Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste keer (dat ik mij herinner) dat ik in dit draadje eens kijk/post. :oops:
En dus gevaar op dubbelpost.

Mijn muziek op mijn samsung-gsm (android) is al enkele maande niet meer te zien op de de muzieklijst in de auto.
-Ik heb de gsm eens ontkoppeld en opnieuw gepaired met de auto, maar nog steeds geen verschil.
-Het ophalen van muziek door de auto uit de gsm is aangeschakeld.

Doe ik iets verkeerd? Waar kan ik nog naar kijken of er instellingen juist staan? Want ik heb geen inspiratie meer.
 
Een andere beginnersvraag;
Weet iemand welke alarm voorzieningen er standaard in een MX zitten? Ik stoei met verzekeringen en sommige zeggen dat de standaard voorzieningen afdoende zijn voor een verzekering. Andere eissen volgsystemen met meldkamer abonnementen. Wie o wie?
Kijk een maar de groep verzekering. Hier is al heel veel over gecommuniceerd. Ik heb gewoon voor Lojack systeem gekozen.
 
Een andere beginnersvraag;
Weet iemand welke alarm voorzieningen er standaard in een MX zitten? Ik stoei met verzekeringen en sommige zeggen dat de standaard voorzieningen afdoende zijn voor een verzekering. Andere eissen volgsystemen met meldkamer abonnementen. Wie o wie?
Lojack is geen voertuigvolgsysteem a la klasse 4/5 volgens mij. Kan de verzekering een probleem van maken. Best een verzekeraar nemen zonder deze eisen.
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Ik heb ook een beginnersvraag.

Ben sinds eind dec 2017 eigenaar van een MS 100D met Autopilot.

Automatic lane change staat aan, maar ik krijg het niet voor elkaar om automatisch van rijbaan te veranderen. Ik heb diverse filmpjes bekeken, diverse snelheden getest, evenals verschillende snelwegen in zowel Nederland- als Belgie.

Wat ik doe:
Rij bijv. 100 km/h
Schakel AP in
Doe de richtingaanwijzer volledig aan, dan zou hij moeten gaan als het vrij is, volgens de filmpjes.

Ik heb ook geprobeerd een klein beetje aan het stuur te trekken, naar de gewenste richting, echter dat resulteert in een rare beweging, hij wil gaan en dan ineens weer niet.

Doe ik iets fout of is er wat mis, hij gaat 7 feb naar service voor wat puntjes, ik kan dit punt eventueel meenemen.
 
Stuur vast houden (lichtjes beetje druk geven) en dan knipper aan, als de belijning in het scherm dan in een stippellijn verandert zou hij moeten gaan.

Ik heb dit een paar keer gedaan, zal het nog eens testen en erop letten of de lijn veranderd, dit wist ik nog niet, dankjewel.

en even kijken of je auto lane change aan hebt staan in het menu driver assistance.

Ja dit staat aan, zelfs een paar keer uit gezet en weer aan, ook mijn profiel geselecteerd ipv easy entry als je stilstaat, hij staat dus aan.

Morgen nog eens testen.

Blijft wel raar dat op de filmpjes het stuur niet aangeraakt wordt, alleen richting aangeven en de auto ging vanzelf.
 
Amerikaanse filmpjes zeker? Volgens mij is er in Europa andere wetgeving.
Je moet even je stuur laten voelen dat je nog leeft. Eenmaal de procedure gestart hoeft het niet meer. Ik denk zelfs dat als je kort er voor nog een teken van leven aan het stuur gaf dat het ook zonder stuur vasthouden lukt. Het lijkt mij in elk geval nu soepeler geworden.
Vroeger werden de passagiers gek omdat ik altijd te veel kracht op het stuur zette en zij het voelden, direct gevolgd door de auto die de lane change start, is dat blijkbaar niet aangenaam. Kan ook zijn omdat ik ongeduldig was en het op die manier wou forceren. De lane change start nu veel sneller na het opzetten van de richtingaanwijzer.
 
Je moet even je stuur laten voelen dat je nog leeft. Eenmaal de procedure gestart hoeft het niet meer. Ik denk zelfs dat als je kort er voor nog een teken van leven aan het stuur gaf dat het ook zonder stuur vasthouden lukt.

Ik heb eens een aantal keer de lane change setting uit en weer aan gezet.

Daarnet even naar de SC geweest in Antwerpen en een klein stukje snelweg genomen. Het regende nogal hard, wilde het testen en ik zag de stippellijn. Daarna ging het vanzelf, vreemd. Morgen weer testen dan een ritje naar Eindhoven, snelweg genoeg. Bedankt voor het meedenken.
 
IMG_4724.jpg.

Eerlijk gezegd weet ik niet waar deze vraag thuis hoort en na 32.000 km dan toch maar een beginnersvraag.....

De meter links toont een verbruik van 215 Wh/km over de laatste 50 km en rechts 221 Wh/km over 50 km. Niet echt levensbedreigend, maar ik had gedacht dat deze bij een gelijke km stand hetzelfde verbruik zouden laten zien.