Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand een tip voor een goede dashcam zonder inbouw die alleen voor lange trips gebruikt wordt?
Voor lange trips is juist een ingebouwde BlackVue praktisch. Vooral als ie geparkeerd staat. Ook het voor- en achter tegelijk opnemen is een groot voordeel.
Wil je een losse action cam dan is iedere GoPro of Sony goed.
Ik gebruik op mijn velomobiel een Sony HDR-AS200V. Prachtige beeldkwaliteit en voor rond 150 euro te koop.
Zonder steadycam heeft dit cameraatje een beeldhoek van 170 graden, met steadycam een hoek van 120 graden.
Maar het gebruik van losse action cams heeft wel beperkingen qua accu duur. De Sony neemt op één acculading ongeveer 90 minuten op.
 
Voor lange trips is juist een ingebouwde BlackVue praktisch. Vooral als ie geparkeerd staat. Ook het voor- en achter tegelijk opnemen is een groot voordeel.
Wil je een losse action cam dan is iedere GoPro of Sony goed.
Ik gebruik op mijn velomobiel een Sony HDR-AS200V. Prachtige beeldkwaliteit en voor rond 150 euro te koop.
Zonder steadycam heeft dit cameraatje een beeldhoek van 170 graden, met steadycam een hoek van 120 graden.
Maar het gebruik van losse action cams heeft wel beperkingen qua accu duur. De Sony neemt op één acculading ongeveer 90 minuten op.
Ik dacht dan verbind ik hem met de usb-kabel. Zag idd de inbouwmogelijkheden maar vind het wel prijzig omdat het juist een lease auto is. Thnx!
 
Effectief uiteraard geen verschil, maar het gevoel is anders. Net als stand-by of helemaal uit van de TV. En als ik het goed heb, gaat de radio weer aan als je de auto opnieuw start. En dat is dan wel weer gemakkelijk.

Eh, de auto is een 'stand-by' voertuig. In verschillende modi mogelijk afhankelijk van wat je bedoelt met 'stand-by'. o_O
Maar inderdaad, kan me voorstellen dat het een gevoel van 'in control zijn' geeft 'iets' echt helemaal uit te kunnen zetten aan de wagen. :rolleyes:
En je muted Spotify blijft dan niet stiekem stilletjes doorspelen.

Overigens het wel/niet starten van audio is redelijk random lijkt het.

Soms speelt ie de laatste Spotify playlist nog door, vanaf punt waar je de auto verlaten had, maar soms ook niet. :(
En soms start ie de radio op de zender waar je het laatst naar luisterde, maar dat dan soms ook weer niet. :confused:

Elke dag weer een nieuw avontuur als je in de Tesla stapt! :cool:
 
  • Like
Reactions: Exiteer and MarcelS
Effectief uiteraard geen verschil, maar het gevoel is anders. Net als stand-by of helemaal uit van de TV. En als ik het goed heb, gaat de radio weer aan als je de auto opnieuw start. En dat is dan wel weer gemakkelijk.
Dat vind ik ook met die tv. Even off topic maar 3 jaar geleden en Philips android smart tv gekocht omdat deze echt uitgezet kon worden (keiharde eis). Een half jaar later software update en ja hoor, alleen nog maar stand-by ivm veiligheid. Moest me bedwingen en heel vaak slikken om de rechtsbijstandsverzekering niet in te schakelen.
 
ik had toch deze profielfoto verwacht. ;)
Made-in-Germany-DrOetker-Tradition-22cm-Bundt-Pan-_1.jpg
Deze Dr Oetker maakt alles zelf he :)
 
  • Like
Reactions: Xfrank and MarcelS
Waar kan ik het beste zijn voor service vragen aan Tesla? Voor het overzetten van mijn 2e hands MS op mijn naam ben ik geholpen via [email protected] maar nu ik vragen van algemenere aard daar naartoe stuur krijg ik geen antwoord. Kan ik beter mailen naar mijn lokale service center? Het gaat over software issues waarvan ik verwacht dat ze centraal gefixed kunnen worden.
 
Praktische vraag aan bestaande rijders: wat doen jullie met je iPhone in je Tesla?

In mijn huidige auto is deze met een actieve houder op het dashboard gemonteerd, Hierdoor wordt hij geladen, heb ik muziek over m'n speakers én heb ik hem in het zicht om te gebruiken voor Telefoonbediening, Navigatie, Spotify, etc.

Ik heb begrepen dat de Tesla integratie met de iPhone veel beter is, de in-car navigatie wel goed is en Spotify geïntegreerd. Ik vraag me nu af:
* Is het nog nodig om de iPhone te zien en te kunnen bedienen? Ik begreep eigenlijk van niet!?
* Als ik muziek wil streamen van mijn iPhone, kan dat dan via bluetooth of moet dit via een USB-kabel?
* Wat heb ik nodig om de iPhone in de auto te laden? Zo'n inlegbakje met QI draadloos laden? Of juist die inbouwcradle van Tesla zelf voor in de middenconsole?

Graag jullie ervaringen, meningen en advies...
 
@HansB Ik ben dan wel Android gebruiker maar dat komt toch wel voor een groot deel overeen :)

- Navigatie zit inderdaad in de Tesla: in gelimiteerde Google Maps met Garmin gecombineerd. Maar velen preferen toch de echte Maps of Waze, dan heb je je telefoon nodig;
- Telefoonbediening doe ik inderdaad via de Tesla. Niet optimaal, maar in de praktijk voldoende;
- Muziek streamen via Spotify werkt bij mij prima. Je hebt een TESLA account, maar kan ook met je eigen account inloggen.
- Muziek streamen via BT kan. Je moet dan natuurlijk wel je telefoon bedienen;
- Laden van een telefoon kan net zoals thuis :) Je kan een USB kabel in de USB poort doen, je kan een charger in de 12V aansluiting doen en daar de USB kabel naar toe laten lopen en in plaats van een kabel kan je ook een draadloze charger gebruiken en die kan je of los neerleggen of in een insert voor de console. En inderdaad zijn er mensen die de charger met dubbelzijdig tape aan de onderkant van het bakje plakken ...

Succes!
 
Ik ondervind geen problemen met de navigatie tot nu toe, werkt perfect, zeker in combinatie met de gekoppelde agenda. Deze functie vind ik persoonlijk geweldig, je hoeft bij de locatie slechts de naam van een bedrijf in te voeren, als het in de buurt is hoeft er zelfs geen plaatsnaam bij. Ook straatnamen in dezelfde gemeente vindt 'ie moeiteloos zonder plaatsnaamvermelding. Soms verschijnt er zelfs een knop in het scherm waarmee je rechtstreeks kunt bellen met de betreffende locatie.
Muziek streamen vanuit je telefoon kan volgens mij ook via het scherm.
Verder ben ik tevreden over de iPhonedock, Door Tesla voor de aflevering gemonteerd in de console, dacht iets van €35,-, gratis montage!
 
Zou het mogelijk zijn om stoelverwarming achteraf te enablen? Iemand vertelde mij dat alle stoelen wel de hardware hebben. Geen idee of dat zo is natuurlijk. Of dat openen van de deuren. Ik heb geen premium op mijn auto, maar vraag mij af of de deur wel automatisch sluit als je de rem intrapt.
 
Zou het mogelijk zijn om stoelverwarming achteraf te enablen? Iemand vertelde mij dat alle stoelen wel de hardware hebben. Geen idee of dat zo is natuurlijk. Of dat openen van de deuren. Ik heb geen premium op mijn auto, maar vraag mij af of de deur wel automatisch sluit als je de rem intrapt.

Stuurverwarming bedoel je? Ik heb eerder gelezen dat dit een hardwarekwestie zou zijn.
Stoelverwarming achter: geen idee...