Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Bandenspanning vraagje: Is het met deze zware auto nog nodig om de bandenspanning te verhogen als we op vakantie gaan.
Standaard zit er al 3.1 Bar.
Met de extra bagage de we mee zeulen zorgde ik altijd voor zo'n 0,3 bar extra in mijn ICE. (van 2,3 naar 2,6)
 
Hier nog maar eens een beginners vraag:

Hebben Tesla's een ''Sound-generator'' aan boord om, bijlage snelheden, voetgangers en fietsers te waarschuwen?

neen, gelukkig niet - naar mijn mening.

Ik heb overigens nooit problemen gehad met fietsers of voetgangers die mij niet horen aankomen - de rolgeluiden van de banden is voldoende. Tenzij ze oortjes in, of een koptelefoon op hebben. Maar dan helpt echt niets.

Ik reed frequent over een smalle weg langsheen een kanaal, héél populair bij voetgangers en fietsers.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Thnx allemaal. Nog 2 vragen, de airco maakt als hij aan staat best veel herrie (niet de wind maar een motortje) is dat normaal? Ook de ruitensproeier sproeit maar zeer laag, haalt nog niet de helft van mijn raam, dat lijkt me niet goed wel?

Hoe warm was het in auto voordat je airco aanzette? Hoe hard reed je terwijl je ruitensproeier activeerde? Ruitensproeier is kan nogal kritisch zijn afhankelijk van snelheid. In mijn ervaring met verschillende auto's, moet je toch minimaal 70km/u rijden voordat hele ruit wordt besproeid.
 
Ik heb een vraag met betrekking tot het gebruik van de mobiele connector (UMC).

In de handleiding staat dat, wanneer na het laden de vergrendeling in het laadcontact losgeklopt is, de UMC geen voeding meer levert. Vervolgens kun je de UMC van het 3-fase contact losmaken.

Mijn vraag is: wordt het aangeraden om het daadwerkelijk los te maken van de contactdoos, of zou ik de kabel ook gewoon kunnen laten zitten? De bedoeling is dat er binnenkort een 3-fase stopcontact in de garage komt, en liefst zou ik de UMC dan om een haspeltje hangen ipv. steeds uit het wandcontact te moeten halen.

(Als ik namelijk iedere dag de kabel in en uit de 3-fase contactdoos doe, treedt er onvermijdelijk slijtage op, met als gevolg hetgeen beschreven staat in deze blog: Waarom een Type 2 laadstation en geen Rode CEE voor een Model S? – Widodh )