Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Moet morgen toch even langs SEC want rechts voor parkeersensor defect.
En AP maakt op lage snelheid ook gebruik van de parkeersensoren heb ik gemerkt. AP stuur scherp naar links als PDC weer op tilt gaat.. Erg handig in de file.
"Morgen toch even langs SEC", klinkt alsof je gewoon even langs kan rijden. Zal toch wel niet? Kun je eigenlijk snel terecht bij een SEC als je 'dingetjes' (of dingen) hebt??
 
"Morgen toch even langs SEC", klinkt alsof je gewoon even langs kan rijden. Zal toch wel niet? Kun je eigenlijk snel terecht bij een SEC als je 'dingetjes' (of dingen) hebt??
Ja dat kan wel,
Ik bel wel altijd van tevoren even of het schikt, maar dat is nooit een probleem.
Dat wil niet zeggen dat je probleem altijd direct opgelost wordt, maar als dat niet mogelijk is zorgen ze er voor dat je in ieder geval weer veilig de weg op kan.
 
Wij hebben de auto net 3 weken. Vandaag met opzet omgereden door Duitsland om wat op tempo te kunnen rijden:
Autosteer en tacc heeft een max van 150 km/h

En mij valt op dat na een korte tijd 200 km/h de acceleratie afneemt en de top van 225km/h niet meer gehaald wordt. Wij hebben een MS 75 D

Jammer dat echt doorrijden niet goed gaat qua acceleratie.
 
Hallo, ik kreeg gisteren en vandaag vaak een soort symbool met een meter met 80km/h en gevaar driehoek tijdens rijden. Welke betekenis bevat dat?
Ik kon nergens vinden in de guidelines en forum...
 

Attachments

  • 7BC19314-8A98-4580-9B4A-677A1FD65BC0.jpeg
    7BC19314-8A98-4580-9B4A-677A1FD65BC0.jpeg
    208.4 KB · Views: 89
...Ik zie dat er veel vergelijkbare mankementen zijn bij oplevering. Daar zouden ze toch wat van kunnen leren? Zo zonde dat je direct een afspraak moet maken voor herstel. Een topmerk onwaardig...
Helemaal waar.
Ik snap dit inmiddels beter dan een paar jaar geleden. Ja, door de onzinnige einde-kwartaal- en einde-jaar-spits worden er elke drie maanden, onder tijdsdruk en geclusterd in drie weken, veel auto's afgemonteerd door uitzendkrachten in Tilburg. Hun opdracht is blijkbaar kwantiteit boven kwaliteit. Dit accepteer ik ergens nog wel van een bedrijf, waar ieder afgeleverd exemplaar op een goudschaaltje gewogen wordt ten behoeve van de omzet/winst/aandelenkoers-prognoses.
Maar waar het mis gaat, is m.i. bij de evaluatie en aansturing van die eindmontage. Blijkbaar is het voor de SeC mensen die de afleverproblemen dooorgaans keurig oplossen, niet toegestaan om die structureel terug te koppelen naar mogelijke verbetering van het eindmontagesproces. Elon is nu eenmaal niet gecharmeerd van geoliede processen, maar van imposante resultaten. Dat wordt te letterlijk genomen, vrees ik.

(Beste meelezende Tesla managers; jullie hebben mijn nummer. :cool:)
 
Helemaal waar.
Ik snap dit inmiddels beter dan een paar jaar geleden. Ja, door de onzinnige einde-kwartaal- en einde-jaar-spits worden er elke drie maanden, onder tijdsdruk en geclusterd in drie weken, veel auto's afgemonteerd door uitzendkrachten in Tilburg. Hun opdracht is blijkbaar kwantiteit boven kwaliteit. Dit accepteer ik ergens nog wel voor een bedrijf, waar ieder afgeleverd exemplaar op een goudschaaltje gewogen wordt ten behoeve van de omzet/winst/aandelenkoers-prognoses.
Maar waar het mis gaat, is m.i. bij de evaluatie en aansturing van die eindmontage. Blijkbaar is het voor de SeC mensen die de afleverproblemen dooorgaans keurig oplossen, niet toegestaan om die structureel terug te koppelen naar mogelijke verbetering van het eindmontagesproces. Elon is nu eenmaal niet gecharmeerd van geoliede processen, maar van imposante resultaten. Dat wordt te letterlijk genomen, vrees ik.
Elon is wel geïnteresseerd in geoliede processen. De 'fabriek die de fabriek maakt' kan uitsluitend optimaal werken als het hele proces geolied loopt. Maar ... het is nu nog veel mensenwerk en mensenwerk wordt kwalitatief minder als er einde kwartaal een hogere druk op wordt gezet.
Daarnaast is men in de VS sowieso minder onder de indruk van sluitnaden van 0,6 mm e.d.
Men neemt er dus kennelijk, al 5 jaar, genoegen mee dat het aantal afleveringen prioriteit krijgt boven de kwaliteit van de afwerking.
Ik, maar ja wie ben ik, zou zeggen dat je goedkoper het werk in één keer goed kan doen, dan in twee of meer keren en dan nog verspreid over meerdere locaties.
De Duitsers en Japanners bewijzen dat zij, ook bij extreem grote aantallen, die processen wel op orde hebben.
Tesla zal het overigens met Model 3 wel op orde moeten krijgen. Als het op dezelfde manier doorgaat als nu met onze S en X, dan worden de SeC's totaal overbelast door grote aantallen klanten. De SeC hebben het met de huidige vloot al best druk. Het aantal SeC neemt niet snel meer toe. Musk zal echt inzien dat Model 3 van de fabriek rechtstreeks naar klant gaat en niet meerdere keren terug moet naar het SeC.
 
Helemaal waar.
Ik snap dit inmiddels beter dan een paar jaar geleden. Ja, door de onzinnige einde-kwartaal- en einde-jaar-spits worden er elke drie maanden, onder tijdsdruk en geclusterd in drie weken, veel auto's afgemonteerd door uitzendkrachten in Tilburg. Hun opdracht is blijkbaar kwantiteit boven kwaliteit. Dit accepteer ik ergens nog wel van een bedrijf, waar ieder afgeleverd exemplaar op een goudschaaltje gewogen wordt ten behoeve van de omzet/winst/aandelenkoers-prognoses.
Maar waar het mis gaat, is m.i. bij de evaluatie en aansturing van die eindmontage. Blijkbaar is het voor de SeC mensen die de afleverproblemen dooorgaans keurig oplossen, niet toegestaan om die structureel terug te koppelen naar mogelijke verbetering van het eindmontagesproces. Elon is nu eenmaal niet gecharmeerd van geoliede processen, maar van imposante resultaten. Dat wordt te letterlijk genomen, vrees ik.

(Beste meelezende Tesla managers; jullie hebben mijn nummer. :cool:)
:p

Wordt nog wat met de 3 straks. Weliswaar andere fabriek maar dat gaat nooit goed.
 
Elon is wel geïnteresseerd in geoliede processen. De 'fabriek die de fabriek maakt' kan uitsluitend optimaal werken als het hele proces geolied loopt. Maar ... het is nu nog veel mensenwerk en mensenwerk wordt kwalitatief minder als er einde kwartaal een hogere druk op wordt gezet.
Daarnaast is men in de VS sowieso minder onder de indruk van sluitnaden van 0,6 mm e.d.
Men neemt er dus kennelijk, al 5 jaar, genoegen mee dat het aantal afleveringen prioriteit krijgt boven de kwaliteit van de afwerking.
Ik, maar ja wie ben ik, zou zeggen dat je goedkoper het werk in één keer goed kan doen, dan in twee of meer keren en dan nog verspreid over meerdere locaties.
De Duitsers en Japanners bewijzen dat zij, ook bij extreem grote aantallen, die processen wel op orde hebben.
Tesla zal het overigens met Model 3 wel op orde moeten krijgen. Als het op dezelfde manier doorgaat als nu met onze S en X, dan worden de SeC's totaal overbelast door grote aantallen klanten. De SeC hebben het met de huidige vloot al best druk. Het aantal SeC neemt niet snel meer toe. Musk zal echt inzien dat Model 3 van de fabriek rechtstreeks naar klant gaat en niet meerdere keren terug moet naar het SeC.
Dat bedoelde ik. En die 3 wordt straks nummer 1 in de leasetop 10. Werkgevers dringen ICE's (wat zeg ik nu?) terug door ze in de leaseregeling onaantrekkelijk te maken. Ook mijn werkgever. Nooit gedacht dat ik een MS zou kunnen uitzoeken...
 
Hallo, ik kreeg gisteren en vandaag vaak een soort symbool met een meter met 80km/h en gevaar driehoek tijdens rijden. Welke betekenis bevat dat?
Ik kon nergens vinden in de guidelines en forum...

Ofwel rijd jij heel zuinig, ofwel verbruikt mijn auto verschrikkelijk veel... (idd, deze opmerking heeft niks te maken met je vraag, maar het viel me op: 152Wh/km)