Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Met de S deed ik het niet...maar met de X heb ik geleerd om scheduled charging aan te zetten. Ik laad aan 16kW... voor ik thuis binnen ga reken ik snel uit hoe laat hij moet starten om 90% te halen. Op die manier heb je altijd een warme batterij met regen.

Help hoe doe ik dat? De auto is bij ons meestal vol thuis.

In mijn BMW kan ik dat netjes instellen, gewoon elke ochtend een warme auto. zie de app.

Bestand 19-12-17 15 27 25.png
 
Er zit toch een smart pre-conditioning stand ergens in het grote scherm verstopt? (Soort van zelflerende systeem) Als je die aan zet, lijkt het me dat je hebt gevonden wat je ook in de BMW hebt/had.
 
En dan warmt die automatisch?
Nee, je kan een tijd instellen wanneer de auto moet gaan laden (op het grote scherm, bliksemschicht).
Verwarming kun je via de app aanzetten als je wakker wordt, vroeger ging de verwarming na een half uur weer uit.
Nu blijft ie aan totdat de batterij onder de 20% SoC komt, wat niet gebeurt als je aan de stekker hangt omdat dan de verwarming uit de ‘walstroom’ komt.
 
Nee, je kan een tijd instellen wanneer de auto moet gaan laden (op het grote scherm, bliksemschicht).
Verwarming kun je via de app aanzetten als je wakker wordt, vroeger ging de verwarming na een half uur weer uit.
Nu blijft ie aan totdat de batterij onder de 20% SoC komt, wat niet gebeurt als je aan de stekker hangt omdat dan de verwarming uit de ‘walstroom’ komt.
Thnx.
 
Nadeel van smart preconditioning is dat je autoalarm dan uit moet staan. Blijkbaar kan het verwarmen van het interieur het alarm doen af gaan.

Dit betekent dus einde smart preconditioning voor mij. Is de auto wel verzekerd tegen diefstal als je het alarm moedwillig uit zet?
 
  • Funny
Reactions: Noelis
Nadeel van smart preconditioning is dat je autoalarm dan uit moet staan. Blijkbaar kan het verwarmen van het interieur het alarm doen af gaan.

Dit betekent dus einde smart preconditioning voor mij. Is de auto wel verzekerd tegen diefstal als je het alarm moedwillig uit zet?

Haal jij niet de smart preconditioning en de cabin overheat protection door elkaar?

Volgens mij geldt alarm uit alleen voor die laatste, want die moet werken als er nog mensen of beesten in de auto verkeren.
 
  • Like
Reactions: Noelis
Haal jij niet de smart preconditioning en de cabin overheat protection door elkaar?

Volgens mij geldt alarm uit alleen voor die laatste, want die moet werken als er nog mensen of beesten in de auto verkeren.
Excuus. Je hebt gelijk.
De tekst "Only available when alarm is turned off" staat inderdaad aan de rechterkant, bij Cabin Overheat Protection.
 
  • Like
Reactions: Noelis
Maar even in dit draadje voor alle nieuwe Tesla rijders: Bjørn Nyland on Twitter
Bjorn die aangeeft minimaal 15 km per dag aan te houden bij parkeren Tesla. Volgens mij is dit onzin en kan met energy-save mode prima dit beperkt worden tot 1-3 km per dag. Vergis ik mij? Of is hij lekker paniek aan het zaaien onder nieuwe Tesla rijders?

Hij heeft ook nog een eerdere video gemaakt waarin hij zijn Model S bijna een maand heeft staan met Energy Save Mode aan een Always Connected uit. Dan komt hij inderdaad op 2,5km/dag uit.

Dit is de originele video:

En dit is de nieuwste;