Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
  • Like
Reactions: MarcelS
Ik denk dat de auto het wel vastlegt maar dat je het zelf niet kunt zien.

Ik ben ook niet Tesla appjes, die veel meer data uit de auto halen dan de standaard Tesla app, aan het testen.
Vandaag ben ik zelf op de motor naar de zaak en terwijl ik dit type zit ik even naar deze app te kijken.
Zie ik dat mijn vrouw zojuist een nieuw record op de 1/4 mile heeft gezet voor deze auto :)
 
Ik denk dat de auto het wel vastlegt maar dat je het zelf niet kunt zien.

Ik ben ook niet Tesla appjes, die veel meer data uit de auto halen dan de standaard Tesla app, aan het testen.
Vandaag ben ik zelf op de motor naar de zaak en terwijl ik dit type zit ik even naar deze app te kijken.
Zie ik dat mijn vrouw zojuist een nieuw record op de 1/4 mile heeft gezet voor deze auto :)
Ik ben er nog geen fan van om vreemde apps mijn login te geven om zo toegang tot de auto te geven.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Dat klopt. En je kan ook bij sommige apps een token genereren en alleen dat geven (zoals bij mijn app).

Als je je wachtwoord geeft moet je erop vertrouwen dat ze het wachtwoord alleen gebruiken om een token te genereren en vervolgens nergens opslaan. Je kan echter websites nooit vertrouwen. Met het wachtwoord kan je auto gestart worden en wegrijden, met alleen een token niet.
 
Dat klopt. En je kan ook bij sommige apps een token genereren en alleen dat geven (zoals bij mijn app).

Als je je wachtwoord geeft moet je erop vertrouwen dat ze het wachtwoord alleen gebruiken om een token te genereren en vervolgens nergens opslaan. Je kan echter websites nooit vertrouwen. Met het wachtwoord kan je auto gestart worden en wegrijden, met alleen een token niet.

Welke app gebruik jij? Ik gebruik nu Tesla Cockpit en die werkt ook met een API token.
 
Ik heb een eigen app gemaakt die nog in testfase is, hij staat in mijn signature hieronder. TesLender (www.teslender.com). Het basis idee is dat je iemand een app kan meegeven die je auto tijdelijk leent of huurt. Nu krijgen huurders niet mijn officiële Tesla inloggegevens mee want ik wil niet dat ze op mijn account kunnen inloggen. Met mijn app kunnen ze toch alle basis functies bedienen en de laadtoestand zien als ze bij Van Der Valk zitten te eten. Een aantal dingen zijn ook handig voor de mensen die niet hun auto verhuren, zoals altijd makkelijk zien hoe vol je auto is in een notificatie. Helaas alleen voor Android, ik heb nog te weinig gebruikers waardoor ik ook nog niet weet of er genoeg demand is voor mijn app.
 
Dat klopt. En je kan ook bij sommige apps een token genereren en alleen dat geven (zoals bij mijn app).

Als je je wachtwoord geeft moet je erop vertrouwen dat ze het wachtwoord alleen gebruiken om een token te genereren en vervolgens nergens opslaan. Je kan echter websites nooit vertrouwen. Met het wachtwoord kan je auto gestart worden en wegrijden, met alleen een token niet.
Om dit te omzeilen, heb ik samen met onze IT-man iets opgezet wat de Tesla restful API regelmatig uitleest.
Hiermee kan ik afstand, locatie, laadtoestand etc loggen in een database.
Nu hoef ik mijn username/pw niet weg te geven aan een third party, dat vind ik te risky.
Met die informatie kan iemand dus loggen waar de auto is (dagelijks patroon achterhalen), starten en wegrijden.

Op de vraag van advh, ik heb niet gezien dat er via de API zichtbaar is welke keyfob er gebruikt is.
 
  • Like
Reactions: Advh
Ik heb het draadje voor mijn app hier eerder gelinkt, wel Engelstalig. Ik geloof dat een paar dagen geleden een Nederlandstalig draadje was gemaakt voor apps, kan hem even niet vinden.

En de iOS variant wil ik graag maken, maar er moet wel interesse zijn. Het kost me een paar maanden, en die tijd heb ik nu in de website en Android app zitten. Op dit moment zijn er echter slechts 3 testers na 3 maanden mensen zoeken, en dat vindt ik te weinig. Ik denk echt dat het zeer handig kan zijn voor veel mensen.
 
Ik heb het draadje voor mijn app hier eerder gelinkt, wel Engelstalig. Ik geloof dat een paar dagen geleden een Nederlandstalig draadje was gemaakt voor apps, kan hem even niet vinden.

En de iOS variant wil ik graag maken, maar er moet wel interesse zijn. Het kost me een paar maanden, en die tijd heb ik nu in de website en Android app zitten. Op dit moment zijn er echter slechts 3 testers na 3 maanden mensen zoeken, en dat vindt ik te weinig. Ik denk echt dat het zeer handig kan zijn voor veel mensen.

Draadje gemist, ( had nog niet gezocht en niet verwacht eigenlijk), zal zo eens zoeken.

Zelf heb ik iOS,
 
  • Like
Reactions: SeBsZ