Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Een forum vraagje, ik zie dat ik iemand een dislike gegeven heb, kan me dat niet herinneren, is eigenlijk ook niet mijn ding. Waar kan ik zien aan wie ik die gegeven heb en dat verwijderen, zal namelijk wel aan mijn dikke vingers en kleine telefoonscherm liggen.
 
Een forum vraagje, ik zie dat ik iemand een dislike gegeven heb, kan me dat niet herinneren, is eigenlijk ook niet mijn ding. Waar kan ik zien aan wie ik die gegeven heb en dat verwijderen, zal namelijk wel aan mijn dikke vingers en kleine telefoonscherm liggen.

Oh, dat zou ik ook graag willen weten, want ik heb dat ook, terwijl ik zeker geen dislike heb willen geven. Wie zet er nu ook een dislike tussen 'like' en 'funny', dat geeft op elk touchscreen toch wel eens problemen :(

Maar bij deze al mijn oprechte excuses aan degene die die dislike gekregen heeft!
 
Nog niet zo vaak met Chademo geladen, maar 1 ding viel me toch op vorige week. Ik heb onderstaand Tesla plaatje in mn telefoon om mensen die er wel eens om vragen (en mezelf :) te laten zien hoe lang te laden voor hoeveel KM. Daarin staat dat ChaDeMo 136 km per HALF UUR laadt. Welnu. Het plaatje ernaast is mijn MS tijdens een ChaDeMo laadbeurt en dit is maar de helft. Iemand verklaring ?
Wat is de verklaring ?!
Chademo laden_Tesla.JPG
Chademo laden.JPG
 
Nog niet zo vaak met Chademo geladen, maar 1 ding viel me toch op vorige week. Ik heb onderstaand Tesla plaatje in mn telefoon om mensen die er wel eens om vragen (en mezelf :) te laten zien hoe lang te laden voor hoeveel KM. Daarin staat dat ChaDeMo 136 km per HALF UUR laadt. Welnu. Het plaatje ernaast is mijn MS tijdens een ChaDeMo laadbeurt en dit is maar de helft. Iemand verklaring ?
Wat is de verklaring ?!View attachment 218289 View attachment 218290

Je haalt maar 27kW van de theoretische 50 kW. Overigens gaat dat plaatje uit van efficientie van 184 Wh/km voor de Chademo en 222 Wh/km voor SuC (al zal voor SuC wel rekening gehouden worden met afname vermogen). Chademo werkt tot 500 volt en Tesla tot 400 volt. Amperage van Chademo is max 125.
 
Vraagje over charging Daily en Trip.
Gisteren voor de 1e keer op Trip gezet en bij SuC staan laden.
De S90D schiet dan door naar 444km (ipv 402) en daarna laat de app het afweten hoelang het laden nog gaat duren. Geeft geen tijd meer. Vervolgens duurt het heel, heel lang voordat hij naar 445 en 446km springt (15 minuten).
Verder niet meer op gewacht en afgekoppeld.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat is max qua aantal km bij een S90D en hoe lang duurt dat dan ? Thanks!
 
Last edited: