Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren mijn auto gebracht in Amsterdam en een Sixt auto meegekregen. Ik schrok echter van het eigen risico op een Tesla loaner: 2500,-

Is dat overal? Dan breng je de Tesla voor een 20k beurt voor een absurd bedrag, mag je nog roulette spelen op de openbare weg. Als dat de standaard is, vraag ik altijd wel om een Sixt loaner.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Gisteren mijn auto gebracht in Amsterdam en een Sixt auto meegekregen. Ik schrok echter van het eigen risico op een Tesla loaner: 2500,-

Is dat overal? Dan breng je de Tesla voor een 20k beurt voor een absurd bedrag, mag je nog roulette spelen op de openbare weg. Als dat de standaard is, vraag ik altijd wel om een Sixt loaner.
Is het niet zo dat je eigen AR verzekering het risico van een loaner dekt?
 
Ja, die dekt. Echter, Tesla heeft hem ook gewoon verzekerd.

Dus je kan kiezen: Eigen verzekering gebruiken voor de loaner en een flink hogere premie krijgen of 2500,- aftikken bij Tesla.

De hoogste ER die ik had was bij Audi loaners en wel 300,-. Dan hoef je er niet over na te denken.
 
Ik had nog een draadloze deurbel liggen. Die heb ik achter de nosecone geplakt met dubbelzijdig tape. De knop zit tegen de bovenkant van het vakje onder het grote display. Niet te zien als je op de voorstoelen zit maar je kunt er wel goed bij.

vraagje; Hoe doe je dat met de nieuwe neus? Ik heb zo'n bel in de frunk liggen, maar je hoort die nauwelijks. alvast bedankt voor elke tip.
 
Vandaag mijn eerste Tesla besteld! Levering maart 2018, daarna fijn rijden....!

Die auto wordt standaard geleverd met een laadkabel? Neem ik aan... ?!?

Ik zal enkele malen per jaar naar Frankrijk en Zwitserland gaan rijden, welke kabels / adapters zou ik als eerste moeten aanschaffen en welke laadkaarten zou ik moeten regelen voor vertrek? Eén van mijn vaste verblijfplaatsen heeft geen laadpaal, maar kan wel voor nada aan een 220V 16amp stopcontact inpluggen. Gaat niet hard, maar goed, sta daar tussen 17:00 en 08:00 toch stil....

Wat zal ik nodig hebben?
 
  • Like
Reactions: nico180
Vandaag mijn eerste Tesla besteld! Levering maart 2018, daarna fijn rijden....!

Die auto wordt standaard geleverd met een laadkabel? Neem ik aan... ?!?

Ik zal enkele malen per jaar naar Frankrijk en Zwitserland gaan rijden, welke kabels / adapters zou ik als eerste moeten aanschaffen en welke laadkaarten zou ik moeten regelen voor vertrek? Eén van mijn vaste verblijfplaatsen heeft geen laadpaal, maar kan wel voor nada aan een 220V 16amp stopcontact inpluggen. Gaat niet hard, maar goed, sta daar tussen 17:00 en 08:00 toch stil....

Wat zal ik nodig hebben?


Gefeliciteerd met je aanschaf. Wat heb je besteld? Zit namelijk nog in het beslisproces en ben " stiekem" aan het meelezen.
 
  • Like
Reactions: nico180
Vandaag mijn eerste Tesla besteld! Levering maart 2018, daarna fijn rijden....!

Die auto wordt standaard geleverd met een laadkabel? Neem ik aan... ?!?

Ik zal enkele malen per jaar naar Frankrijk en Zwitserland gaan rijden, welke kabels / adapters zou ik als eerste moeten aanschaffen en welke laadkaarten zou ik moeten regelen voor vertrek? Eén van mijn vaste verblijfplaatsen heeft geen laadpaal, maar kan wel voor nada aan een 220V 16amp stopcontact inpluggen. Gaat niet hard, maar goed, sta daar tussen 17:00 en 08:00 toch stil....

Wat zal ik nodig hebben?
Je heb helemaal niks nodig. Er staan zoveel SuperChargers langs de route dat je het hiermee prima kan doen.
Een type 2 laadkabel kan nuttig zijn als je bij hotels een destination charger aantreft.
 
@CO2CLEAN, haal jij niet % en km door elkaar?

15km per dag komt wel aardig in de buurt met wat ik normaliter zie verdwijnen als onze auto een dagje niet aan de stekker hangt. Wat bij ons (X100D) overeenkomt met een procentje of 3-4 per dag.
Momenteel staat onze auto in Energy saving mode en always connection “off”, en de auto via het scherm uit gezet. Eens kijken wat er na 14 dagen nog qua prik aanwezig is. (Geparkeerd met 67% in de accu)
 
Vandaag mijn eerste Tesla besteld! Levering maart 2018, daarna fijn rijden....!

Die auto wordt standaard geleverd met een laadkabel? Neem ik aan... ?!?

Ik zal enkele malen per jaar naar Frankrijk en Zwitserland gaan rijden, welke kabels / adapters zou ik als eerste moeten aanschaffen en welke laadkaarten zou ik moeten regelen voor vertrek? Eén van mijn vaste verblijfplaatsen heeft geen laadpaal, maar kan wel voor nada aan een 220V 16amp stopcontact inpluggen. Gaat niet hard, maar goed, sta daar tussen 17:00 en 08:00 toch stil....

Wat zal ik nodig hebben?

Voor Frankrijk zou ik dit ook nog even lezen. Vat het allemaal nog even samen.
 
  • Like
Reactions: Faiz71 and HWS
Maar even in dit draadje voor alle nieuwe Tesla rijders: Bjørn Nyland on Twitter
Bjorn die aangeeft minimaal 15 km per dag aan te houden bij parkeren Tesla. Volgens mij is dit onzin en kan met energy-save mode prima dit beperkt worden tot 1-3 km per dag. Vergis ik mij? Of is hij lekker paniek aan het zaaien onder nieuwe Tesla rijders?
Jullie hebben beide gelijk. Van die 15km per dag komen er tijdens het rijden weer een aantal ongemerkt bij. Maar zet je 'm warm weg en vergelijk je het verschil koud de volgende dag dan kom je wel op 15km.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Maar even in dit draadje voor alle nieuwe Tesla rijders: Bjørn Nyland on Twitter
Bjorn die aangeeft minimaal 15 km per dag aan te houden bij parkeren Tesla. Volgens mij is dit onzin en kan met energy-save mode prima dit beperkt worden tot 1-3 km per dag. Vergis ik mij? Of is hij lekker paniek aan het zaaien onder nieuwe Tesla rijders?
Vandaag op 7u van 47 naar 27km range gegaan. Ik heb soms enorme vampire pieken. Ooit eens 35km op een nacht. Zou met het opladen vd 12V batterij kunnen te maken hebben schijnt het.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN