoedig op terug".

Als ik tijdens mijn werk zo zou communiceren hadden we vrij snel geen klanten meer gehad...
 
Weet iemand hoe je bij een stilstaande Tesla Model S de automatische opende/sluitende roosters aan de linker- en rechtervoorkant open kunt krijgen?

Gisteren Fazant vs Tesla: 0 - 1. Arme beestje stond midden op de snelweg. Ik week naar links uit en het slachtoffer had hetzelfde idee opgevat. Resultaat: een explosie van veren en een scheve chromen strip (welke ik weer vast kon klikken).

Tijdens het rijden stond het rooster open, want toen ik uitstapte om te kijken of er schade was zag ik net het rooster automatisch sluiten. Volgens mij zitten er nog resten achter het gesloten gedeelte, maar weet dus niet hoe ik die kan openen.
 

Attachments

  • IMAG0581.jpg
    IMAG0581.jpg
    728.6 KB · Views: 67
Wist niet eens dat die delen open gingen tijdens het rijden!
Moest wel verschieten zijn voor jou, niet altijd een leuke situatie...

Misschien blijft het open als de wagen in drive/neutraal staat, met parkeerrem om er zeker van te zijn dat je niet omver wordt gereden?

Anders SeC eens bellen?